recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billige kompakthøjtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billige kompakthøjtaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 868
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billige kompakthøjtaler
    Sendt: 15-Januar-2021 kl. 12:56
Kigger lidt på nogle billige kompakthøjtalere eller gulvhøjtalere. Har kigget lidt på Wharfedale diamond 220 og Mission MX3. Det er kun nogle der skal bruges middel tiddigt. Nogle andre forslag.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 16:09
Hvor langtid skal de bruges og hvilken forstærker har du til dem.

Har krav til udseende/størrelse

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 868
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 17:03
Kører med OTL røreffekttrin. Måske et par måneder.

  De ska ligge omkring 88 DB i 8 ohm. Størrelse betyder ikke så meget.

  Regner med at jeg skal ha et sæt Zu Audio dirty weekend. Men først om et par måneder.
 


Redigeret af pnhh - 15-Januar-2021 kl. 17:10
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 17:05
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 17:36
Jeg Coronakeder mig så har lavet lidt benarbejde. Jeg anbefaler altid man skal købe brugt. Specielt når det kun er et par måneder. Jeg har fundet noget omkring Århus. Jeg kender ikke specs på det hele

B&O RedLine 45.2 til 300, det danskofile valg

JBL Control 1 plus Pris 500, klassikeren

Nad One, 8 ohm, 90db, bare fordi jeg er nysgerring. Om ikke andet en flot vintagehøjttaler til 599, med 8 woofer

Dali 3b, et stykke dansk højttalerhistorie

Cerwin Vega :-) endnu et vintage bud, men lidt store i det og din alder slutter ok ikke på teen

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 868
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 19:57
gasolin Dali spektor 1 kan ikke bruges. Da følsomheden er nede på 83 db.

 Tak slumbert vil kigge dem.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 20:18
Så vil jeg byde ind med tre:

QLN 121, kompakt og ganske velspillende

Dali 505, gulvhøjttalere 

JPW ML 510, lidt en outsider.



Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 20:46
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 868
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 23:05
Takker for alle svar.

 Har droppet at købe et sæt billige højtalere.
 Der kom lige et sæt nye Fyne audio F302 ind af døren idag. Det er nogle jeg har lånt af en god bekendt.

 Er overrasket over hvor godt de lyder.

 Omkring 1 Marts kommer der 1 sæt Zu audio dirty weekend i huset. Det bliver mine fremtidige højtalere. Der skal så lige monteres Jupiter kondensatorer i delefilteret. 
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

 Omkring 1 Marts kommer der 1 sæt Zu audio dirty weekend i huset. Det bliver mine fremtidige højtalere. Der skal så lige monteres Jupiter kondensatorer i delefilteret. 

Har du hørt dem?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 868
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 00:00
Ja har hørt dem dem ved min forhandler. Også på et OTL effekttrin og samme forforstærker som jeg har.

 Har også hørt dem ved en bekendt. Der har samme anlæg som mig. Han startede med standard kondensatorer. Men da der kom Jupiter kondensatorer i gav det et gevaldigt løft i lyden.

 De lyder rigtig godt. Der skal bare monteres Jupiter kondensatorer og noget duelund kabel. 
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu