|
Billigste familiebil på ca. 8 år? |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | |
JensJ200
Super bruger Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-December-2017 kl. 09:05 |
Vi har to børn og en hund, vores nye bil må derfor ikke være mindre end en Skoda Octavia Combi. Vi har et kørselsbehov på ca. 40 km om dagen på landevej og i byen.
Vi har ingen interesse i biler, og kan ikke lave noget selv på dem, vi ønsker derfor blot den billigste familiebil på ca. 8 år. Vi har altid købt brugte biler, netop for at få dem billigste muligt. Men denne gang tror jeg den billigste bil vil være en ny Skoda Octavia Combi Active 1,2 TSI 86HK til 209.000 kr. For mig at se er brugte biler alt for dyre i forhold til den. Hvilken familiebil tror I der vil være billigst på ca. 8 år?
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi har en Octavia 2.0 TDI, der er 9 år og har kørt 250.000.
Vi har stort set ikke haft nogen reparationer på den. Ved 120.000 skulle den have nye skiver bag. Ved 150.000 nye skriver foran. Ved 220.000 havde bremserne sat sig foran, så her skulle der skifftes skiver foran og bag plus kaliber foran. Derudover så er der skiftet en diesel dyse, jeg har fået skiftet fjedre bag, nyt batteri. Så alt i alt har vi været godt tilfredse. |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4050 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis jeg var jer. Kig ikke efter hvad der er billigst at købe. Hvis i skal låne penge. Så kig efter en ny bil, der går længere på literen, og billigere i vægtafgift, og så regn den samlet mdr. Ydelse ind. Og du vil se det vil være billigere i længden end en gammel brugt
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10469 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mener du dermed at bilen skal være 8 år gammel? Eller sigter du til en afdragstid på 8 år på en ny bil? Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vil anbefale at stille spørgsmålet på bilgalleri.dk
Der er en del spørgsmål i den dur og der vendes nogle gange nogle rigtigt fine alternativer. |
|
JensJ200
Super bruger Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Beklager forvirringen, det jeg mener er hvilken bil vil være billist over en periode på ca. 8 år.
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9401 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi har selv en tilsvarede fabia med samme motor.
Du bør gå en størrelse op. Vores er pæn sløv i optrækket, en Octavia vil værre endnu sløvere. Bortset fra det, så er det en udmærket bil. |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan tilslutte mig rådet om at købe Skoda. Min Fabia 1,4 har på 7. år kun kostet ny bagrude viskermotor til 250kr + 4 nye dæk i år til 4500kr.
|
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
En Skoda Octavia er et fornuftigt bud og jeg ville gå efter 1,0 motoren med turbo der har 115 HK eller den nye 1,5 TSI med 150 HK. Evt. med DSG gear. Over 8 år vil nyprisen ikke være så dominerende i det samlede billede så glem 1,2 TSI motoren uden turbo.
|
|
minusop
Guld medlem Oprettet: 27-December-2007 Sted: 2665 Status: Offline Point: 511 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med 40km om dagen, skal det ihvertefald ikke vær TDI, dvs. Diesel - det bliver hurtigt dyrt (små ture kræver oftere olieskift).
|
|
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!
|
|
Valde1936
Super bruger Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du tænkt på en Tesla, de har den bedste gensalgspris efter de 8 år, så kan du evt lave en brugeranmeldelse af navigationssystemmet 😎
|
|
Valde1936
Super bruger Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Alternativt tror jeg du vil blive væsenligt gladere for en C4 end skodaen... ellers prøv at google hvilke mellemklasse biler der sælger bedst i DK, ofte giver et stort salg billige reservedele
|
|
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |