|
Bio under construction |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg smed sort på væggene i min bio (med nogle træpaneler for at give det lidt liv) og skulle jeg gære det om, ville jeg vælge en anden farve. Synes det er lidt for mørkt og dystert.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Vælg hellere en mørk grå. Antrasit farve er en god mellemting.
|
|
![]() |
|
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
Jeg kommer til at køre med Mk 850 hele vejen rundt men jeg forventer at jeg skal have et Atmos setup. Derfor kunne jeg godt bruge lidt input til valg af lofthøjtalere? Tænker det bliver svært at finde noget i den serie.
Det skal også passe ind med lofthøjden på 205 cm. Nogle gode input? |
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Tak for handlen tidligere, det var hyggeligt lige at sludre lidt:-)
Jeg har læst at mange har gode erfaringer med Cambridge WS 30, dels er deres formfaktor god, prisen er også overkommelig |
|
![]() |
|
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
Atmos kommer men ikke til at starte med. Tænker dog at placere eksisterende højtalere efter det.
Nogle med Atmos der har inputs til hvordan side og baghøjtalere er placeret? Tænker på højde og vinkel fra sweetspot? |
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
...eller den korte version: Dolby's anbefaling til 5.1/7.1 er den samme som ved Atmos.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Sad og kiggede lidt på det i går. Dolby er nogle værre røvere. De angivede vinkler på tegningerne er ikke de samme som de har tegnet. F.eks skriver de mellem 90 og 110 grader på surroundhøjttalerne i 5.1, men på tegningen er de 115 og hvis man følger vinklerne på 5.1.4 kommer de bageste Atmoshøjttalere bag surroundhøjttalerne, men de er tegnet foran.
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
Højden på placering af højtalere er også anderledes ved Atmos. De bør ikke sidde mere end 20 grader over øre højde ved Atmos, og en del højere ved standard 5.1 og 7.1.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |