|
Billigt TV med DVB-C og DVB-S2 tuner |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
BrianFoss ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-December-2014 Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-December-2014 kl. 09:36 |
Hej I kloge hoveder.
Min far har YouSee kabal-tv samt en parabol på huset. Lige pt. har han en løs DVB-S boks (free to air) ved siden af, men både den og hans tv kunne godt bruge en opgradering. Jeg har kigget lidt på div. tv, og set at man rent faktisk kan få ret billige tv med både DVB-C samt DVB-S2 tunere i, fedt tænkte jeg, så kan han smide sin gamle parabolmodtager ud og bare bruge tv-et, men men men, sådan ligger landet vist ikke bare..... jeg er blevet gjort opmærksom på at det vist langt fra er alle tv der både kan have en C samt en S2 programliste liggende samtidigt..... hmmm. Så ved I nogen om det, og hvilke tv er det billigste der rent faktisk kan klare C og S kanaler samtidigt? Ved godt at man nok ikke bare kan lave en lang favoritliste, men bare med en knap hvor man evt. skifter mellem de 2 tunere......! Hjælp Godt nytår |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For de fleste TV kan man finde manualen online og der vil du kunne læse hvordan det foregår.
En oversigt fås let på hifipriser.dk hvor du kan vælge dvb-s2 tuner og sortere efter pris. |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
BrianFoss ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-December-2014 Status: Offline Point: 6 |
Det er korrekt, men jeg kan ikke se hvilke tv der kan modtage C og S kanaler samtidigt, altså ikke skal lave en ny kanalsøgning når der skiftes fra S til C eller omvendt?
På de fleste tv skal man nemlig fortælle hvilken "system" S/T/C man vil benytte når man søger, og de 2 øvrige bliver slået fra. Ved dog at de store Panasonic at de kan, men de koster 7-8000 kr
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Jeg kan da ikke forestille mig at det er enten/eller, men jeg kan så kun sammenligne med mit Pana VT30, der er både/og, og omskiftning sker med en knap på fjernbetjeningen, hvor ubrugte tuner kan fjernes.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Der er vel ingen TV med både C- og S2-tuner, hvor der skal laves en ny kanalsøgning, hver gang?? Der vil vel altid være faste programpladser på h.h.v. C- og S2-tunerne. Så man skifter mellem om man vil se C- eller S2, og så ligger kanalerne altid i samme rækkefølge.
Men derfor kan det selvfølgelig godt være, at nogle TV kan lave blandede favoritlister, fra de to tunere, hvor andre ikke kan. M.v.h. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Normen på flertallet af TVer, vil jeg tro er at der vælges den ene eller den anden måde at modtage på, og har man behov for mere end en modtagemulighed, så skifter man mellem dem, enten ved et valg i Menuen på TVet, eller på anden vis. Sådan er det på Panasonic, Samsung og andre, kun en type Tuner er aktiv af gangen. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Samsung er vel nok det billigste mærke med de to tunertyper. Der bliver dannet en kanalliste for hver tunertype og det er desværre ikke muligt at mixe kanalerne i én kanalliste. Det er lidt bøvlet at skifte mellem de to kanallister (kræver efter min mening for mange klik på fjernbetjeningen)- det kunne Samsung godt have gjort betydelig smartere. Du kan heller ikke optage fra parabolen mens du ser kabelTV eller omvendt, i hvert fald ikke med modellerne fra 2013 og tidligere.
Langt smartere er det med en Gigablue boks (se min signatur). Den har ingen af ovenstående begrænsninger og koster kun ca. 1500 kr. Flemming Redigeret af fltk - 31-December-2014 kl. 16:19 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Jeg har bare fået af vide at det kun er de større Panasonic tv der kan det.
Jeg ved jo godt at når man starter et tv op, så skal man fortælle det hvilken kilde man får sit tv fra, S, C eller T, og så kan man ikke komme tilbage og lave en søgning mere uden at den gamle forsvinder. LG har 40" til blot 2000kr med alle 3 tunere i, men de kan, efter sigende ikke benyttes med både C og S samtidigt. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Den gamle forsvinder ikke. Der bliver blot to kanallister, én for S og én for C. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Precis, når der er lagt kanaler ind i Tuneren, så er de der stadig selv om der ligges kanaler ind i en anden. Der vælges så mellem dem på den måde som TVet tilbyder. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Har lige siddet og leget med et Samsung tv, jeg kan godt se hvad I mener, men det er jo pokkers bøvlet at skifte mellem satellit og kabel, ind i menu, indstillinger osv osv.
Ved nogen hvordan det foregår på en LG? Eller om det er lettere på et andet tv? |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Det er meget simpelt på Sony tv, jeg formoder ikke, at softwaren på dyr og billig model adskiller sig.
På Sony tv kan der tilgås forskellige tunere på flere måder. Enten via et tryk på analog/digital tasten på remoten, denne tast skifter imellem alle aktive tunere dvb-t, dvb-s, dvb-c. Alternativt hvis man er på første eller sidste plads på en given tuner, trykkes der program op/ned, og der skiftes derved til næste tuner. Hvis man også opretter Favoritter for alle tunere, og navngiver dem som 1,2,3 osv, kan der den vej også søges efter kanaler. |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |