recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigt TV med DVB-C og DVB-S2 tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billigt TV med DVB-C og DVB-S2 tuner

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 19:00

På Samsung er det ret enkelt, hvor man jo trykker på Tools, og så vælger den ønskede Tuner.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af BrianFoss BrianFoss skrev:

Har lige siddet og leget med et Samsung tv, jeg kan godt se hvad I mener, men det er jo pokkers bøvlet at skifte mellem satellit og kabel, ind i menu, indstillinger osv osv.

Ved nogen hvordan det foregår på en LG? Eller om det er lettere på et andet tv?

På Panasonic's modeller trykker man blot på TV-knappen, øverst på fjernbetjeningen. Hvert tryk skifter mellem tunerne.
Til top
BrianFoss Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-December-2014
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianFoss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 21:33
Husk at et skifte mellem S2 og C tuneren ikke er det samme som mellem analog og en digital tuner.

Det her Samsung jeg sidder med her, der kan jeg ikke skifte mellem S og C via "Tools" .

Nogen der ved hvirdan det virker på et LG tv?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 22:11

Det her Samsung jeg sidder med her, der kan jeg ikke skifte mellem S og C via "Tools" .

Det kan man heller ikke på mit, og som jeg skrev tidligere er det alt for besværligt.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
BrianFoss Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-December-2014
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianFoss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 07:02
Præcis.

Men ved I hvordan det foregår på Sony og LG?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 09:16
På mit Samsung vælger man IKKE tools, men kanalliste (ch list på fjernbetjeningen, og skifter med venstre pileknap i valget af kanalliste (ses øverst i skærmbilledet med kanaliste)

Redigeret af bentpetersson - 02-Januar-2015 kl. 09:51
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 09:47

Præcis.

På mit LG trykker jeg på Settings og derefter på Opsætning og så på Programtilstand. Her kan så vælges mellem Antenne, Kabel og Satellit.

Håber det kan bruges.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Præcis.

På mit LG trykker jeg på Settings og derefter på Opsætning og så på Programtilstand. Her kan så vælges mellem Antenne, Kabel og Satellit.

Håber det kan bruges.

Lyder desværre ligeså besværligt som med Samsung.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu