Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
affer
Super bruger
Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
|
Emne: billigt streaming device soeges Sendt: 22-April-2011 kl. 15:21 |
Hej Alle.
Jeg har foelgende noed jeg skal ha knaekket.
Jeg er paa jagt efter et device der skal opfoelge foelgende krav...
1. det skal kunne streame random fra netvaerk 2. det skal have analogt video output 3. det den streamer skal vaere en mappe med undermapper, og de filer der maatte vaere der i. 4. den skal gerne vaere billig
en linux pc med vlc ved jeg kan klare det, men jeg vil gerne goere det rigtigt billigt, saa en loesning med wdtv live er interesant, men den ved jeg ikke om kan goere ovenstaande. jeg har ikke noget imod at skulle ligge alternativt software paa et evt device, saa kom gerne med input.
|
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 23-April-2011 kl. 00:45 |
affer skrev:
Hej Alle.
Jeg har foelgende noed jeg skal ha knaekket.
Jeg er paa jagt efter et device der skal opfoelge foelgende krav...
1. det skal kunne streame random fra netvaerk 2. det skal have analogt video output 3. det den streamer skal vaere en mappe med undermapper, og de filer der maatte vaere der i. 4. den skal gerne vaere billig
en linux pc med vlc ved jeg kan klare det, men jeg vil gerne goere det rigtigt billigt, saa en loesning med wdtv live er interesant, men den ved jeg ikke om kan goere ovenstaande. jeg har ikke noget imod at skulle ligge alternativt software paa et evt device, saa kom gerne med input. |
Popcorn Hour A-110 kunne måske være en mulighed, men du mangler at definere, hvad du forstår ved at "streame random"?
|
 |
2ben
Guld medlem
Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 09:37 |
Kunne også være WD live boksen.
Mvh. Torben
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 10:11 |
ac ayan og fantec, kan også gør det Men du skriver analogt video output de fleste har composit, men er rigtig dårligt til video samt component, der er noglelunde det samme som scart rgb det kan dog overfører HD tror faktisk ikke man kan finde nogen der har scart med rgb
|
 |
2ben
Guld medlem
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 13:41 |
Skal den kunne streame BD ISO filer ??
Mvh. Torben
|
 |
2ben
Guld medlem
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 13:41 |
Har selv en Popcorn Hour C200 - den kan streame BD ISO filer. Kender ikke så mange maskiner der kan det.
Mvh. Torben
|
 |
affer
Super bruger
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 13:44 |
BD ISO filer er ikke interesante for ovesntående problem stilling. Random streaming, vælger en tilfældig fil, fra en tilfædig mappe på en nas. den skal ha analog video ud, da signalet skal fødes til en rf modulator, og ud på et analogt antenne net.
jeg har lige rodet med en appletv1, den ser ud til at kunne opfylde mine krav med xbmc installeret, så det roder jeg lige videre i, men kom endelig med flere input.
|
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
 |
2ben
Guld medlem
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 13:47 |
Kan AppleTV 2 noget nyt som 1'eren ikke kan ?
Mvh. Torben
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 13:49 |
den der med en tilfældig fil har jeg godt nok aldrig i mit liv hørt om før (og er jo egentlig overhovedet ikke interessant for nogen som helst hjemmebruger) - du mener egentlig en maskine der skal køre i Kioskmode? for så har det intet som helst med en alm streamer at gøre.og jeg har heller ikke lige hørt om nogen der kunne gøre det i den professionelle verden. - umiddelbart ville jeg sige at selve streameren skulle være en regulær dumrian - men den software der anvendes bagude - det er den der skal fortælle hvad der skal vises.
|
 |
affer
Super bruger
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 13:49 |
den kan ikke lave composite output.
|
|
 |
affer
Super bruger
|
Sendt: 24-April-2011 kl. 13:56 |
claus_jac, tjae, det bliver brugt flere steder, prøv at tænk lidt hen i musik videoer... det er fint med random afspilning, ialt fald for mig, streamingen skal forståes at den streamer fra en nas....
du nævner selv hjemmebruger, det er ikke det som dette skal bruges til.
|
|
 |