|
Bio 8 - Atmos 7.1.4 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Februar-2016 kl. 19:18 |
Så er det vist på tide jeg får lavet min egen biotråd. Så har jeg også eet sted at stille mine rookie spørgsmål
![]() Bioen er bygget i et tidligere værksted som er fuldt isoleret og med troldtelt loft. Rummet et 3.65m bredt, 5.10m langt og med loft til kip. Der er pudset vægge til alle sider som jeg skal have gjort noget ved, jeg ved bare ikke hvad endnu. Der er betongulv, hvor jeg har lagt isoleringsplader på og et tykt gulvtæppe ovenpå. Jeg har valgt at male det hele mat sort. Det er ikke så pænt, det ser lidt "dysteret" og trist ud, men meget praktisk når der ses film. Udstyr: Forforstærker: Marantz av7702mk2 Effektforstærkere: Marantz mm8807 og mm7055 Bluray: En ny billig sony afspiller da min gamle oppo 83 blev lidt træt af at åbne skuffen. Projektor: Sony vpl hw55 Lærred: Et diy 116" fastramme. Lavet af bi-strech stof. Subwoofer: Velodyne spl ultra 12 Højtalere: M&K s150mk2 som front, center og surround back. Dali Suite r0.8 som surround Argon 3040 som loftshøjtalere Næste opgradering er surround og loftshøjtalere som skal udskiftes til M&K. Jeg skal have fundet ud af hvad jeg gør smartest med væggene rent akustik mæssigt. Rummet males. Fik installeret en panasonic varmepumpe som gør det rigtig godt. ![]() Efter både loft og vægge er malet samles rammen til lærredet. Mine kære gamle Dali Suite højtalere som jeg startede ud med. De har gjort det godt i ca. 10 år. Første billede af det hele startet op. Kvaliteten er ikke i orden pga min tlf. Der kommer flere billeder senere med mine nye højtalere osv. Jeg er ved at få styr på kabelrod osv. Indtil videre er jeg rigtig godt tilfreds med det hele. Jeg glæder mig dog til at få de sidste højtalere skiftet samt gjort noget ved akustikken. ![]() Med tiden skal der nok laves en baffel væg, men så mister jeg tæt på alt plads bagved sofaen. Denne står nu ca 1.5 m fra bagvæggen. Så hvis jeg skal have en baffelvæg er det nok bedre at køre 5.1.4 i stedet for de nu 7.1.4. |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med en baffelvæg snupper du jo maks en halv meter i længden, så ser ingen grund til at droppe 7.1.4.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |