recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigt Surround - Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilligt Surround - Samsung

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bissen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Billigt Surround - Samsung
    Sendt: 01-Oktober-2005 kl. 17:02

Hej med jer

Haaber jeg kan faa lidt kyndig vejledning vedr. et billigt men OK Surround anlaeg

Jeg har ingen DVD afspiller og intet anlaeg saa jeg skal have en enhed som er OK til musik, MP3 og helst ogsaa DivX.

Jeg er ikke den store HIFI kender, og jeg har nok et (latterligt) lille budget paa mellem 2-3000 kr. Jeg har set lidt paa et Samsung HT-UP30R http://www.pixmania.com/dk/dk/102785/art/samsung/home-cinema -system-ht-up3.html

som ogsaa har USB indgang hvilket jeg syntes er en fed feature

Er der nogen som kender til det ? eller har nogle alternative forslag - man ser jo tit nogle ret billige tilbud til 1000-1500 men har hoert at det ikke skulle vaere pengene vaerd

Haaber der er en venlig sjael som kan hjaelpe mig lidt igang

Mvh

Nikolaj

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2005 kl. 17:12

 

 Prøv at se dette fra godpris.dk

 

 
Lev. 2-3 dage
Panasonic SC-HT335 Hjemmebio system
Kompakt og meget velspillende hjemmebio system, bl.a. med DivX og HighMat. Modellen afløser bestselleren SC-HT520.

Vejl. udsalgspris  2.499,00 DKK



Redigeret af Radiomanden
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bissen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2005 kl. 17:15

Tak for det hurtige svar

Hvad er det praecis jeg skal kigge efter ? Hvad er forskellen paa det Samsung som jeg har kigget paa og det som du har foreslaaet ?

Mvh

Nikolaj

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2005 kl. 17:19

 

 Kender intet til Samsung, Panasonic derimod er kvalitet hele vejen igennem.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bissen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2005 kl. 17:22

Ok

Ved du om DVD'en er kodefri ? Og har du evt. andre forslag til hvad jeg kunne koebe ?

Mvh Nikolaj

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2005 kl. 17:26

 

 Når du ringer eller skriver til Michael (Godpris) så er jer sikker på at han vil levere den kodefri.

Prøv at se på hans hjemmeside der er flere gode tilbud.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem


Oprettet: 09-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2005 kl. 17:34

Hej Bissen

Personligt har jeg intet imod Samsung, men jeg må give Niels lidt ret. Panasonic laver nogle fine hjemmebio systemer og har være på markedet en hel del år.

Iøvrigt kan vi levere samtlige Panasonic DVD modeller kodefri.

 

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
Bissen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2005 kl. 18:13

Hej Michael

Det vil sige at du ogsaa vil anbefale samme surround system ? Eller har du andre forslag - hvad taler for at jeg skal vaelge SC-HT335 og hvad taler imod ?

P.S. jeg er virkelig en begynder - er der f.eks. mulighed for senere at tilslutte en KISS alike maskine til den senere - tror jeg spoerger om der er surround indgang - og om man kan tilslutte TV surround til den

MVH

Nikolaj

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 00:15

 

 Ja der er tilslutning til lyd fra TV, og også for lyd fra f.eks VCR. Men ikke Coax eller Toslink.(digital) Ligeledes er der Component Out, som giver mulighed for Pogressive Scan.

Progressive Scan forbedrer visning på projektorer og flad-TV.

I stedet for af afspille TV-signalet som halv-billeder (50/sek ved PAL), så overføres i stedet hel-billeder (25/sek ved PAL) og det passer bedre til den måde de digitale displays som flad-TV (Plasma, LCD) og projektorer (LCD, DLP) arbejder på.

Progressive scan forbedrer både opløsningen i de vandrette linier på skærmen og ved bevægelser af objekter i billedet.

 Manual (PDF) kan findes på Panasonics hjemmeside.



Redigeret af Radiomanden
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Bissen Bissen skrev:

 man ser jo tit nogle ret billige tilbud til 1000-1500 men har hoert at det ikke skulle vaere pengene vaerd



JA! For prøv at spørge dig selv om man kan få dvdafspiller/receiver og 5 højttalere til den pris. Altså medmindre delene af lavet af pap. Jeg må indrømme at jeg trækker på smilebåndet når jeg læser: "Systemet inkluderer en high end DVD-afspiller"  HIGH END

Hvis jeg var dig ville jeg spare lidt sammen først og så kikke på dette system. Jeg ved godt det er dobelt så dyrt som dit budget, men hvis du i dag har 3000 kr. så skal du lægge 250 kr til side i 12 måneder og så er du hjemme.


Til top
Bissen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 19:09

Hej Stampe og andre flinke sjaele

Jeg skal aabenbart slippe nogle flere skillinger for at faa et ordentligt system

Jeg har faaet et tilbud paa et fedt designet Jamo hoejtaler saet http://www.nbradio.dk/shop/default.asp?setlng=1&producti d=14344&referrer=kelkoo  paa 2000 kr (5000 kr)  

saa taenkte jeg paa at anskaffe mig en rigtig surround reciever evt HIFI klubbens billigste Denon model AVR-1706 til ca. 2600 kr http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/recei ver/detail/DENON_AVR1706_surround_receiver.htm?id=7149

Og saa til sidst ville jeg anskaffe en billig DVD til ca. 500 kr (som jeg senere kunne skifte ud)

Hvordan lyder det ? Er det fornuftigt eller bedre ?>

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2005 kl. 19:21

Hej Bissen,

Stampe, som jeg er meget enig med, har påpeget noget med pris og kvalitet.

Om Jamos sattelitter fra info på linket med tilbud:

Satellit højttalere
Total volume (liters) 0.6
Vægt kg 0.50         

Muligvis ikke pap, men alt for tynd plastik og med underdimensioneret magnet. Køb hvis lav pris er afgørende hellere noget ordentligt brugt.

En god højttaler skal veje langt mere. Og så bør du også bruge ørerne før du lader kronerne rulle. Fik du den?

Denon receiveren derimod:



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu