recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 32>
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2021 kl. 20:03
Kunne alligevel ikke dy mig for at prøve at måle og ændre lidt. Syntes at der er mindre bulder efter seneste ændringer og det oplever jeg også når jeg står i køkkenet og musikken spiller, så er bassen ikke så dominerende (øhh står selvfølgelig kun i køkkenet for at se hvad konen laver 😉)
For at give en indikation om hvor højt der normalt spilles musik her, så står forforstærkeren på 40, hvor maks er 88. Mine nye målinger er målt henholdsvis 52-62-65 og så højt lytter vi aldrig, arh måske konen når hun er på 1. salen. Men syntes egentlig at bassen opfører sig rimeligt på samme måde lavt som "højt" ...Film bliver heller ikke set med høj volumen, i hvert fald ikke når konen ser med 🤣...
Men mangler stadigt at få strøget kurven glat fra 50hz og op...det kommer nok en dag.

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 18:52
Har sat nogle akustikpanel op på vores hårde væg, både for pynt og akustik 🙂 Har sat 90cm. i hvert hjørne og er indtil videre godt tilfreds med det synlige resultat. Om det har ændret noget på akustikken har jeg endnu ikke testet...
(Seneste målinger hvor jeg deler ved 100hz, fået frekvensen under de 30 hz og lidt pænere lige over de 50hz😉)




Redigeret af Frank13 - 09-Januar-2022 kl. 09:36
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2022 kl. 18:48
Har fejlkøbt flere 3D briller og har ledt hist og her efter Epson briller, for endelig at finde nogle på ebay som lovede at de passer til Epson. Fik i dag sat en midlertidig Panasonic blu ray afspiller til, så de kære briller kunne blive prøvet af og sandelig om ikke de virker. Har solgt min samling af Playstation og har nu sat jagten ind på at finde en 4K panasonic maskine. Så indtil videre må denne 373 stå og holde pladsen varm 😉

 De er udelukket købt til familie hygge, tegnefilm og lignende. Dælme sjovt at se min søn på 6 år opleve 3D for første gang 😉
Må sige at jeg syntes at effekten er væsentligt bedre på projektor end som jeg husker den på mit tidligere 63" plasma tv. 



Redigeret af Frank13 - 14-Januar-2022 kl. 07:03
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 11:36
 Må sige at der lidt efter lidt er blevet åbnet op for forbedringen af lyden i den lille stue her efter at jeg indvesterede i en målemikrofon. De ændringer jeg kan lave med delefrekvenser og delay og level på diverse parametre, ville jeg jo aldrig kunne lykkes med uden mikrofonen. Når nok aldrig at få de samme flotte resultater som jeg har set at flere af I andre herinde lander, men jeg syntes når jeg lytter, at det lyder godt og bassen er bestemt kommet bedre med 🙂 Har leget med delay/delefrekvens og ændret på level op og ned på fronterne i forhold til subs, kom i tanke om at jeg på et tidspunkt læste at man ikke skal ændre level op på subwooferne da det ikke skal ses som en volumenkontrol. Så målte begge ind til samme niveau ved middel niveau. Nu målte så lavere end mine fronter, justerede level 4db ned på fronterne og det passede nu sammen. Jeg er ikke en ørn i denne måle øvelse og har endnu ikke styr på tingene som I andre har, så jeg må lege mig frem😉 Nu er bedste resultat landet ved en deling på 106hz imellem front og subs og syntes at det lyder godt og det er jo det vigtigste...Der er stadi væsentligt plads til forbedring, men der skal jo også være noget at drømme om 😉

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 13:11
Det begynder at ligne nogetThumbs Up Du har selvfølgelig stadig udfordringer fra ca. 60hz og op.

Mine 4 subs falder også lidt på samme måde ved ca. 19/ 20hz. dog ikke helt så stejlt
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2022 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Det begynder at ligne nogetThumbs Up Du har selvfølgelig stadig udfordringer fra ca. 60hz og op.

Mine 4 subs falder også lidt på samme måde ved ca. 19/ 20hz. dog ikke helt så stejlt
Ja under 50hz er det rimeligt pænt, justerede på delay for sub og nu er der mere at finde i den dybe ende. Over 50hz er stadig et stort rod, men giver ikke op 😉





Redigeret af Frank13 - 03-Februar-2022 kl. 19:09
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2022 kl. 13:41
Da jeg købte min 1. Triangel subwoofer var det fra konkursboet efter hi-fi freaks og der fulgte fjernbetjeningen ikke  med. Nu var jeg heldig at finde en sprit ny på e-bay. Ikke at jeg står og mangler en, men skal subben pludselig sælges, så er den nok mere attraktiv med fjernbetjening. 


Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2022 kl. 10:38
Nu må det være nok med målinger, nu skal musik og film nydes. Syntes jeg er kommet en del tættere på hvad der kan opnås med det udstyr jeg har, er i hvert fald godt tilfreds nu. Dette er målt på min lytte position hvor jeg lytter til musik, blot 5 cm den ene eller anden vej, så stiger eller falder kurven omkring de 30hz. Om det også er sådan i andres rum ved jeg ikke, men gal hvor syntes jeg at min stue stiller krav 🙄

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 17:35
Så blev det tid til at lave en lille udskiftning på afspiller fronten, den midlertidige lille Panasonic må vige pladsen for en lidt større model, som ikke kun opskalere til 4K, men også kan afspille 4K disc. Den "nye" er en Panasonic dmp-ub900egk...

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2022 kl. 15:16
Der skal lige flyttes noget reol værk og konens ynglings lænestol, så kan de gamle fronter indtage pladsen som Baghøjtalere...

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2022 kl. 17:20
Kun lige stillet op for et portrætfoto... glæder mig voldsomt til at få de nye højtalere justeret ind 🙂
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2022 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Kun lige stillet op for et portrætfoto... glæder mig voldsomt til at få de nye højtalere justeret ind 🙂

Tak for handlen og håber du får mange gode stunder med dem♥️👍
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1920212223 32>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu