Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
michael9000
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
|
Sendt: 28-Juli-2011 kl. 10:21 |
Jeps. (m.a.o. 1 CAM kan afkode for 'tuner1 på MUX1' og 'tuner2 på MUX2', på samme tid?)
|
 |
stefanb
Super bruger
Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
|
Sendt: 28-Juli-2011 kl. 11:16 |
Patriarken skrev:
mylle skrev:
med en Digital devices løsning kan man assigne flere tunere til samme CI :) Sådan køre jeg selv med en stofa løsning. |
Ja hvis du har et CAM der understøtter det....Et Irdeto CAM til fire simultane dekrypteringer koster ca det samme som fire alm Irdeto CAM..
|
Hvad så hvis man benytter sådan et cam som Patriarken skriver om, der kan dekryptere 4 kanaler på samme tid, vil man så kunne dekryptere flere kanaler på en gang med 1 tuner på samme mux?
|
 |
mylle
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
|
Sendt: 28-Juli-2011 kl. 12:06 |
stefanb skrev:
Patriarken skrev:
mylle skrev:
med en Digital devices løsning kan man assigne flere tunere til samme CI :) Sådan køre jeg selv med en stofa løsning. |
Ja hvis du har et CAM der understøtter det....Et Irdeto CAM til fire simultane dekrypteringer koster ca det samme som fire alm Irdeto CAM..
|
Hvad så hvis man benytter sådan et cam som Patriarken skriver om, der kan dekryptere 4 kanaler på samme tid, vil man så kunne dekryptere flere kanaler på en gang med 1 tuner på samme mux? |
Ikke på nuværende tidspunkt. Ved ikke omdet er muligt. Læs evt: /mylle
|
 |
akilleuz
Bruger
Oprettet: 04-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 89
|
Sendt: 28-Juli-2011 kl. 13:11 |
Synes det ret interresant dette læsning så kom gerne med mere info :)
Mylle:
Jeg er ikke helt inde i alt det tekniske omkring CAM osv. det er ret nyt for mig. Hvad vil du anbefale jeg bestiller til mit boxer abo.?
Vil det med den løsning du kører med være muligt at optage og se en kanal på samme tid?
|
 |
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
|
Sendt: 28-Juli-2011 kl. 13:49 |
mylle skrev:
mylle skrev:
Jep, men mit standard Irdeto CAM fra Stofa virker fint med i hvert fald 2 samtidige dekrypteringer. Har ikke prøvet med flere.
|
michael9000 skrev:
Også fra forskellige MUX?
|
Setuppet kan afkode 1 kanal pr tuner pr MUX. Den samme tuner kan altså ikke afkode flere kanaler på samme MUX på samme tid. Så bruger den 2 tunere. Men du kan bruge flere tunere samtidig med det ene CI modul og CAM. Har prøvet med 2 samtidig. Ved ikke omdet kan lade sig gøre med flere. Fik jeg forklaret det sådan at det er til at forstå? /mylle
|
Jeg forstår det godt....De to simultane Dekrypteringer med to forskellige tunere, er det også selvom de to krypterede kanaler ligger på forskellige Mux'es? Dvs to tunere, to krypterede kanaler på hver deres mux med samme CAM? Virker dette over flere timer? Jeg spørger af nysgerrighed....Jeg har de tunere jeg skal bruge og de CAMS, men vil altid gerne rationalisere. Har egentlig ikke gidet at købe Digital Devices, da jeg synes deres setup virker udokumenteret og uoverskueligt. Betvivler dog ikke at det kan være gode produkter...
|
Mit SetupThe Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
|
 |
mylle
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juli-2011 kl. 13:57 |
akilleuz skrev:
Mylle:
Jeg er ikke helt inde i alt det tekniske omkring CAM osv. det er ret nyt for mig. Hvad vil du anbefale jeg bestiller til mit boxer abo.?
Vil det med den løsning du kører med være muligt at optage og se en kanal på samme tid? |
Ikke på samme tuner som du eller ville have kunne hvis kanalen havde været FTA (ukrypteret) og ligget på samme MUX (Flere kanaler på samme frekvens) men hvis du køber et duoflex PCIe kort eller et octopus PCIe kort og dertil forbinder en dual dvb-c/t tuner vil du kunne se eet program imens du optager et andet, men så bruger den begge tunere for at vise de to kanaler. Dog deles disse to tunere om CI-modulet hvor dit cam sidder i og du har derfor KUN bruge for eet boxer smartcard. Du skal do være opmærksom på at det CAM modul du køber skal kunne afkode to kanaler samtidig. Mit Irdeto modul som bruges hos stofa kunne tilfældigvis bare dette :) Her er de CAM's der er test: Umiddelbart vil jeg tro du kan bruge dette CAM fra listen men kan ikke vide det med sikkerhed: SMIT Viaccess mit SRG /mylle
|
 |
mylle
Guld medlem
|
Sendt: 28-Juli-2011 kl. 14:07 |
Patriarken skrev:
mylle skrev:
mylle skrev:
Jep, men mit standard Irdeto CAM fra Stofa virker fint med i hvert fald 2 samtidige dekrypteringer. Har ikke prøvet med flere.
|
michael9000 skrev:
Også fra forskellige MUX?
|
Setuppet kan afkode 1 kanal pr tuner pr MUX. Den samme tuner kan altså ikke afkode flere kanaler på samme MUX på samme tid. Så bruger den 2 tunere. Men du kan bruge flere tunere samtidig med det ene CI modul og CAM. Har prøvet med 2 samtidig. Ved ikke omdet kan lade sig gøre med flere. Fik jeg forklaret det sådan at det er til at forstå? /mylle
|
Jeg forstår det godt....De to simultane Dekrypteringer med to forskellige tunere, er det også selvom de to krypterede kanaler ligger på forskellige Mux'es?Ja. Også på forskellige MUX'es Dvs to tunere, to krypterede kanaler på hver deres mux med samme CAM? Virker dette over flere timer?Har ikke testet det over flere timer. Det er kun HD pakken fra Stofa at jeg bruger CAM'et til.
Jeg spørger af nysgerrighed....Jeg har de tunere jeg skal bruge og de CAMS, men vil altid gerne rationalisere. Har egentlig ikke gidet at købe Digital Devices, da jeg synes deres setup virker udokumenteret og uoverskueligt. Betvivler dog ikke at det kan være gode produkter...Forstår dig godt. Det har heller ikke været uden massive frustrationer at jeg er endt op med dette setup men det endte med at jeg fik en rigtig god kontakt hos DD og har været med til at teste en masse af deres tunere og jeg kan hands down sige at dette er det bedste og mest stabile setup jeg har haft til dato, og min erfaring med HTPC'er og dertil skreve programmer går helt tilbage til da jeg boede i USA og var betatester på den første MCE. Har også rodet med SageTV og DVBviewer mm men er nu endt på MendiaPortal som jeg synes opfylder mine behov bedst.Leger en del med ATV2 lige nu og XBMC porten dertil. Der er også nogle PVR addons dertil med MediaPortal som backend men det er bare ikke stabilt endnu, men det bliver spændende når det PVR branchen bliver lidt mere moden og når Apple forhåbenlig som ventet udgiver en opdateteret version af ATV2 med A5 dual core processoren i September. Hvis jeg ikke husker helt forkert bor du i Aalborg området. Du er velkommen til at kigge forbi og se DD setuppet i Hjallerup en dag hvis du har lyst! /mylle
|
|
 |
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
|
Sendt: 28-Juli-2011 kl. 21:50 |
mylle skrev:
Jeg forstår det godt....De to simultane Dekrypteringer med to forskellige tunere, er det også selvom de to krypterede kanaler ligger på forskellige Mux'es?Ja. Også på forskellige MUX'es Dvs to tunere, to krypterede kanaler på hver deres mux med samme CAM? Virker dette over flere timer?Har ikke testet det over flere timer. Det er kun HD pakken fra Stofa at jeg bruger CAM'et til.
Jeg spørger af nysgerrighed....Jeg har de tunere jeg skal bruge og de CAMS, men vil altid gerne rationalisere. Har egentlig ikke gidet at købe Digital Devices, da jeg synes deres setup virker udokumenteret og uoverskueligt. Betvivler dog ikke at det kan være gode produkter...Forstår dig godt. Det har heller ikke været uden massive frustrationer at jeg er endt op med dette setup men det endte med at jeg fik en rigtig god kontakt hos DD og har været med til at teste en masse af deres tunere og jeg kan hands down sige at dette er det bedste og mest stabile setup jeg har haft til dato, og min erfaring med HTPC'er og dertil skreve programmer går helt tilbage til da jeg boede i USA og var betatester på den første MCE. Har også rodet med SageTV og DVBviewer mm men er nu endt på MendiaPortal som jeg synes opfylder mine behov bedst.Leger en del med ATV2 lige nu og XBMC porten dertil. Der er også nogle PVR addons dertil med MediaPortal som backend men det er bare ikke stabilt endnu, men det bliver spændende når det PVR branchen bliver lidt mere moden og når Apple forhåbenlig som ventet udgiver en opdateteret version af ATV2 med A5 dual core processoren i September. Hvis jeg ikke husker helt forkert bor du i Aalborg området. Du er velkommen til at kigge forbi og se DD setuppet i Hjallerup en dag hvis du har lyst! /mylle
|
Tak for tilbudet, kan være jeg PM'er dig en dag. Har faktisk et par venner der bor i Hjallerup.
|
Mit SetupThe Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
|
 |
digitalt.tv
Guld medlem
Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
|
Sendt: 05-August-2011 kl. 17:16 |
Er ved at anmelde Digital Devices Cine CT V6, og kan tilføje at jeg maks kan afkode 1 kanal af gangen med officielt Boxer cam (tildele CI til 1 tuner). Heller ikke hvis de er på samme mux. Har ikke lige andre Viaccess cams at prøve med.
|
|
 |
Munken17
Ny bruger
Oprettet: 26-Juni-2011
Sted: Vanløse, DK
Point: 12
|
Sendt: 22-August-2011 kl. 13:20 |
Redigeret af Munken17 - 22-August-2011 kl. 13:20
|
 |
Munken17
Ny bruger
Oprettet: 26-Juni-2011
Sted: Vanløse, DK
Point: 12
|
Sendt: 22-August-2011 kl. 13:24 |
mylle skrev:
akilleuz skrev:
Mylle:
Vil det med den løsning du kører med være muligt at optage og se en kanal på samme tid? |
Ikke på samme tuner som du eller ville have kunne hvis kanalen havde været FTA (ukrypteret) og ligget på samme MUX (Flere kanaler på samme frekvens) men hvis du køber et duoflex PCIe kort eller et octopus PCIe kort og dertil forbinder en dual dvb-c/t tuner vil du kunne se eet program imens du optager et andet, men så bruger den begge tunere for at vise de to kanaler. Dog deles disse to tunere om CI-modulet hvor dit cam sidder i og du har derfor KUN bruge for eet boxer smartcard. Du skal do være opmærksom på at det CAM modul du køber skal kunne afkode to kanaler samtidig. Mit Irdeto modul som bruges hos stofa kunne tilfældigvis bare dette :) Her er de CAM's der er test: Umiddelbart vil jeg tro du kan bruge dette CAM fra listen men kan ikke vide det med sikkerhed: SMIT Viaccess mit SRG /mylle |
Og hvordan laver du samme løsning USB baseret??
|
 |