recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigt tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilligt tuner

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af akilleuz akilleuz skrev:

Hvad er forskellen på at bruge:
  • Hauppauge 930c + WinTV CI
  • Terratec H7 + CA modul

Groft sagt er den eneste forskel at Terratec er samlet i én, men den er formentlig også billigere. Hauppauge modellen kræver også CA modul.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 20:49
Det er måske lidt overkill med en Terratec H7 idet den også kan bruges til DVB-C (altså kabeltv) - jeg dog ikke lige andre bud på lager Wacko
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 21:19
En H7 kan også bruges efter at der er kommet kabel-tv ind i hytten Wink

Men besparelsen ved at vente på gratis oprettelse af kabel forsvinder hurtigt, hvis der skal betales abb.+kort for TV2 til næste år.
Til top
akilleuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

En H7 kan også bruges efter at der er kommet kabel-tv ind i hytten Wink

Men besparelsen ved at vente på gratis oprettelse af kabel forsvinder hurtigt, hvis der skal betales abb.+kort for TV2 til næste år.

Det jeg overvejer er nu at istedet for at vente på TDC TV, som jeg aligevel ikke kan få 100% integreret i min HTPC, så er det at skifte til boxer tv, og så få alle kanalerne direkte ind i min HTPC.

Boxer har de kanaler jeg gerne vil have og det er samme pris som TDC TV.

Det eneste jeg gerne ville ved at gå over til Boxer er at kunne benytte softcams.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 21:30
Efter at Boxer ændrede deres prissætning for ekstra kort (300,- engangs) synes jeg det er muligt at lave en økonomisk multiroom opsætning...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Efter at Boxer ændrede deres prissætning for ekstra kort (300,- engangs) synes jeg det er muligt at lave en økonomisk multiroom opsætning...

Enig, den eneste grund til jeg er interesseret i softcam er optagelse af flere kanaler samtidigt. Jeg skal have tv i soveværelse og stue samt optagelse, så det løber alligevel op.

Ved hjælp af softcam kan jeg spare 2 ekstrakort 600kr. samt lidt penge på udstyr til HTPC'erne Wink
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 06:24
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvad er forskellen på at bruge:
  • Hauppauge 930c + WinTV CI
  • Terratec H7 + CA modul

Groft sagt er den eneste forskel at Terratec er samlet i én, men den er formentlig også billigere. Hauppauge modellen kræver også CA modul.

Flemming

Mjae....Det kommer også lidt an på hvilken frontend der skal benyttes.... Der er ikke direkte Understøttelse af CAM i 7MC..... Hauppauges løsning virker dog uden third party...

Redigeret af Patriarken - 26-Juli-2011 kl. 06:26
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 19:10

Det jeg overvejer er nu at istedet for at vente på TDC TV, som jeg aligevel ikke kan få 100% integreret i min HTPC, så er det at skifte til boxer tv, og så få alle kanalerne direkte ind i min HTPC.
Må man spørge hvad det er der ikke kan integreres?

Det eneste jeg gerne ville ved at gå over til Boxer er at kunne benytte softcams.
Er det overhovedet muligt at bruge softcam til boxer?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 23:04
Ved ay bruge TDC TV, kan jeg kun få det igennem bredbånd, og da mange af kanalerne er krypteret viæ jeg kun kunne få et nogle af dem ind i min HTPC! Jeg ved der findes IR løsninger og HDMi input, men synes ikke det er holdbart i længden!

Tror desværre heller ikke det er muligt med Boxer og softcam :( men hvis jeg vælger boxer vejen skal det prøves!

Jeg har ikke lagt mig fast på hvilken løsning jeg vil bruge for at få boxer ind i min HTPC, og frontend bliver XBMC. Jeg ved at hvis jeg på et tidspunkt går over til WM7 så kan værktøjet dvbviewer eller logn. blive aktuelt.

Andre løsninger jeg burde overveje?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 07:56
Når du nu snakker så meget om tv, har jeg lidt svært ved at forstå valget af XBMC som frontend. Den har jo kun understøttelse af tv fra 3. parts plugins, og så vidt jeg ved, er det endnu ikke særligt stabilt.

Desuden skal du alligevel installere software som f.eks MediaPortal, eller forTheRecord til at styre tvdelen.

DVBViewer er i øvrigt ikke et "værktøj" men selvstændig Mediecenter software, og det har ikke noget at gøre med tv i Windows Mediacenter.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Når du nu snakker så meget om tv, har jeg lidt svært ved at forstå valget af XBMC som frontend. Den har jo kun understøttelse af tv fra 3. parts plugins, og så vidt jeg ved, er det endnu ikke særligt stabilt.

Desuden skal du alligevel installere software som f.eks MediaPortal, eller forTheRecord til at styre tvdelen.

Dette er jeg godt klar over, men som mit setup kører, er XBMC den bedste løsning! Jeg er ikke i tvivl om at jeg kan få det op at køre, og dem jeg kender der har det til at køre klager ikke :-) Jeg er også igang med at få det til at køre på en ATV2, så har roddet lidt med det.

Jeg er helt enig i at det havde været supper lækkert hvis de kunne tage sig sammen og komme med Version 12 i morgen, men den må vi jo nok vente noget på endnu.

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

DVBViewer er i øvrigt ikke et "værktøj" men selvstændig Mediecenter software, og det har ikke noget at gøre med tv i Windows Mediacenter.

Så vidt jeg ved kan man godt få TV ind i wm7 sammen med DVBviewer og link, eller er det noget andet software jeg tænker på? Mener at have læst en del steder at folk med DVB-C bruger det for at se tv i wm7?

Redigeret af akilleuz - 27-Juli-2011 kl. 10:00
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 10:27
Aaaah det er DVBLink du tænker på her Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu