recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - billigst hd-video?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbilligst hd-video?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas L Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Emne: billigst hd-video?
    Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 18:28

Hej

Jeg har haft min første oplevelse med blue ray og må sige at jeg blev imponeret. Faktisk så meget jeg næsten må have sådan en.

Men så var det at jeg kom til at tænke på om man skulle tage en ps3 i stedet.

Og så var det også at jeg overvejde en xbox da den typsik har været billigere end PS3.

Og så kommer spørgsmålene..

Er xbox og ps3 gode nok til film..? jeg ved godt at de vil være lidt besværlige i forhold til en rigtig afspiller men prisen...

Jeg har søgt lidt på de 2 s hjemmesider men kan ikke rigtig blive klog på hvad der er op og ned. Nok mest pga at spildelen ikke trækker mest.

Men jeg synes jeg kan huske at ps3 ikke kan levere 720p. Er det rigtigt?

Når jeg kigger i manualen for min skærm (pioneer 507xd) kan den vise 720p, 1080i og 1080p(24). Det vil vel så sige at jeg ikke kan smide 1080P i skærmen eller kan den godt konvertere 1080p til 720p?

Hvis ja er det vel lige meget om ps3 kan levere 720p eller kun 1080p eller hvad.

Ud over debatten om ps3 vs xbox vedr. spil (som er lige meget da jeg ikke køber ret mange spil alligevel og ikke spiller online) er der så fordele ved den ene frem for den anden?

Hvilken er bedst til film og der der noget man skal være opmærksom på i forhold til en rigtig afspiller og min skærm?

Kom bare med al basicviden da jeg ikke tidliger har interesseret mig for konsoler da jeg spiller på pc.

Hvad skal jeg gå efter?

Vh Thomas

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 18:52
PS3 er uden tvivl god nok til film! Det er faktisk en af de bedre Blu-ray afspillere derude, og den er jo VÆSENTLIGT billigere end f.eks. Pioneers, der er en af de eneste der med garanti er bedre. Og PS3'en er i øvrigt slet ikke besværlig til film; tvært imod. Det er den absolut hurtigste HD-afspiller med hensyn til loading, og bluetooth fjernbetjeningen er klart en af de bedre fjernbetjeninger jeg nogensinde har haft.

Mht. dit fjernsyn indstiller du selvfølgelig bare PS3'en til 1080p ved 24 fps. Køber du en HD DVD-afspiller, enten f.eks. HD-E1 eller drevet til X360 (førstnævnte ville være at foretrække), indstiller du afspilleren til 1080i, og tænder for den rette Pure Cinema funktion, og lader fjernsynet lave 24 billeder i sekundet ud af signalet.

Det giver ikke megen mening at bruge 720p fra Blu-ray eller HD DVD på de fladskærms-TV vi har i dag, da der i alle tilfælde skal opskaleres. Hellere bruge 1080i, da de fleste TV da heldigvis kan finde ud af at de-interlace sådan et signal ordentligt.

Redigeret af Naiera - 12-Oktober-2007 kl. 18:53
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 19:23
Hvad nu hvis jeg gerne vil have en afspiller som ikke lyder som en støvsuger?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 20:08
JesperLund - så køb en PlayStation 3 ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

JesperLund - så køb en PlayStation 3 ;)

Beklager, der kommer ingen Blu-Ray i mit hjem.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Har du hørt HD-E1? Hvis du ikke kan tåle dét, så må du vel bare vente...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Har du hørt HD-E1? Hvis du ikke kan tåle dét, så må du vel bare vente...

Nej, men det var primært ment som en ironisk kommentar til din anbefaling af PS3...

Jeg er udmærket tilfreds med DVD, så indtil videre ser jeg ingen grund til at kaste mine penge i grams for Hollywoods nye DRM-inficerede påfund.

Redigeret af JesperLund - 12-Oktober-2007 kl. 21:36
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 21:36

Det kunne rent faktisk lyde som om, baseret på hvad de første der har købt den udgave siger, at den larmer EN DEL mindre, end de 'gamle' udgaver.
Til top
Thomas L Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 22:07

Hej Naiera

Det lyder jo bestemt godt med den PS3. Det lyder også som om du har godt styr på PS3 generelt. Mangler den nye skrabede udgave noget i forhold til film. Så vidt jeg kan se er det noget med et par mindre usb'er, en mindre hd og manglende bagudkompatibilitet (har ingen betydning da jeg ikke har ps2 men kun ps1 til ungerne). Men er der andet vigtigt..

Vedr. 1080i synes jeg at jeg har læst at det ofte kan betale sig at bruge 720p i stedet. Betyder det du skriver at skærmen laver et 1080i om til noget andet (p) eller vurdere du bare at 1080i er bedre end 720p?

Sjovt du siger det med pioneer afspilleren. For det var sådan en jeg kiggde på.. og først tænket jeg. Det ser flot ud men så stor er forskellen da ikke. Men da jeg så kom hjem og så en dvd hjemme tænkte jeg tak for kaffe hvor er det grumset..

Så Jesper lund.. lad være med at kigge rigtig godt på en blueray :-) det ender bare med at du savner den!

Larmer en ps3 siden I skriver om en støvsuger?

Vh Thomas

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Thomas L Thomas L skrev:

Så Jesper lund.. lad være med at kigge rigtig godt på en blueray :-) det ender bare med at du savner den!

Ja, når man læser denne tråd må man virkelig sige at der er noget at "savne".

1) Køb en BD+ Blu-Ray disc fra Fox
2) Vent på firmware opgradering
3) Konstater at firmware upgraderingen ikke hjælper en pind
4) Brug Blu-Ray discen som underlag til kaffekop
5) Vent på at filmen udgives på HD-DVD i december (tysk udgave, som Fox åbenbart ikke kan kontrollere)

Fedt.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 00:56

Mangler den nye skrabede udgave noget i forhold til film.

Nej.

Men er der andet vigtigt..

Næh.

Larmer en ps3 siden I skriver om en støvsuger?

Nej. Og hvis du køber en af de nye, er du så godt som sikker på, at den ikke larmer for meget. De gamle har tendens til at kunne høres, men jeg har stadig formået at se 30-40 film uden at lade mig kue af 'larmen'...

Redigeret af Naiera - 13-Oktober-2007 kl. 01:04
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 00:59

Vedr. 1080i synes jeg at jeg har læst at det ofte kan betale sig at bruge 720p i stedet. Betyder det du skriver at skærmen laver et 1080i om til noget andet (p) eller vurdere du bare at 1080i er bedre end 720p?

1080i er 1920*1080 (interlaced), og det er en højere opløsning end 720p, der er 1280*720 (progressivt). Når du har læst folk fraråde andre at bruge 1080i, er det fordi de er nogle padehatte, der tror at alle TV behandler 1080i som 540p; altså som var det halv opløsning. Det gør Pioneers TV _ikke_, og ydermere har de den funktion, at de kan skabe 24 fps ud af f.eks. et 1080i signal, og dermed have en Blu-ray eller HD DVD film til at køre i den rigtige hastighed, uden 60Hz-judder.

Redigeret af Naiera - 13-Oktober-2007 kl. 00:59
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu