recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Biobrænder pejs i stue? 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBiobrænder pejs i stue? 

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Emne: Biobrænder pejs i stue? 
    Sendt: 16-December-2010 kl. 19:18
Hej med jer!
 
Har fået en biobrænder pejs som jeg havde tænkt mig at stille i stuen. Nu ved jeg så at bioethanolen omdannes til vanddampe.
Ser i nogle problemer i dette i forhold til tv og andet elektronik i stuen. Døren til stuen vil som oftest være lukket så vores søn ikke vågner af at surroundsystemet arejder :-) ?

Jeg har altid været meget påpasselig med mine ting - men antager ikke at det burde blive et problem så længe man sørger for at lufte godt ud efter den har været brugt - eller måske endda have vinduet stående på klem imens den bruges?

Hvad siger I?

Hilsen den påpasselige!



Redigeret af Strange - 16-December-2010 kl. 19:27
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 19:34
Åben ild sluger ilten i rummet. Det er direkte farligt uden friskluft tilførsel. I kan blive kulilte forgiftet - den usynlige død Ouch
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Åben ild sluger ilten i rummet. Det er direkte farligt uden friskluft tilførsel. I kan blive kulilte forgiftet - den usynlige død Ouch


Ja åben ild opbruger oxygenen i luften, men sådan en bioethanol pejs er vist også ment som dekoration og er nok ikke værre end dem der fylder stuen op med stearinlys. I princippet slår du jo også dig selv ihjel hvis der ikke bliver tilført frisk luft.

Hvis det også var så slemt mon vi så ikke også ville se mange dødsfald her i DK på grund af folk med brændeovn, gas- og petroleumsovne osv.

PS: fandt lige lidt info her om bioethanol pejse, og vil lige citere lidt fra det "Forbrændingen af bioethanol er så ren, at det ikke er nødvendigt med en skorsten."

PPS: den her artikel er måske god nok at læse hvis man skal til at have bioethanol pejs, man skal vist passe lidt på når man fylder brændsel på det.


Redigeret af db89 - 16-December-2010 kl. 20:11
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3955
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 20:29
Jeg har også fået sådan en svend i Julegave. Jeg er nu ikke bange for at bruge den indenfor. Det er jo i bund og grund et forstørret fyrfadslys. Men man skal naturligvis ikke forlade den tændt i stuen.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
cmnielsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2005
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 21:34

Jeg har fået samme julegave, mon I også arbejder i NCC? he he.

Jeg ha brugt den, men døren står altid åben til de andre rum, og den brænder jo ikke specielt meget, så ilttilførslen behøver man vidst ikke være bangefor.
 
Mht. vanddamp, så kan det sikkert lade sig gøre at regne ud hvor meget der kommer, men med mindre vinduerne dugger voldsomt ved brug er der nok ingen fare der. Jeg har selv et større akvarie stående i samme rum som min pc, og den har aldrig lidt overlast, selvom der forsamper ca 5L. om ugen.
 
Chr.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2010 kl. 01:01
Er der så nogle af jer der vil sælge jeres julegave, så kunne jeg være interesseret:-)
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2010 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Er der så nogle af jer der vil sælge jeres julegave, så kunne jeg være interesseret:-)
På den Blå Avis er der en del tilsalg, da Bioplejsen lader til at være året firmagave.
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2010 kl. 23:45
Har fået den sat til. Hold da op hvor er den bare hyggelig.... Har i Andre mon fået den samme? Altså sådan en der står i en slags rør, hvor der er krom for neden og glas for oven?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2010 kl. 23:47
Er det ikke mere almindeligt at de hænger på væggen, så de ligner en "rigtig" pejs Smile

Redigeret af Kampus - 17-December-2010 kl. 23:48
Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Status: Offline
Point: 261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 01:17
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Har fået den sat til. Hold da op hvor er den bare hyggelig.... Har i Andre mon fået den samme? Altså sådan en der står i en slags rør, hvor der er krom for neden og glas for oven?
Jeps jeg har fået den samme model lyder det til. Efter hvad man kan se på dba.dk så tyder det på der er en hel del som har fået den samme eftersom der er kommet en del af dem til salg de sidste 2 dage.
Vil give dig ret i at det er rigtig hyggeligt, dog synes jeg ikke helt den lever op til den brændetid der står på en fyldt beholder, men det er jo så hvad det er.
Min har fået plads oven på subwooferen vil siden af tv'et. Synes den passer meget godt ind der så subwooferen ikke bare står og ser så stor og kedelig ud. Har testet at den ikke bliver varm for neden så den brænder subwooferen Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 10:43
Det er jo bare en olielampe! At kalde det for en pejs er da noget af en tilsnigelse Tongue
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 10:53
Jeg kan se det ikke er den samme som min. Min er ca. 70 cm. Men det er samme princip.
 
Kampus - vi kalder den jo bare hvad den hedder... Men den opfører sig (og lyder) faktisk som en alm. pejs :-)
Jeg vil desuden 100 gange hellere have sådan en som hverken sender skadelige stoffer ud eller soder end jeg vil have en alm. pejs.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu