recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - billigeste NUC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

billigeste NUC

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Har jeg ingen problemer med på min. Jeg kører nyeste Snapshot af Openelec fra en USB pen i røvet af min og den smider fint DTS-MA, TrueHD osv ud på min forstærker. Husket at opgradere til nyeste bios, den retter nemlig et problem omkring lyden.

Jeg gør nøjagtigt det samme.

Det er mig ubegribeligt, hvordan man kan få så meget ydelse for 1000,-

Til dem der siger man skal købe en af de bedre modeller til HTPC kan jeg kun spørge, hvorfor?

Jeg kan virkelig ikke se, hvad det skulle gøre af forskel. Den kan jo afspille ALT, og det kører mega flydende ved spoling, skip etc. selvom det er kæmpe BD rips. 

Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hvor finder du dem til 1000?

edit: fundet. skammer mig, bedre søgeevner ville være godt. :)

Redigeret af aerik - 15-Marts-2014 kl. 11:56
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 12:05
Jeg har købt den her:

Der er strømforsyning med og IR port inkluderet. Den fungere super med min Harmony fjernbetjening og er lyn hurtig.

Det er svært for mig at forestille sig at de andre modeller er hurtigere, da jeg næsten ikke syntes de kan være hurtigere.

CPU belastning er ofte 10 - 30 procent. Har aldrig set det over det punkt. 
Til top
Sådanset Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sådanset Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 12:29
Jeg har haft mediecenter igennem de sidse 6-7 år. Diverse mini-ITX maskiner med hjemmebygget kabinet osv. Denne NUC (DN2820FYKH )er simpelhen genial. Smid 4 GB ram og en 60 GB SSD i, og den kører som en drøm. Den er lille og den bruger ikke ret meget strøm. Desuden virker IR ud af boksen med OpenElec seneste version og Logitech Harmony 200 eller 300. Købte 2 stk. En til stuen og en til køkkenet. Det spiller perfekt. Har en 6 x 3 TB NAS i kælderen med musik, film, hjemmevideoer mv. Desuden virker power ON/OFF med fjernbetjening - NICE Tongue 
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juli-2009
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af ozimek ozimek skrev:

Jeg har lige lavet en HTPC baseret på den nye, billige celeron DN2820FYKH. Der er pt. et issue med at drivers ikke kan bitstreame DTS-HD MA lyd videre til min receiver. Intel burde arbejde på sagen, men de er ikke så meddelsomme:

...men bortset fra det, er den cool, og Windows 8.1 kører hurtigt nok. (4GB RAM og 120GB SSD)

hejsa
Jeg har lige et par spørgsmål?
Hvad er lydniveauet på sådan en? Og hvad kører du af softwere på den? Jeg kører selv Mediaportal og Argus.
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 08:55
Windows 8.1, og seneste, stabile XBMC.

Jeg kan slet ikke høre den, når jeg sidder i sofaen 3m væk. Man skal sætte hovedet helt hen til den, og have slukket for lyden for at kunne høre den. Sammenlignet med projektoren og min Synology (som står inde i et skab) er NUC'en helt lydløs.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 11:52
Eneste tilbageværende problem er at de ikke udgiver Intel Management Engine driveren og før de gør det kommer der ikke surround på Netflix eller HD lyd i Windows:(

Er der en der har mulighed for at sammenligne billedekvalitet iflg. AMD grafik?

Redigeret af Bjur - 17-Marts-2014 kl. 11:53
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Eneste tilbageværende problem er at de ikke udgiver Intel Management Engine driveren og før de gør det kommer der ikke surround på Netflix eller HD lyd i Windows:(
Ja, det giver INGEN mening, at der ikke er styr på det Angry ALLE! Ind på Intels forums og brok jer...! hehe
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2014 kl. 17:22

hej jeg overvejer også sådan en NUC men hvad menes der med den ikke kan hd lyd i Windows?
Mvh
Svsommer
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2014 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

hej jeg overvejer også sådan en NUC men hvad menes der med den ikke kan hd lyd i Windows?
Det betyder, at den ikke kan sende DTS-HD direkte videre til en receiver, før driveren kommer.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 08:22
Er der andre som har fået plads til en 2,5" disk i deres NUC..? (tænker på modellerne som ikke er født til det :)
Ville gerne se nogle billeder af hvordan man har fået det hen..
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 08:57
@TF-uno

Der er forskellige kabinetter nu. Der er nogle få modeller som har mulighed for en 2,5" disk, man skal helt specifikt se efter det når man kigger på nettet. Ellers er det via mSata
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 09:52

Er godt klar over der findes modeller som er født med plads til en 2,5", deres modeller slutter på H..
Jeg efterspørg nettet på modeller som IKKE er født til det :)
Hvis du læser "Almvik's" kommentar tidligere i tråden, vil du se han netop har fået plads til en 2,5" disk i hans.

almvik Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 08-Oktober-2009
By, Land: Denmark
Beskeder: 98
Valgmuligheder Valgmuligheder Svar m/citat almvik Svar m/citat BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Marts-2014 kl. 10:02
Jeg har lavet lidt mods på en D34010WYK2, så der nu er plads til en 2,5" disk i bunden.
Og så var der en yderst generøst bruger herinde der lavede et strømkabel til ovenstående disk
der lige præcist passede i højden så dette og datakablet kunne presses ind under msata-disken
og rundt om bundkortet ned til undersiden hvor disken så er.
Eneste minus er at der så ikke er plads til et trådløst netværkskort (half mini PCI-E).
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu