recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigt xbmc mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billigt xbmc mediecenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billigt xbmc mediecenter
    Sendt: 04-Januar-2014 kl. 16:55
Xbmc har trumferet hjemme i stuen, men jeg vil også gerne have et xbmc mediecenter til soveværelset. Jeg vil gerne høre jeres erfaringer, det skal være en kompakt minicomputer der kan bo bagved tv'et, udelukkende til .mkv film og serier i 1080P, wifi er et krav. Jeg tænker en simpel dims til ca 500 kr, så ikke noget Intel nuc med 3D eller andet lir.

Jeg har tænkt på raspberry pi, da den kan boote direkte i xbmc. Og efter signede er meget populær til xbmc. Alternativt er nogle af disse android HDMI sticks, såsom denne justop: http://www.amazon.co.uk/JUSTOP-Android-Bluetooth-Network-Streamer/dp/B00D6LEABA/ref=sr_1_14?s=receiver-speakers&ie=UTF8&qid=1387717351&sr=1-14
Jeg hæfter mig ved den har en langt hurtigere processor end raspberry. Er der nogle gode råd eller erfaringer blandt disse mediecentre?
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 17:38
RPi har ikke ikke indbygget wifi, så du skal have en dongle - jeg kører med kabel til min RPi, og jeg foretrækker den fremfor android pt, da den er meget stabil og så har den hdmi cec, så jeg ikke behøver en ekstra remote. Men som jeg forstår, så kan RPi ikke trække 1080p over wifi....
miri
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 18:23
Der er generelt ikke meget der kan trække 1080p over wifi - det har noget at gøre med netværket og ikke en dyt med enhederne at gøre.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Der er generelt ikke meget der kan trække 1080p over wifi - det har noget at gøre med netværket og ikke en dyt med enhederne at gøre.
Jeg kan faktisk godt håndtere 1080p med (nogle af) mine android enheder, men XBMC fejler på nogle af filerne - jeg formoder, at det skyldes HD lyd, men Archos Player kan klare alle mine 1080p over wifi...!

Redigeret af miri - 04-Januar-2014 kl. 21:13
miri
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madslundt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 13:11
Jeg har installeret mediecenter inde i soveværelset og har på nuværende tidspunkt ikke kabel tilgængelig derinde. Jeg fik anbefalet en TP-Link 150Mbps High Gain Wireless og har endnu ikke set den buffer ved 1080p film med dts lyd. Så den vil jeg da helt klart hvis det skal trækkes over wifi.
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 20:22
Jeg har båndbredde nok på mit trådløse netværk, jeg kan godt streame 1080p til et philips tv der har en meget dårlig medie del indbygget. Der er mere hvad der virker bedst, skal jeg forstå det som om android er ustabilt ved xbmc?
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu