recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

Besvar Besvar Side  <1 252627
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Her
Status: Online
Point: 3369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2022 kl. 10:06
Go idé! Og så skjuler du bagefter væggen med troldtekt og ramme med et elegant gardin Thumbs Up
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 918
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2022 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Go idé! Og så skjuler du bagefter væggen med troldtekt og ramme med et elegant gardin Thumbs Up
Det er noget nemmere at slippe afsted med, når det nærmest ikke kan ses 🙂
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2022 kl. 11:08
Så blev venstre side sat op...

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Her
Status: Online
Point: 3369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2022 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Ja bare du ikke skjuler højttalerne, så...  De er jo en fryd for øjet LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2022 kl. 08:02

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Ja bare du ikke skjuler højttalerne, så...  De er jo en fryd for øjet LOL
Nej det ville være et no go, er også vældig vild med deres design 🙂
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2022 kl. 08:16

Målekassen måtte frem, jeg var nysgerrig på om der var nogen forskel at måle efter der er kommet kasse med isolering bag troltekt pladerne. Det er udelukkende kun fronterne der bliver målt på. Selv om der er dyk i kurven, så lyder musik bedst sådan her i stuen. Så nu er sub'sne kun med ved film...
1. Billede er før isolering 
2. Billede er efter
3. Billede er hvor man kan se forskellen på uden og med roomperfekt...

Der er kommet et lille løft under de 30hz, så de ca 200,- og de to en halv time det tog, har da gjort en forskel...
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2022 kl. 19:23
Hmm konen har pludselig efter køb af noget teaktræ reol, fået tændt den indre indretningsarkitekt 😳 Kan højttalerene ikke rykkes tættere sammen, det vil se bedre ud...øhh jo da, det er der man som mand bare må give lidt efter 😉 Så den gamle her måtte igang med at flytte på højttalerene. Ja der ser det godt ud, sagde hun. Mine tanker var mere på alle de målinger og justeringer der røg nu. Nå men klog af tidligere flytten rundt på højttalerene, så vidste jeg at UMIK-1 mikrofonen er fantastisk når der skal placeres. Der er meget at hente ved små justeringer, store dips kunne fjernes blot ved en lille justering. Det hele endte med at Lyngdorf fik lov til at lave sin magi efter hvad jeg syntes var bedste udgangspunkt. Det endte med en rumkorrektion på kun 10%, har før landet på 25-35. Jeg har lavet måling på henholdsvis en i sofaen og en fra lyttepositionen i en stol jeg sætter foran sofaen når der virkelig skal lyttes musik. Lyngdorf tillader at man kan lave 8 focus positioner. Det er udelukkende målinger på 802d'erne. Syntes dælme at det lyder fantastisk. 

Redigeret af Frank13 - 19-November-2022 kl. 19:28
Til top

Besvar Besvar Side  <1 252627

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu