recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigste løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billigste løsning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billigste løsning
    Sendt: 07-Maj-2019 kl. 19:47
Hej med jer


Jeg sidder i det lille problem at jeg arbejde og flytter rigtig meget på filer fra min computer og til min Nas, grafiske arbejde der typiske fylder 25-45gb

Maskinen jeg har er et år gammel, Z270 med en I7 7700 Intel, og 1stk standart 1gbit interface 219 

Netværk er Cat 6 og store 44/48mm Rille rør fra Rack til kontor kanal

I Rack sidder der en DS 1817+ med 16GB ram og en ledig PCI 8x slot med mulighed for SFP evt med fiber?


Unifi USG Pro Router
Unifi Switch 24 med POE /1gbit Switching med SFP (26gbit switching/backbone) 


Hvad vej for mere krudt igennem tænker i jeg bør kikke på? Kan man få SFP moduler til Ethernet?

har kikket lidt på de damer her :)
https://www.dustin.dk/product/5011091064/srj10



Go aften :)





Redigeret af Benjamin7 - 07-Maj-2019 kl. 19:52
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 20:42
Hey Benjamin  
I så fald er der ikke mulighed for 10Gbit. det er kun 1gbit sfp'ere. Du får ikke mere saft ud af de slanger no matter what. Du er nødt til at kravle op i noget 10Gig (du har jo et ledigt slot i NAS!)

Alternativt er der jo 4x 1Gb i NAS, den kan jo trunke så du kan få op til 4gbit i nas'en.

Ellers går jeg og overvejer den her selv https://www.ui.com/unifi-switching/unifi-switch-16-xg/ :-) så skulle der vist være "rigeligt" for et godt stykke tid - om ikke andet så bare fordi man kan :). (og så skal der liiiiige 10Gig netkort i alle de andre enheder også :-) 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu