recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigt tv til datters værelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billigt tv til datters værelse

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
agon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2011
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billigt tv til datters værelse
    Sendt: 18-Marts-2021 kl. 17:45
Nu har brugt adskillige timer på at prøve at sætte mig lidt ind i hvad TV verdenen tilbyder nutildags. Men jeg må nok erkende at jeg er meget langt fra at være opdateret, så nu prøver jeg at bede om hjælp her, og håber at en venlig sjæl måske vil hjælpe.

Min datter leder efter et TV til sit værelse. Størrelse mellem 43 tommer og måske ca. 50 tommer. Hun skal faktisk ikke bruge det til tv signal. Vi ser TV gennem Viaplay, hun ser Netflix og hun ser Discovery+. Så meget gerne et tv med apps til de tre ting. Og ellers bare fornuftigt billede og lyd og billigt.

Jeg tænkte at man måske kunne finde et brugt til måske 1000 kr. - men priserne på dba virker ret ublu for gamle tv, når man kan købe et nyt for ca. 2500.

Så... er der nogen der har et bud på om jeg et sted kan finde et godt brugt til måske 1000-1500 kr. der kan det jeg skal bruge eller alternativt - hvad er så bedste prisbillige nye tv der kan det?

På forhånd tak.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 17:55
Jeg vil til hver en tid aldrig købe et tv, ud fra apps. Køb en streamings boks ved siden af. Om det skal være Chromecast/den nye med Google tv, Apple tv, Shield tv eller mi boks 4k er op til jer, da de alle sammen opfylde din datters behov.

Grunden til du ser brugt priser så dyre, er fordi der som regel er de dyrere tv, der sælges brugt. Nokia blive rost til prisen, ellers er det svært at finde et tv med godt billede i det prisleje. Og lyden, er elendig, uanset tv. Der ville jeg på sigt supplere enten i en lille stereo setup, eller en soundbar
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 17:58
Gå ikke efter brugte TVer, medmikndre der også anskaffes en Medieplayer som opdateres væsentlig mere end et TV vil blive. Hvis nyt gå efter Samsung eller LG, det er dem der har de fleste App´s, de udløber hurtigere end de gør på en Medieafspiller.
Det kan med andre ord ikke betale sig at købe et "Smart" TV, da de hurtigt bliver forældet på App´s
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
agon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2011
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 18:11
Tak for input.
Lyden er hun indforstået med ikke er så fantastisk. Det er vigtigt for hende ikke at skulle streame via telefon (skal man ikke stadig det ved Chromecast?). De andre medieafspillere ser ret dyre ud og hun har et ret begrænset budget.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 18:21
 Med en extern enhed som en sf de nævnte, så skal der ikke bruges noget andet. De tilsluttes til en HDMI port.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 18:42
Google har lavet en ny Chromecast med Google tv(Android tv med ny brugerflade) som der betjenes fjernbetjening
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 18:53
 Den er vel endnu ikke til salg her i landet, eller.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Den er vel endnu ikke til salg her i landet, eller.?


https://www.harald-nyborg.dk/produkt/google-chromecast-w-google-tv
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 19:01
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 19:18
 Det må være parallel import, da der skrives at den ikke officielt er udgivet her, ligeledes står der at der kan være App der endnu ikke kan garanteres understøttet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2021 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det må være parallel import, da der skrives at den ikke officielt er udgivet her, ligeledes står der at der kan være App der endnu ikke kan garanteres understøttet.


Den virker helt fint med alt hvad jeg har smidt efter den:

Netlfix, HBO, Yousee, Disney+, Amazon Prime, DrTV, TV2play og jeg ved den også virker med Dplay og Viaplay.

Så der er intet at bekymre sig om, dog er den markant billigere at købe fra udlandet.
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 08:32
Samsung tv + den nye Chromecast så kan det ikke blver meget bedre og nemmere Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu