|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Flim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() Sendt: 24-November-2011 kl. 09:43 |
Hejsa.
Svigermekanikken har et ældre B&O tv med SCART-indgang. De kan ikke se TV efter januar da de kun har en MPEG2 boks.
De vil gerne kunne se TV2, og har derfor brug for en boks med kortlæser.
Da de også har tv i soveværelset, havde jeg den plan at de købte en boks begge steder, og så bare slæbte kortet med sig derop, når de en sjælden gang ser tv der.
Er det muligt?
De skal ikke se HD-kvalitet eller optage, så hvad kan I anbefale af bokse som er små og billige.
Jeg har set diverse i Harald Nyborg og Bilka, men har I en spicifik I kan anbefale?
På forhånd tak.
|
|
DS214play
DVBLink Så skal der fanme optages og streames! |
|
![]() |
|
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() |
Det kan godt lade sig gøre. Jeg vil anbefale to godkendte bokse, så er de sikre på de virker, og så er det nemmere at tage kortet ind og ud.
Der findes ikke godkendte bokse, der også virker til Boxer, men så er det ofte med et kortlæser modul. Sådan et bliver man nok træt af tage kortet ind og ud af, så er det bedre at stikke kortet direkte ind i boksen. Køb en boks sammen med TV2 kortet, når du bestiller, enten den billigste eller den dyrere DVB-T2 model. Den kan måske være en god ide, selvom de ikke har fladskærm, visse brugere her mener, de almindelige kanaler også kommer i DVB-T2 inden længe. Som nummer to boks kan de bruge sådan noget som http://www.netto-sat.dk/technisat_digyboxx_t4_va_-p-1001.html?cPath=37_193 eller se i diverse butikker, om de har bokse med Boxer logoet på. |
|
![]() |
|
Flim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() |
Jeg tror - for svigermekanikkens skyld - at de skal have 2 ens bokse, så de kun skal sætte sig ind i hvordan en af dem virker.
Det dersens DVB-T2 er det ikke kun til HD? Hvis de alligevel sidder med et 28" billedrørs-tv, så har de ingen nytte af HD. De er rigelig tilfredse med det analoge signal, som nu bliver endnu bedre når de kun får digitalt.
Kan jeg ikke nøjes med at købe kortet hos Boxer, og så købe 2 ens bokse i f.eks Bilka/Harald Nyborg eller andet sted?
Og jo - de skal være Boxer-godkendt, så de kun skal slæbe kortet (uden modul) med frem og tilbage.
På forhånd tak.
|
|
DS214play
|
![]() |
|
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() |
Jo, du kan godt købe to ens bokse i en butik og kun kortet hos Boxer, jeg tænkte bare at de kan spare lidt penge ved at købe den ene hos Boxer.
http://www.boxertv.dk/webshop/ProductGroup-Basiskort/TV-2-kort/TV-2-kort/ Den billigste boks koster 449 + levering til 99. Den model er også den samme, som den jeg linker til hos Netto-sat. Jo, pt er det ikke nødvendigt med DVB-T2, hvis man ikke ønsker HD TV. Det er bare det, at flere kanaler måske vil kommer over på DVB-T2. Det varer selvfølgelig nok noget, inden TV2 gør. |
|
![]() |
|
![]() |
Okay, eg kan se at Bilka også har billige bokse http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Tilbehoer?q=&data=&sort=[VisibilityDate]Desc&ps=12&sps=&pi=0
Så er det lige så godt. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er lækkert. Jeg takker for svar. Vidste ikke at den boks du linkede til var den samme som hos Boxer. Så kan man jo lige så godt købe den der. Synes også jeg har set en hos Harald Nyborg til 350,-
Tak for svar og god weekend.
|
|
DS214play
|
![]() |
|
![]() |
Den hos Harald er sikkert den her http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4945&n=10
Den er ikke godkendt, men vil sandsynligvis virke alligevel, men ved hjælp af et CA modul. Det kan også godt lade sig gøre at købe to af dem, så er det bare modulet de skal flytte fra boks til boks. Har de to af dem, så skal de ikke tage kortet ud af modulet, men flytte hele modulet. I lige måde.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |