recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigt grafikkort med S-Video
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilligt grafikkort med S-Video

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2007 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Sfinksen Sfinksen skrev:

Okay, har nu fundet mig noget andet RAM, som burde være okay. Hvis ikke så regner jeg med lige at få et praj.

Ellers er jeg vist ved at være klar til at bestille. Tak for hjælpen!

Bundkort:
ASUS M2A-VM HDMI
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=373721
Pris: 508 kr. hos shg.dk

CPU:
Athlon64 X2 4800+, 2.5GHz, 2x512KB Cache, 0.065 Micron, Brisbane Core, Energy Effecient (65 Watt), Dual Core, Socket AM2, BOX
Pris: 775 kr. hos shg.dk

RAM:
Corsair 2x1024 MB DDR2, PC5300 DDR667, CAS5 - Value Select VS2GBKIT667D2
Pris: 688 kr. hos shg.dk

Corsair er rigtig gode ram. Du skal nok blive glad for setup'et
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 08:57

Jeg ville have anbefalet Aopen I915GMm-HFS. Desværre er prisen i netop denne uge steget med ca. 1300 kr., så det nu koster omkring 2000 kr. Det er et socket 479 (mobile) kort og systemet kan derfor gøres omtrent lydløs. Det har DVI, VGA, komponent og S-video udgang. På grund af prisstigningen har jeg netop bestilt et hos Conrad i Tyskland. Pris 100 euro + 9 euro i forsendelse. I prisen er includeret Aopens egen effektive og lydløse CPU køler.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg ville have anbefalet Aopen I915GMm-HFS. Desværre er prisen i netop denne uge steget med ca. 1300 kr., så det nu koster omkring 2000 kr. Det er et socket 479 (mobile) kort og systemet kan derfor gøres omtrent lydløs. Det har DVI, VGA, komponent og S-video udgang. På grund af prisstigningen har jeg netop bestilt et hos Conrad i Tyskland. Pris 100 euro + 9 euro i forsendelse. I prisen er includeret Aopens egen effektive og lydløse CPU køler.

Flemming 

Tror det mangler s-video ud, det skulle der være i dette tilfælde.  Det mangler også HDMI med  HDCP.  Grafikydelsen er heller ikke god har jeg læst. Måske var det fint for 2 år siden. Men i dag kræves der mere  (ikke nødvendigvis naturligvis, afhænging af hvad man vil have, men for langt færre penge end det du vil betale, får man noget der er tidsvarende og langt bedre)

Og så er det ikke svært at lave en lydløs HTPC med en AMD x2 CPU. Der er jo Cool&Quiet (AMD) der virker fint på bundkort med G690 og x1250 grafik. Ganske vist virker speedstep (intel)  også fint sammen med intels processorer, hvis det er den rigtige CPU og bundkortet understøtter det. Det kan man også sige om AMD.

En HTPC i dag skal have HDMI ud med HDCP. Den skal have et lydkort der understøtter HD. Et sådant bundkort koster 500kr. Til det skal man have en CPU til 7-800 kr. og 2 stk dual channel ram, fx 2x1gb. Og så en god køler, skønt en box køler gør det godt. Og det er stabilt og godt. 

Det der var godt for 2 år siden, er tiden løbet fra.  Blu-Ray, Hd-DVD og HDTV har stillet nye krav. Og da et godt system er bagudkompatibel, kan man lige så godt lave det. Det er ovenikøbet billigt.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming 

Tror det mangler s-video ud, det skulle der være i dette tilfælde.  Det mangler også HDMI med  HDCP.  Grafikydelsen er heller ikke god har jeg læst. Måske var det fint for 2 år siden. Men i dag kræves der mere  (ikke nødvendigvis naturligvis, afhænging af hvad man vil have, men for langt færre penge end det du vil betale, får man noget der er tidsvarende og langt bedre)

Og så er det ikke svært at lave en lydløs HTPC med en AMD x2 CPU. Der er jo Cool&Quiet (AMD) der virker fint på bundkort med G690 og x1250 grafik. Ganske vist virker speedstep (intel)  også fint sammen med intels processorer, hvis det er den rigtige CPU og bundkortet understøtter det. Det kan man også sige om AMD.

En HTPC i dag skal have HDMI ud med HDCP. Den skal have et lydkort der understøtter HD. Et sådant bundkort koster 500kr. Til det skal man have en CPU til 7-800 kr. og 2 stk dual channel ram, fx 2x1gb. Og så en god køler, skønt en box køler gør det godt. Og det er stabilt og godt. 

Det der var godt for 2 år siden, er tiden løbet fra.  Blu-Ray, Hd-DVD og HDTV har stillet nye krav. Og da et godt system er bagudkompatibel, kan man lige så godt lave det. Det er ovenikøbet billigt.

Kortet har S-video ud, og HDMI var jo netop ikke noget krav.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Sfinksen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 09:53
Så er der bestilt! Håber så bare, at jeg kan finde ud af at samle den...
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 18:55
Så! En del timer senere, en del kroner fattigere og noget mere frustreret er jeg tilbage igen...

Har fået mig et bundkort og en CPU, men ikke noget RAM. Den dual-pakke jeg fik med fra shg.dk-butikken i Højbjerg, efter at have stået i kø med utrolig mange mennesker, viste sig at være på 2x512MB og ikke de 2x1024MB, jeg havde betalt for. Prøvede så at ringe til dem. "Du er nu nr. 13 i køen"... Kørte så derud igen. De endte med at måtte tage min RAM retur, fordi de havde lavet fejlen på hjemmesiden, og ikke havde det der faktisk stod på hjemmesiden eller noget tilsvarende. Og så havde jeg egentlig ikke lyst til at handle med dem mere... Specielt ikke når man mens man venter i køen kan høre telepersonalet undskylde i telefonen overfor alle de utilfredse kunder. Sådan havde jeg nok ikke indrettet det, hvis det var min butik.

MEN det betyder at jeg stadig mangler noget RAM. Det har jeg nu bestilt et andet sted...
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 16:15
Hjælp!

Fik sat det hele i mit gamle kabinet og det har kørt fint med XP MCE. Ind til i dag...

Af en eller anden grund får jeg kun sort skærm i Media Center på TV-et (via S-video). Det eneste jeg kan se er curseren som flytter rundt. Har prøvet med forskellige opløsninger, refresh rates m.m. uden succes. På monitoren er der ingen problmer. Heller ikke med at vise skrivebordet og div. programmer på TV-et. Det er først når jeg starter Media Center at det hele går i sort.

Jeg har læst mig frem til at der kan være nogle problemer med PAL og S-video i MCE. Men det påstår Microsoft skulle være løst med div. opdateringer, som jeg har sørget for at installere. Jeg har selvfølgelig også installeret den nyeste driver til grafikkortet.

Nogen der har nogle gode idéer? For jeg er altså ved at rende tør... Men man kan selvfølgelig altid prøve at installere skidtet forfra!

Edit: Fandt en løsning ved at resette hele Media Center. Læs mere i posten her.

Redigeret af Sfinksen - 20-September-2007 kl. 12:03
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu