recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 32>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Troede at jeg havde sat mig ordentligt ind i målene på højtaleren, er jo noget begrænset på pladsen når centeren skal stå i skabet. Men i dataerne på det jeg har læst i på hjemmesiden, er der byttet om på højde og brede 😢 om på siden med dyret og lytte, det lyder umiddelbart fint, så indtil videre må det være løsningen.
Selve skabet gav nogle negative resonnanser fordi at højttaleren står i en "kasse"... det blev løst med to fjerfyldte puder, nemt og billigt  🙂


Så må vi håbe, anlæg og "Rumskibet" ikke får det alt for varmt...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Troede at jeg havde sat mig ordentligt ind i målene på højtaleren, er jo noget begrænset på pladsen når centeren skal stå i skabet. Men i dataerne på det jeg har læst i på hjemmesiden, er der byttet om på højde og brede 😢 om på siden med dyret og lytte, det lyder umiddelbart fint, så indtil videre må det være løsningen.
Selve skabet gav nogle negative resonnanser fordi at højttaleren står i en "kasse"... det blev løst med to fjerfyldte puder, nemt og billigt  🙂


Så må vi håbe, anlæg og "Rumskibet" ikke får det alt for varmt...
Ja, men reciveren driver kun center og Baghøjtalerene og har indtil videre kun været lun ikke varm, men har ikke kørt en film med den nye center og Baghøjtalere, så måske bliver den varm....?
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 21:03
ellers så er det bare i gang med at lave lidt køling til den:-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2021 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

ellers så er det bare i gang med at lave lidt køling til den:-)
Beder bare konen sidde tættere på, så skal den nok holde sig kølig 🤣


Redigeret af Frank13 - 28-Marts-2021 kl. 22:38
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 08:28
Efter at have monteret de nye Baghøjtalere så satte jeg reciveren til at lave en kalibrering. Den viste at mine fronthøjttalere ikke var i fase med center og Baghøjtalerene? nå mystiskt, men orkede ikke at ændre fronterne da tilslutningen sidder i bunden og mine kabler er nogle stive kobber kabler, så var det nemmere at bytte om på center og Baghøjtalere. Ny kalibrering og nu viste resultatet at center og Baghøjtalere ikke var i fase med fronten?? Lytte, bytte om, lytte igen og det var rigtigt fra starten, underligt at reciveren måler andet?


Redigeret af Frank13 - 29-Marts-2021 kl. 08:30
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Efter at have monteret de nye Baghøjtalere så satte jeg reciveren til at lave en kalibrering. Den viste at mine fronthøjttalere ikke var i fase med center og Baghøjtalerene? nå mystiskt, men orkede ikke at ændre fronterne da tilslutningen sidder i bunden og mine kabler er nogle stive kobber kabler, så var det nemmere at bytte om på center og Baghøjtalere. Ny kalibrering og nu viste resultatet at center og Baghøjtalere ikke var i fase med fronten?? Lytte, bytte om, lytte igen og det var rigtigt fra starten, underligt at reciveren måler andet?

Frank, du har sikkert forbundet dine JBL'er korrekt, men jeg ved fra gamle dage, at JBL havde højtaler modeler med "reverse polarity"
Det jeg vil gøre for at være helt sikker, benyt et alm.1.5v batteri til at se om dine membraner skubes ud eller ind, og jeg vil teste det af på alle dine højtalere, det er bare for at være helt sikkerSmile

Det kan også være at du er løbet ind i problemer med noget fasedrej "Phase Shift"

Hvordan er alle dine højtalere sat i crossover?


Redigeret af Potter - 29-Marts-2021 kl. 14:15
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 15:05
@potter
Mine subwoofere er sat på min lyngdorf  sammen med fronterne derfor er de ikke med på billedet,  bruger aldrig reciveren til musik 😉 ved godt det med omvendt polaritet, har haft basenhed ud for at tjekke forbindelsen og dælme om ikke plus går til minus. Mine gamle jbl 250ti var også sådan, men de var Amerikanske og 10k er jo fra Danmark, men åbenbart bygget i den gamle ånd. Men jeg tror at jeg bliver nød til at følge dit råd med batteriet, når først jeg har fornemmelse af at det måske ikke er som det skal være, så kan jeg ikke slippe det før det er tjekket 🙂


Redigeret af Frank13 - 29-Marts-2021 kl. 15:35
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 15:57
Så potter, nu går jeg en tur med batteriet 🙂 som du kan se, så køre jeg med minus til plus på mine jbl. Har tjekket alle højttalere efter og tilslutningerne på reciveren, det er som det skal være, mangler lige at tjekke efter på tilslutningen på effektforstærkeren for at se om det sidder rigtigt, men det bliver i morgen  🙂

Redigeret af Frank13 - 29-Marts-2021 kl. 21:15
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2021 kl. 15:56
Dælme underligt, har tjekket det hele og det sidder som det skal. Har kørt kalibrering med kun 3 målinger og der er det kun v front som er ude af fase, ifgl. reciveren. Vender fasen, stadig v front der er ude af fase, sætter v front tilbage som den skal og vender fase på v sub, stadig v der er ude af fase, slukker v sub, intet ude af fase. V sub kan da ikke være ude af fase både i + og i ÷ eller???
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2021 kl. 20:21
Det lyder nu lidt underligt, jeg går ud fra at begge dine subs er sat til 0 i phase med den placering set ud fra dit billede. 
Har du variabel phase justeringer på subs? Hvordan er distance “ delay” og phase sat i receiveren hver især?

Jeg har set det engang før hos en ven med 2 SVS subs, her var der byttet rundt på plus og minus inden i selve subben hvilket den gang gjorde mig skaldet for en stund.


Redigeret af Potter - 30-Marts-2021 kl. 20:21
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2021 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Det lyder nu lidt underligt, jeg går ud fra at begge dine subs er sat til 0 i phase med den placering set ud fra dit billede. 
Har du variabel phase justeringer på subs? Hvordan er distance “ delay” og phase sat i receiveren hver især?

Jeg har set det engang før hos en ven med 2 SVS subs, her var der byttet rundt på plus og minus inden i selve subben hvilket den gang gjorde mig skaldet for en stund.
Der er kun 0/180 på fasen, men reciveren er kun tilsluttet subs igennem Lyngdorf. Min lyngdorf køre theater og subwooferne er stillet ind sammen med fronterne med roomperfekt og det lyder fint i stereo. Det eneste jeg har lavet med reciveren er at pille på equalizing, size og delefrekvens, resten har jeg ladet reciveren klare. Det mystiske er jo at reciveren lader v front spille i fase, det er jo den som sender signalet som blot bliver delt i min lyngdorf forforstærker til effektforstærkeren og subwoofere. Jeg vil prøve at bytte plads på de to subs og se om det pludselig er R som der er problemet 🙂
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2021 kl. 22:29
Hmm sammen resultat med at bytte plads på venstre og højre, har også prøvet at smide signalet ind på LFE. Har prøvet at slukke effektforstærkeren og lytte kun til subs for at høre om de spillede i fase, det gør de. Lyttede så til musik med fronterne og subwoofer, hvor jeg prøvede at sætte subs i modfase. Det spiller i fase, sådan høre jeg det. 🤔 om det er fordi at den spiller op til 120 hz og det laver noget som forvirre reciveren ved jeg ikke, men det vil jeg lige tjekke i morgen, ellers har jeg ikke nogen idé om hvad der er galt...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 32>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu