|
Billigt grafikkort |
Besvar |
Forfatter | |
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Februar-2017 kl. 18:19 |
Jeg har tidligere fået nogle dele herinde og andet steds, til et projekt med en computer jeg ville give væk.
Nu har de haft den i lidt tid, og det onboard grafikkort der er i den, kæmper for at sige det mildt, flere spil kan den slet ikke køre. Jeg tænker at give et billigt grafikkort til dem. Men må man købe fx et http://www.edbpriser.dk/grafikkort/msi-n730k-2gd3h-lp-2-gb-id-12140428.aspx eller er der andet jeg skal kigge efter. Jeg vil også gerne købe brugt, jeg ved bare intet.. Det er ikke hardcore gaming, bare det kan trække lidt.
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
eller måske et Radeon R7240?
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
et geforce 730 er kun marginalt over det interne grafikkort. Er virkelig ked af at sige det.
Du skal sikre dig at der er en ordentlig strømforsyning i maskinen. Så den kan trække et ældre brugt kort i stedet. Det burde være muligt at finde et brugt 660 eller sådan noget til en rimelig ok penge.
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Så 660 er bedre end 730?
Jeg er stået helt af på det med computere, for at være ærlig 😂 |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
markant. - du skal se på de sidste 2 cifre. typisk bliver highend kort lavet med numre fra 60 og op i nvidia serien. alt under er "gammel" teknologi, neddroslet kraftigt eller anden hurlumhej for at holde prisen nede. 6 og 7 som første ciffer angiver generationen af grafikkort, og jo selvom der sker meget på den front, så vil et 730 aldrig nogensinde komme i nærheden af at performe som et 660.
Du kan gemme dette site. det viser performance på grafikkortene! http://www.videocardbenchmark.net/ jo højere score - jo bedre!
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Fik fat i et 660 ret billigt.
Nu har jeg aå villet montere den i computeren. Men strømforsyningen har ikke pci Express power. Kan man lave en fix løsning, eller kræver det en ny strømforsyning ? Grafikkortet har 12 pins strøm. Redigeret af aerik - 09-Februar-2017 kl. 18:36 |
|
mrjocs
Junior bruger Oprettet: 19-Marts-2016 Status: Offline Point: 41 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det kan du godt få. Dog sjal din strømforsygning stadig kunne levere den mængde strøm der dkal bruges.
Mener at 660 trækker omkring 150 - 200 w. Det er få oem strøm forsygninger der kan trække så meget. |
|
mvh
|
|
claus_jac
Funktioner
Tak(0)
|
Så du glemte lidt at tjekke den anden sætning i mit første indlæg? - hvis du havde været så venlig at skrive hvad for noget jern du havde, så havde vi måske kunnet fortælle allerede fra starten om det overhovedet kunne lade sig gøre. - Som mrjocs ganske rigtigt skriver er dit allerførste punkt at se på strømforsyningen og fortælle os hvad der står inden du forsøger at gå nogen som helst andre steder. - så kan vi ret hurtigt fortælle hvad du så skal gøre derfra.
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, ærligt, så bestilte jeg kortet hjem, og ville give det som en overraskelse til dem.
Der står på psu at det er en 400 watts. |
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
400 watt psu
Intel i5 3,5" hdd Og aå nu Gtx 660 grafikkort. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |