recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio kælder projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBio kælder projekt

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 22:50
Det er da synd at droppe de fine planer, når du har så fed en mulighed for at lave noget rigtig godt.
Du må ikke nedvurdere værdien af at rummet bliver dæmpet akustisk. Jeg tror at man får væsentlig bedre lydforbedringer ved at gøre noget ved rummet fremfor ved at købe sig fattig i hifi

hvad med lærred hvad gør du der?
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 01:13
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Det er da synd at droppe de fine planer, når du har så fed en mulighed for at lave noget rigtig godt.
Du må ikke nedvurdere værdien af at rummet bliver dæmpet akustisk. Jeg tror at man får væsentlig bedre lydforbedringer ved at gøre noget ved rummet fremfor ved at købe sig fattig i hifi

hvad med lærred hvad gør du der?

med den murstans væg samt de beton lofter ,,, har jeg der svæert at trå at akustiken er god nok.. så jeg vil giver NikoDK hel rat i at man ikke skal undervudere betydning at akustiske omgivelse i hjemme bio...der kan godt være at lyden ok for dit behov ... men den er ukontroleret med masse reflektioner fra de hårde overflader...

men elers fin lile kelder bio... Clap. lidt rødet Wink

så vil jeg også spørge har du plan at anskafer dig lærred der må være en most !

Redigeret af sani - 14-Januar-2010 kl. 01:13
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Sedahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-April-2009
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 20:36
Jeg skylder måske at nævne, at jeg ikke har de store ambitioner inden hi-fi, det skulle jeg måske have nævnt som noget af det første .. ;) Samtidig er der ikke det helt store budget efter en renovering af hele huset i det sidste års tid!
Jeg er da godt klar over, at jeg nok ikke skal invitere medlemmer af recorder forummet forbi til film, der ville ihvertfald nok falde en del bemærkninger LOL

Men, jeg er foreløbig rigtigt godt tilfreds ! Og ja, der roder en hel del, men man må jo starte med at slutte det hele til, og se om det virker, og så få styr på det derfra. Jeg går i øjeblikket og sætter kabelbakker op og trækker ledninger, så det skal nok blive godt.
Lærredet ligger på gulvet og venter også på at blive sat op.

Endnu en gang, tak for de input der kom, jeg vil gemme dem og se om ikke der skulle blive lidt mere luft på et tidspunkt, det er jo ikke for sent ;)

Mvh
Svend-Erik
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu