|
Billigste familiebil på ca. 8 år? |
Besvar | Side <12345 6> |
Forfatter | ||
Hampenberg
Bruger Oprettet: 20-November-2017 Status: Offline Point: 69 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
VAG døjer stadig med kædeproblemer - og det gælder både på benzin- og dieselmotorer.
|
||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er på min 3. VAG - Har aldrig oplevet kædeproblemer.
|
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1417 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Så længe der ikke er nogen der smider noget statistik på bordet, så er det jo bare "Jeg har hørt" og "Jeg har oplevet", hvilket jo ikke rigtigt kan bruges til specielt meget, da mange jo har oplevet et eller andet problem med et bilmærke.
Jeg syntes Hyundai har en god garantiordning og fornuftigt prissatte biler. Jeg syntes dog de er noget kedelige, og ikke specielt kønne, men da I jo er ligeglade med det ville jeg helt klart kigge den vej. Det er en tysk artikel, men den siger blot at de tog en i30 og kørte 100.000 KM i den og skilte den fuldstændigt ad for at finde fejl, og der var ikke en eneste. Det sammenholdt med 5 års garanti uden KM begrænsninger gør bilen til et meget sikkert valg.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har selv en 1,4TSI med 160 HK og DSG. Den er nu 8 år/170.000 km gammel og jeg er stadigvæk pisse glad for den. Den motor er bare en svedske..... Men holdbar, lad mig se, jeg er på gearkasse nummer to, kobling nummer tre, magnetkobling til kompressor nummer to og kæde på motoren er nummer to. Ikke noget der har kostet mig nogle kroner, kun tid. Sliddele: baghjulslejer, skivebremser, et sæt bremsekalibre, thats it. Vil jeg anbefale en VAG bil til andre? Ja, klart, hvis de er forberedte på at møde en flok mere ellers mindre uduelige værksteder, jeg har prøvet nærmest samtlige i Østjylland, strækkende fra Ålestrup i nord til Horsens i syd. Kun Ålestrup får min uforbeholdne anbefaling. Resten er så som så. Silkeborg er tålelige og Horsens helt og aldeles umulige. Klaus |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej tvært imod. Ikke at jeg skal tilbage på "traktorbenzin" på min privatbil, men en moderne dieselmotor bliver ikke barm af 2x20 km dagligt og er der ingen kørsel ved moderat belastning, så soder den til. Ja, katalysator kan man "brænde af", men EGR ventiler og lignende renser sig ikke med sådan en tur. Klaus |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
8 år er pænt lang tid. Skulle jeg komme med et råd, så ville jeg anbefale noget med god garanti/service også når bilen er mere end 4-5 år gammel. Her er der ingen tvivl om at Toyota er det suveræn bedste mærke. En 8 år gammel Toyota behandles på luge vilkå som en to år gammel når den kommer på værksted. De er absolut ikke fedtede med kulance, hvis den har været serviceret hos Toyota, modsat mange andre mærker. Deres værksteder er yderst ansvarlige, kundeservice er i top. Bilerne er lidt kedelige, det er ikke dem der går længestbpå literen og service er ikke billigst. Men når man når 6 år hen og VW motoren smider en turbo, så er det op med læderet selv, her er Toyota helt anderledes at tale med! Koreanere tilbyder høj garanti, men serviceomkostningerne er langt fra billige. Overvej også om 8 år er for langt et tidsspan. Overvej stærke en 2-3 år gammel bil, der skiftes om 4 år. Måske er hunden væk til den tid, i har måske planer om at købe en båd, konen vil måske have hest, eller noget helt tredje. Min anbefaling: Toyota Avensis stationcar. Evt denne https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/20-d-4d-t2-premium-stcar-5d/3492544 Klaus |
||
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når nogen skriver familiebil så svarer jeg automatisk Citroen Berlingo. Har man først oplevet hvor praktisk den bil er, så er det svært at finde noget der matcher på den lave side af en halv million. Hvis du er bekymret over driftsomkostninger så tag benzin modellen - så har du billig bil i mange år. Den er godt rustbeskyttet og mekanikken er generelt holdbar og billig at reparere hvis der går noget galt.
|
||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det har min nabo. Og han fik selvfølgelig at vide, at det ikke var et kendt problem. Han kunne så berette at firmaets 8 biler også havde problemet. |
||
Hampenberg
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har vel bilerne fra ny, og så kun en kort årrække (2-3 år)? |
||
Hampenberg
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man skal endelig huske at få den med krog. |
||
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg havde nok bare hentet en old nordisk BMW fra Tyskland. Årgang 2005-2013 uden rust og lavt km tal. Udvalget dernede er jo enormt, og masser med alt i udstyr.
Min nuværende 325i fra 94( ) har jeg ejet i 11 år og kørt en kvart million km. Udover bremser og lidt olie i ny og næ, er det godt nok begrænset hvad den har fejlet. Ja og så et sæt baghjuls lejer grundet de utallige powerslides ved rundkørslerne. Redigeret af armani-thomas - 27-December-2017 kl. 11:51 |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor længe er det siden? Kædeproblematikken blev taget op i "kontant" for en del år siden. Der havde jeg 4 måneder i forvejen fået konstateret kædeproblemer og præsenteret for en mulig regning på 10.000 kroner. Sidstnævnte havde jeg ingen intentioner om at betale, så der gik jeg i overvejelserne om at skifte bil. Klaus |
||
Besvar | Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |