|
Billigste familiebil på ca. 8 år? |
Besvar | Side <1 3456> |
Forfatter | |
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og så skal vi lige ha' den alternative: En Nissan Leaf (ja, en elbil). Aktuelt tilbud fra Nissan gi'r gratis strøm de første tre år. Det er da noget :-) Elbiler er generelt billige i drift, da det stort set kun er bremser og lidt pollenfiltre, som skal serviceres på værkstedet. Dealbreakers kan være manglende hængertræk eller behov for at køre sydpå i ferien. Og det er sjovest, hvis man har en carport at ha' sin ladestation i. Men så er bilen også tanket hver morgen - og forvarmet om vinteren :-)
Redigeret af huntiedk - 27-December-2017 kl. 23:48 |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(1)
|
Det varer længe endnu før elbiler er et reelt alternativ. Det har Regeringen bl.a. sørget for. Men også mht rækkevidden er der for store begrænsninger, især om vinteren hvor varmeapparat tar sin del af strømmen. Og hvad med den dag batterierne skal skiftes. Det må koste spidsen af en jetjager
|
|
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, der er stadig stort set ingen afgifter på de fleste elbiler med den nuværende sats (men den ændrer sig senere, med mindre vi får skiftet regering i mellemtiden). Kun på de dyrere elbiler ryger der noget afgift på, som det ser ud lige nu. Og den nye Leaf har 40kWh batteri, det rækker ihvertfald til de nævnte 40km 5 gange om vinteren - og endnu mere om sommeren. Batterierne skal næppe skiftes. Jeg har en lille BMW i3 - den har vel tabt et par procent på 50.000 km over to år. Den har i øvrigt fast serviceinterval på to år uanset km - så mit første service var ved 45.000 km :-)
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det skulle ske, så er ca. 16000 kr. vel heller ikke så slemt; hvis dit pris estimat ellers holder stik. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan matcher en Leaf med: "Vi har to børn og en hund, vores nye bil må derfor ikke være mindre end en Skoda Octavia Combi." Klaus |
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bare til orientering, så kan der ikke købes biler i Norge der benytter fossile brændstoffer fra 2025. Og biler der køre på el er mange i Norge. Bemærk at det jo også koldt i Norge Holland havde ellers fuldt den norske model, den er så blevet til, at alle biler skal være emission fri i 2030. Diesel biler bliver forbudt Paris - Madrid - Athen og Mexico fra 2025 Volvo laver kun Hybrid biler fra 2019 og de kommer med el-biler under navnet polestar. Så venter vi bare et udspil fra den Danske regering, mon ikke de har noget i ærmet. |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror ikke lige der kommer et forbud mod fossile brændstoffer i DK i de første mange år. Vi er dårligt nok stoppet med kulfyrede kraftværker, og firmaet der havde lavet et system til ombytning af batterier på elbiler gik rabundus. Det er en ekstra hurdle at “optankning” af en elbil tar en rum tid, som de fleste ikke har. Batterier bliver bedre og bedre, men også dyrere. Og sikkert også farligere, som vi har set med mobiler. Så længe der er begrænsninger på brugen af elbiler og prisen er højere end tilsvarende konventionelle biler, kommer der ikke lovgivning om udfasning af benzin og diesel biler.
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror desværre at du har ret Kampus.
Og det skyldes det store hul der kommer i statskassen, hvis de tårnhøje bilafgifter forsvinder. |
|
RuneH
Guld medlem Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1747 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hold dig fra det pjat. Det er simpelthen ikke modent nok. Har prøvet at køre fra Roskilde til København i en Leaf om vinteren, hvor vi måtte stoppe varme apperat for at kunne nå frem. Motorvej er slet ikke egnet til sådan en Leaf. Km tæller nedaf, for hver meter du rykker dig. Det giver slet ingen mening. Max 90 på motorvej, ellers går det helt galt. De er fine som bybiler, men har man en drøm om at forlade byskiltet, så holder den ikke en meter. |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
Stroyer
Bruger Oprettet: 19-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 190 |
Funktioner
Tak(0)
|
Til alm. hverdags brug vil jeg vove den påstand at det tager længere tid med en fosil-brændstof bil at tanke end det gør med en el bil.
Her tager jeg selvfølgelig ikke udgangspunkt i en 22 kwh Nissan Leaf etc. som efter min mening er ubrugelige grundet den lave kapacitet - men med biler med 70kwh+. EON Danmark tilbyder fx. flatrate opladning hjemme for 579kr/md til el-biler. Når man kommer hjem sætter man bilen i stikket og når man skal køre hiver man den ud. Det har så også den fordel at batterierne altid er optimalt ladet og at bilen kan varmes op inden man skal køre uden at skulle bruge batterikapacitet på det. Når der lades så snakker vi 230V 3x 16A (Kan også lade med 32A hvis kabler blev opgraderet) så tager det altså ikke lang tid at lade op og med en kapacitet til ~380km(gennemsnit) så ser jeg ikke det som et problem. Redigeret af Stroyer - 28-December-2017 kl. 12:03 |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er langt fra alle elbiler og hybrider som kan klare så høj effekt, så selvom en ny Volvo hybrid teoretisk kunne lades på 30 min, så tager det altså 2,5 timer fordi bilen ikke kan klare 22kw ladestandere
|
|
Jwin
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 757 |
Funktioner
Tak(0)
|
Undskyld til trådstarter, dette er noget langt fra din Octavia, men Kampus tager fejl på flere punkter. Ja, der er 3 kulfyrede kraftværker tilbage, de bliver lukket inden 2025. Ja, Betterplace gik konkurs. For småt og for dyrt. Men det forhindrer ikke andre producenter i at buldre videre. Elbiler med kun 20kWh, som de fleste Zoe og Leaf, dur kun til bykørsel. Men alle har mere kapacitet i 2018, Leaf med 40 kWh og senere 60 kWh. BMW får også større kapacitet. Alle med 200 km vinter / 300 km sommer “range” eller mere. Ja, batterier bliver bedre og bedre, men IKKE dyrere. De rasler faktisk ned i pris. Check evt Eksempel på prisanalyse Og hvornår er prisen og “range” på en konventionel bil og en elbil ens? Flere gætter på 2021. Altså i udlandet. Her i gamle Danmark kan politikernes skruen på afgifter sagtens sætte en kæp i hjulet. J Redigeret af Jwin - 28-December-2017 kl. 12:58 |
|
Besvar | Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |