recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Biograf til sfo - projektor plus lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Biograf til sfo - projektor plus lærred

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Biograf til sfo - projektor plus lærred
    Sendt: 28-Maj-2024 kl. 21:21
Hejsa skal have lavet et biografrum - så billigt som overhovedet muligt.  Skal være til en sfo

Så lidt billigt ville være bedst.  Nogen anbefalinger gerne på dba og noget about no go.  

Hvis i har nogle i har set på så skriv gerne..


Off topic - sådan noget her - vil være skørt ik ?


Skulle kobles til Apple tv


Redigeret af forzajuve - 28-Maj-2024 kl. 21:23
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2024 kl. 12:14
Mon ikke det er nemmere (og bedre) med et stort tv. Elmutanten har pt et tcl 85" til under 9k,-.

Projektor kræver mørklægnin + et rum der er malet i mørke farver + lærred. De billige projktorer er noget bras, - med mindre der er sket en hel masse de seneste 5 år og de billige lærreder er også noget bras. Faktisk så ringe at en glat væg malet med hel-mat hvid maling er bedre, uden pis(!)

Var det mig, havde jeg snuppet et TV. Husk at lyden også er vigtig. Jeg skiftede til oled TV fra epson PJ for et års tid siden og jeg har ikke set mig tilbage. Jeg ser nærmere frem til at få råd til 85" oled.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2024 kl. 12:41
Der er masser af billige projektorer, men de er nok ikke ret lysstærke. Lærred er ikke nødvendigt, en mat hvid væg kan godt bruges. Men det er absolut nødvendigt at mørklægge rummet, ellers er det jo heller ikke en biograffølelse som ungerne får.



Redigeret af Munch - 29-Maj-2024 kl. 12:43
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2024 kl. 12:42
Jeg synes også at en stor skærm lyder som en bedre løsning. Så behøver rummet ikke at være mørkelagt og alle kan finde ud af at betjene systemet, hvis bare HDMI CEC aktiveres, så samme fjernbetjening kan bruges til Apple TV og til at tænde/slukke TV-skærm.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2024 kl. 14:15
tak for info :)

Jeg må lige på dba og se om der skulle være et 75”-80” billigt derinde.   Ellers må jeg høre chefen om der er penge til et helt nyt.  
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu