recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BILLIGT ’begynder’ surround.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBILLIGT ’begynder’ surround.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aosis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: BILLIGT ’begynder’ surround.
    Sendt: 11-Marts-2007 kl. 00:14
Hej recordere.dk

Min gamle Technics SA-AX720 surround forstærker er ved at være lidt for gammel, og er svær at få fuldt udbytte i kombination med f.eks en nyere DVD afspiller. (har bl.a ikke coaxial in osv.)

Nå, men skal ha mig en ny DVD-afspiller i første omgang, og her er følgende krav;

Pris ca. 1000kr og HDMI out.

For at drage nytte af det coaxial-out stik der vel efterhånden er på alle nyere DVD-afspillere, vil jeg skulle ha mig en forstærker med den slags features;

Pris ca. 2000kr, min. coaxial in. Samme mærke som DVD afspiller, eller MEGET lig ang. design. Surround.

Har i nogen anbefalinger? -må gerne være brugt.


Redigeret af aosis - 11-Marts-2007 kl. 11:47
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 00:25
Jeg har et forslag: Find nogle flere penge, for du får ikke ret meget udstyr for 3000 kr (måske en gettoblaster?).
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Kongshammer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 00:41

Jeg købte, lige før jul, et Home Theatre System - Philips HTS3115 til 2499 i El-Giganten. Jeg ved ikke om de har det mere (det var på tilbud) men måske det kan fås et andet sted.

Lyden er helt fantastisk (til dén pris) - 5.1 kanals surround - 500W - Reciever m/40 faste stationer - HDMI...

Måske noget for dig?

Ærbødigst

Lars
Til top
aosis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 00:45
hm.. -kan godt følge dig. Men mit budget er virkeligt stramt, også derfor jeg ligger op til at nøjes med en DVD i første omgang, og senere en forstærker.

Men mit udgangspunkt for at søge nyt grej er for at drage 'fuldt' udbytte af diverse moderne digitale kabler, så jeg f.eks kan få rigtig surround fra en moderne dvd afspiller, eftersom de ikke har analoge lydudgange til surround, som jo er det eneste min gamle technics kan udnytte korrekt.

Tror seriøst der er basis for en forbedring, også med en budget på kun 3000kr. korrect me if i'm wrong?
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 00:50
Du har måske ret i, at det er muligt at finde noget inden for dit budget, men så er kvaliteten så dårlig, at jeg ville foretrække stilhed. Du har ingen gavn af en digital forbindelse, hvis anlægget er noget skid. Husk at et anlæg aldrig er bedre end det svageste led.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
aosis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 00:51
Nåe ja. Ska måske lige nævne at jeg ikke er synderligt interesseret i 'samlede' systemer. så ville jeg for det første få en masse højttalere i overskud, ville ikke ha mulighed for at skifte enkelt dele ud og de færreste af den slags systemer (i den billige ende) har hdmi-udgang, som er lidt vigtig da  jeg gerne vil ha et flot billede på mit nye Toshiba 32wl66z lcd-tv :)
Men ellers tak for tippet kongshammer.
Til top
aosis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 00:58
sandal: Ville faktisk være mægtigt glad hvis jeg ku anvende min technics forstærker med en moderne dvd-afspiller, da den forstærker bestemt ikke er decideret dårlig(ihvertfald ikke for 10år siden:P) Men kan ikke leve med den ProLogicI falske surroundlyd den prøver at lave når den koples til en dvd via et almindeligt signalkabel.

Er også frisk på at købe brugt udstyr, for på den måde at få fat i lidt bedre dele.
Til top
Kongshammer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 01:01
Velbekomme - og "god jagt"...
Ærbødigst

Lars
Til top
aosis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 01:11
Men der findes måske ikke anstændige forstærkere i den prisklasse?

Havde selv set på kombinationen af;

Pioneer VSX-416-K

og

Pioneer DV-490V-K


Redigeret af aosis - 11-Marts-2007 kl. 01:25
Til top
jesdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 01:37

Du kunne prøve at kigge lidt på priserne i tyskland... feks disse 2... Har selv dvd afspilleren og storebroderen til recieveren og det spiller bare.... ok prisen blir måske lidt mere end 3ooo for disse, men prøv ellers at kigge lidt rundt på idealo.de... der er mange penge at spare ift dk priser.

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/447717_- dv-696-pioneer.html

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/529035_- tx-sr-604-onkyo.html

Til top
aosis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 11:26
Ville egentligt helst handle i danmark, men kan godt se der er ret mange penge at spare.

Hvad med en brugt forstærker, af et godt mærke, Denon, Marantz eller lign?
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 11:51
Det er godt at købe brugt, men netop de forskellige surroundsystemers hurtige udvikling gør det svært. Personligt er jeg godt tilfreds med bl. a. prologig ll. Men den er også lysår bedre end etteren du skriver om
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu