recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigste XBMC løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billigste XBMC løsning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billigste XBMC løsning
    Sendt: 18-Juni-2014 kl. 23:45
Jeg søger en mulighed for XBMC i soveværelset. 

I stuen bruger jeg en MiniMac og har droppet tanken om endnu et apple tv, da det ikke ser ud til at den bliver Jailbroken..

Eneste reele krav er at den kan håndtere 1080p og mulighed for netflix ville egentlig også være fint..

Hvad findes der er af streaming devices derude til formålet?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 01:15
En HDMI stick med Android eller en Raspberry Pi. Men sidstnævnte er noget skrammel, hvis du spørger mig. Men jeg ved, at andre på siden, er store fortalere for den. Ellers prøv at vente til den 26/6. Der starter Googles I/O, hvor der går rigtige stærke rygter om, at de præsenter Android TV, sikkert sammen med en lille box.
Når den kører Android, så kan den jo klare alle Android apps, der iblandt XBMC.
Til top
woodster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Januar-2006
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér woodster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 05:51
Hvad med en Minix X8-H?

Den skulle klare XBMC ret godt.
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChriZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 08:29
Jeg bruger Raspberry Pi med OpenElec, og det kører udemærket og har gjort det i 1½ års tid - vores behov er film/tv-serier, og jeg synes det kører fint

Her er lidt fordele/ulemper ud fra mine erfaringer:

Fordele
* Billig og strømbesparende
* Afspiller op til 1080p
* Du kan bruge dit TV's remote til at styre rpi'en med hvis TV understøtter HDMI-CEC (det gør mit Samsung TV fra 2012).
* Kan strømforsynes fra USB porten på TV'et
* xbmc menuer osv er blevet optimeret meget i seneste udgave, så det nu kører helt fornuftigt

Ulemper
* Hvis den bliver sat i gang med noget den ikke magter, låser den i lang tid eller går ned (hvis noget ikke understøttes af GPU'en går det sjældent godt, da cpu'en er langsom)
* Den er for langsom i praksis til eks. billedvisning
* Du skal huske at købe kabinet og eventuelt strømforsyning til den (hvis du ikke strømforsyner den fra dit TV's usb port samt SD kort, så den reelle pris ender på en 3-500,- .
* Det er lidt besværligt at sætte op og komme igang med
* Hvis du skal afspille mpeg2 skal du købe en ekstra licens

.. sådan i helt grove træk, men om rpi'en kan opfylde dit behov afhænger nok af hvad du skal bruge den til..

/Christian

Redigeret af ChriZ - 19-Juni-2014 kl. 08:29
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matzon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 08:55
Raspberry Pi med OpenELEC.
Simpelt setup som bare virker, og kan styres med både HDMI-CEC og en tablet (Yatse anbefales).
Hvis du har mange film, kan du med fordel bruge en tablet, da navigering ellers kan blive lidt tung.

Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 09:18
Du kan også finde en ældre Asus Eeebox eller Acer Revo til fornuftige penge, det kan godt lade sig gøre. 
Til top
ChrisB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-August-2011
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChrisB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 12:53
Zotac er p åvej med en ny version af deres C serie. De mindste modeller er passivt kølet men burde være rigeligt.

De fåes både med og uden RAM og SSD.

Gigabyte har også en ny version af deres Brix med Intel Baytrail processor. Koster vist omkring 750 kr som barebone (du skal altså selv købe RAM og SSD)
Til top
Høeg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2006
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Høeg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 14:15
Amazon Fire Tv 99$

Skulle køre XBMC 1080p uden problemer og med de mest tunge skins...

Dertil kommer det standard med NetFLix m.m.

Det kører Android og derfor burde det også være muligt at få android apps til at virker. Det sidste står lidt på min egen regning. Får min næste uge og kigger derefter på det. 

Så skal du bare have fat i den fra US

Redigeret af Høeg - 19-Juni-2014 kl. 14:17
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 15:28
En Intel NUC celeron er en billig løsning til under 1000 kr som sparker numse. Jeg har 2 af disse samt en Pi. Pi bliver helt sikkert udskiftet på et tidspunkt men virker til husbehov. OpenElec 4.0.5. Netflix kan jeg ikke sige noget om da jeg går op i billed kvalitet og lyd.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 15:40
Hvad med "the little black box" ?

https://www.komplett.dk/the-little-black-box-multimedia-player/800179?gclid=CjkKEQjwlIqdBRDy6JSK4Lmn1akBEiQAVa9dPUdJEQW8iTl6RgYe9ZlN2WUEL1za2x57RBpD3hG2Tg_w_wcB

Jeg bruger i dag Boxee og den er jeg super glad for, men ovenstående skulle efter rygte være bedre og mere stille.

Redigeret af Precious - 19-Juni-2014 kl. 15:41
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu