recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Biobrænder pejs i stue? 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBiobrænder pejs i stue? 

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3955
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 13:34
Så bliver det Bauhaus.

Så at man kan købe 2 x 10 liter for 499 online. Så måske man skulle gøre det fremadrettet.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men ellers er jeg helt enig. Det svineri der laves fra 100 tusindvis af brændeovne landet over burde stoppes med en afgift. Ejerne sparer et par tusinde kroner i varme, men sviner så meget CO2 i luften både når de fyrer og når de saver brænde med motorsavDead


Vi er altså nogle der godt kan finde ud af at fyre i vores brændeovn!!

For mit vedkommende en lille Jøtul som nærmest bliver rødglødende når den er i gang. Enten så fyrer man i ovnen, ellers lader man være!

De fleste får købt en alt for stor og og "fisefyrer" i den, så er det at de skadelige partikler kommer.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Jeg kan se det ikke er den samme som min. Min er ca. 70 cm. Men det er samme princip.
 
Kampus - vi kalder den jo bare hvad den hedder... Men den opfører sig (og lyder) faktisk som en alm. pejs :-)
Jeg vil desuden 100 gange hellere have sådan en som hverken sender skadelige stoffer ud eller soder end jeg vil have en alm. pejs.
Smart markedsføring!Wink
 
Men ellers er jeg helt enig. Det svineri der laves fra 100 tusindvis af brændeovne landet over burde stoppes med en afgift. Ejerne sparer et par tusinde kroner i varme, men sviner så meget CO2 i luften både når de fyrer og når de saver brænde med motorsavDead


Ja der bliver udledt CO2 ved forbrændingen af træet, men træet har til gengæld optaget en vis mængde CO2 i løbet af sin levetid og omdannet det til Oxygen.

Hvis du vil tale om CO2 udledning så prøv og se på DONG's nye ide med at de også vil til at fyre med træpiller på de kraftvarmeværker som der nu fyrer med gas. Træpilerne vil så feks komme til at blive fremstillet i østeuropa og derefter bliver fragtet til Danmark med skib og lastbil, prøv og regne på hvor meget diesel og heavyfuel der bliver brugt i løbet af den process.

Du bor i Vejle, ikke? Hvis du har fjernvarme så kan jeg fortælle at du lige pt får overskudsvarme fra Shell raffinaderiet i Fredericia og delvis overskudsvarme fra Skærbækværket i Skærbæk ved Fredericia og ved nogle spidsbelastninger bliver der suppleret med varme fra oliefyrede kedler. Dette er heller ikke ligefrem helt CO2 neutralt.
Jeg har ikke fjernvarme men naturgas! Og den CO2 belastende fremstilling af varme er mig meget imod. Derfor har jeg valgt gassen!Smile
 
øhh Naturgas er vel ikke bedre en olie og kul mht til CO2 udledning..
 
Edit: Jo lidt mindre, men ikke meget. Embarrassed.. Fjernvarme skulle udlede mindst CO2..
JO det er det!Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men ellers er jeg helt enig. Det svineri der laves fra 100 tusindvis af brændeovne landet over burde stoppes med en afgift. Ejerne sparer et par tusinde kroner i varme, men sviner så meget CO2 i luften både når de fyrer og når de saver brænde med motorsavDead


Vi er altså nogle der godt kan finde ud af at fyre i vores brændeovn!!

For mit vedkommende en lille Jøtul som nærmest bliver rødglødende når den er i gang. Enten så fyrer man i ovnen, ellers lader man være!

De fleste får købt en alt for stor og og "fisefyrer" i den, så er det at de skadelige partikler kommer.



Klaus
Ja og det er ikke jer jeg er sur på. Men netop folk der ikke sætter sig ordentlig ind i hvordan man fyrer korrekt Smile
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Jeg kan se det ikke er den samme som min. Min er ca. 70 cm. Men det er samme princip.
 
Kampus - vi kalder den jo bare hvad den hedder... Men den opfører sig (og lyder) faktisk som en alm. pejs :-)
Jeg vil desuden 100 gange hellere have sådan en som hverken sender skadelige stoffer ud eller soder end jeg vil have en alm. pejs.
Smart markedsføring!Wink
 
Men ellers er jeg helt enig. Det svineri der laves fra 100 tusindvis af brændeovne landet over burde stoppes med en afgift. Ejerne sparer et par tusinde kroner i varme, men sviner så meget CO2 i luften både når de fyrer og når de saver brænde med motorsavDead


Ja der bliver udledt CO2 ved forbrændingen af træet, men træet har til gengæld optaget en vis mængde CO2 i løbet af sin levetid og omdannet det til Oxygen.

Hvis du vil tale om CO2 udledning så prøv og se på DONG's nye ide med at de også vil til at fyre med træpiller på de kraftvarmeværker som der nu fyrer med gas. Træpilerne vil så feks komme til at blive fremstillet i østeuropa og derefter bliver fragtet til Danmark med skib og lastbil, prøv og regne på hvor meget diesel og heavyfuel der bliver brugt i løbet af den process.

Du bor i Vejle, ikke? Hvis du har fjernvarme så kan jeg fortælle at du lige pt får overskudsvarme fra Shell raffinaderiet i Fredericia og delvis overskudsvarme fra Skærbækværket i Skærbæk ved Fredericia og ved nogle spidsbelastninger bliver der suppleret med varme fra oliefyrede kedler. Dette er heller ikke ligefrem helt CO2 neutralt.
Jeg har ikke fjernvarme men naturgas! Og den CO2 belastende fremstilling af varme er mig meget imod. Derfor har jeg valgt gassen!Smile
 
øhh Naturgas er vel ikke bedre en olie og kul mht til CO2 udledning..
 
Edit: Jo lidt mindre, men ikke meget. Embarrassed.. Fjernvarme skulle udlede mindst CO2..
JO det er det!Smile
 
nej. Star
 
 
 
Synes nu ikke 20-30% noget komme efter..
 
El varme hvor strømmen er lavet via vindmøller slår vist alt..
 
Korrekt brug af brændeovn er mere CO2 neutral end gas nogensinde bliver..


Redigeret af niepe - 18-December-2010 kl. 16:19
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 16:22
Niepe@ Du modsiger dig selv. Naturgas er mindre CO2 end kul og olie iflg dit link Tongue
 
Og EL er helt uden for, da det ALDRIG er ren vindmølle-EL Ouch
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har ikke fjernvarme men naturgas! Og den CO2 belastende fremstilling af varme er mig meget imod. Derfor har jeg valgt gassen!Smile


Det kan da godt undre at du har en 3-400w plasma skærm, istedet for en meget mere Co2 venlig led skærmLOL
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Niepe@ Du modsiger dig selv. Naturgas er mindre CO2 end kul og olie iflg dit link Tongue
 
 
Ja men kun lidt bedre ...Confused hvilket jeg også skriver..
 
Nuke er fremtiden.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Niepe@ Du modsiger dig selv. Naturgas er mindre CO2 end kul og olie iflg dit link Tongue
 
 
Ja men kun lidt bedre ...Confused hvilket jeg også skriver..
 
Nuke er fremtiden.
Jamen så er vi jo enige. Gas er bedre. Du skrev bare et "nej" tidligere.Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har ikke fjernvarme men naturgas! Og den CO2 belastende fremstilling af varme er mig meget imod. Derfor har jeg valgt gassen!Smile


Det kan da godt undre at du har en 3-400w plasma skærm, istedet for en meget mere Co2 venlig led skærmLOL
Jeg sparer jo min del ved gasfyring frem for olie eller kul. Og så vil jeg ha' lov til at nyde en kvalitetsskærm.Smile
 
Smider iøvrigt næsten heller ingen affald ud, men sorterer efter "Vejle-Systemet"Tongue
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har ikke fjernvarme men naturgas! Og den CO2 belastende fremstilling af varme er mig meget imod. Derfor har jeg valgt gassen!Smile


Det kan da godt undre at du har en 3-400w plasma skærm, istedet for en meget mere Co2 venlig led skærmLOL
Jeg sparer jo min del ved gasfyring frem for olie eller kul. Og så vil jeg ha' lov til at nyde en kvalitetsskærm.Smile
 
Smider iøvrigt næsten heller ingen affald ud, men sorterer efter "Vejle-Systemet"Tongue


Hvor god en virkningsgrad har dit gasfyr da? Man kan vist ofte ikke komme uden om at fjernvarme både er billigere og mere miljøvenligt end CO2.

Ja vejle har et rimeligt sorteringssystem, til gengæld har de fået den åndssvage ide at køre affaldet til forbrændingen i Esbjerg istedet for den i Kolding. Hvor mange ekstra tons dieselolie bliver mon ikke lige årligt brugt på det?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

[QUOTE=Kampus]
Jeg har ikke fjernvarme men naturgas! Og den CO2 belastende fremstilling af varme er mig meget imod. Derfor har jeg valgt gassen!Smile


Det kan da godt undre at du har en 3-400w plasma skærm, istedet for en meget mere Co2 venlig led skærmLOL
Jeg sparer jo min del ved gasfyring frem for olie eller kul. Og så vil jeg ha' lov til at nyde en kvalitetsskærm.Smile
 
Smider iøvrigt næsten heller ingen affald ud, men sorterer efter "Vejle-Systemet"Tongue


Hvor god en virkningsgrad har dit gasfyr da? Man kan vist ofte ikke komme uden om at fjernvarme både er billigere og mere miljøvenligt end CO2.

Ja vejle har et rimeligt sorteringssystem, til gengæld har de fået den åndssvage ide at køre affaldet til forbrændingen i Esbjerg istedet for den i Kolding. Hvor mange ekstra tons dieselolie bliver mon ikke lige årligt brugt på det?
[/QUOTE
 
GOD! Jamen jeg ved at fjernvarmen er billig for forbrugerne. Men som der er skrevet tidligere, så bruges der ufornuftigt brændsel, så gassen må være bedreTongue
 
Ja det virker helt hul i hovedetOuch
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu