|
Billigste familiebil på ca. 8 år? |
Besvar | Side <1234 6> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Citroen vs VAG biler. Der tror jeg du har ret, reservedele er billigst til VAG biler |
|||
SoundWave
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
86HK i så stor en bil virker ikke som nogen god oplevelse.
Jeg har selv en forkærlighed for Mazda, da jeg synes de laver flotte biler, og så er de pålidelige. En helt ny Mazda 6 i billigste version koster kr. 259.833, og så får du en 2,0 med 145HK. Det er immervæk en noget bedre køreoplevelse i hverdagen. Personligt vil jeg dog gerne have en del udstyr og flere HK, bl.a. Bose-anlæg og +170HK, men det får man kun i de større varianter.
|
|||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har selv en VW Passat 1.4tsi 150hk.
Jeg ville anbefale enten SEAT, Skoda eller VW, da deres TSI motorer er ekstremt økonomiske. Skoda octavia 1.4 / 1.5 TSI er et godt bud Og lige til alle de brugere der kommer med dumme kommentarer - Det her forum "Generelle emner" er frit fra leveren, og her kan man diskutere alt fra bil til fiskeudstyr.
Redigeret af hummelmose - 26-December-2017 kl. 18:32 |
|||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hold dig væk fra Skoda.
Hvis du får problemer er du prisgivet. SMC som importerer Skoda og VW i Danmark er det mest arrogante firma jeg nogenside har været i kløerne på. På intet tidpunkt mødte jeg forståelse og fik ingen hjælp til min nye bil, med massive motorproblemer. Jeg har være uden bil i 5-6 uger og måtte til sidst sælge med et tab på 100.000,- Moderne diesel biler en alt for følsomme og kokser hurtigt til. Så med jeres behov vil jeg foretrække benzin. Jeg vil tjekke en Hyundai i30 eller i40 stationcar. |
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4050 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg er glad for min c4 cactus. Diesel ganske vist. Men brugere den til og fra Køge, hver dag 😀 med 7 årig lån på den
|
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg synes det ville være synd at holde sig fra Skoda, fordi du har haft en dårlig oplevelse med en forhandler. Det ville så gælde alle VAG biler, og dem er der immervæk mange tilfredse ejere af. VAG = https://da.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group Redigeret af Kampus - 26-December-2017 kl. 18:51 |
|||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tror man vil kunne finde utilfredse kunder hos alle bilmærker, der har oplevet arrogance eller ligegyldighed fra autohuse eller importør. Jeg kan derfor godt forstå at du er utilfreds med den behandling du har fået. Jeg er dog enig i at der med det nævnte kørselbehov ikke er brug for diesel. |
|||
Insaniac
Super bruger Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 395 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har netop købt en Skoda Octavia 1.4TSI DSG fra 2013 med 57.000km på klokken. Hold nu op, det spiller bare! Kan jeg kun anbefale.
|
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er ikke en enkelt forhandler. Det er hele koncernen. Jeg har ud over min egen erfaring, talt med mange der har samme oplevelse. Så det er ikke et enkeltstående tilfælde. De er heller ikke for fede når det gælder snyd med dieselbiler. Og hvis der er fejl på visse modeller holder de også igen med at indkalde og skifte defekte dele. Desværre har de et godt brand og er derfor stærke på markedet. |
|||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja det var en kedelig historie med snyde software, som de desværre ikke er ene om, der er flere mærker. Men igen, du kan ikke dømme et bilmærke ude pga din oplevelse |
|||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu hvor der er kommet nye afgifter så skal man selvfølgelig lige tænke sig om en ekstra gang, men se lidt på følgende.
1 ny bil kan der lånes fuldt ud til over en afbetalingsperiode på op til 10 år. - de første 3 år er der en voldsom nedskrivning i bilens reelle værdi. 1 brugt bil under 3 år gammel - kan der lånes fuldt ud til samme vilkår som en ny bil - altså op til 10 år. - MEN den helt store afskrivning ER foretaget og bilen er derfor særdeles attraktivt prissat. typisk vil en 3 år gammel bil til fx små 300K være faldet helt ned til 200K efter de 3 år. og en 3 årig bil er jo stort set stadig sprit ny i dag. Diesel skal man KUN købe såfremt man kører meget over 25K om året. Ellers er det ganske enkelt for dyr en teknologi, især nu her hvor vi kan få 1,4 og 1.6l turbo benzinere der faktisk kan køre ganske langt på literen og kan være ganske iltre at køre :-) Hvad angår brand, så er jeg bange for jeg er honda mand - i hvert fald de næste 4-5 år endnu. Men kan da godt se at tiden er kommet til helt alvorligt at kigge på de nye hybrider, så jeg glæder mig til at se på teknologien til den tid når den kan fås brugt.
|
|||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Til de som mener man skal holde sig fra diesel-biler fordi de kokser til, så kommer her en kommentar fra en som har en far som er mekaniker.
Diesel er ikke dårligere end benzin. Folk som køber diesel køber dem for at køre mange km/l og forsøger derfor at optimere deres kørsel for at minimere udgiften til diesel. Mange kører lange ture på motorvejen i samme tempo. Over tid sætter skidt sig i katalysatoren mv, som efter tid ikke virker efter hensigten. Til syn ville man få at vide man skulle skifte katalysatoren. Løsningen er, at tage nogle accelerationer med fuld hammer og lade motoren få nogle omdrejninger, så katalysatoren bliver varm. Så behøver man ikke skifte katalysator så ofte. Over en periode på 8 år ville jeg gå efter en Toyota eller en Lexus. De er ikke til at ødelægge. |
|||
Besvar | Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |