recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Biografer i dag (lærredkvalitet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Biografer i dag (lærredkvalitet)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Biografer i dag (lærredkvalitet)
    Sendt: 13-April-2012 kl. 23:48
Jeg var i Lido Vejle i dag, for at se en film (jahh Battleships, ved ikke lige hvorfor).. var nok i forvejen lidt malet, da jeg gik ind, da de havde skiftet skala uden at informere os om det, og en god plads blev middelmådig.

Men en ting jeg observerede. er lærred, det er jo garanteret blevet optimeret til 3d, men alle lyse scener, der virker det som om lærred er beskidt, hvilket især ved panoreringer, er ENORMT irriterende.

nu er jeg ikke 3d fan, så alt jeg ser er i 2d. derudover var der zoner af det lærred de havde i skala 2, hvor det så ud som om man havde malet en lille firkant med en anden "maling", hvilket også var tydeligt, dog mest ved mørke scener.

er de nye 3d lærreder malet så dårligt, eller er det LIDO der har sparet på kr.. må indrømme efter at siddet hjemme, og set en eller anden skod film på Viasat HD på en gammel Z3000 og et Hivilux lærred med tabtension, og gået hertil, så synes jeg hjemme oplevelsen var mange gange bedre, nu har jeg så heller ikke hotspots, eller andet.

men har ikke ligefrem en optimeret stue at se film i, men det her var næsten for meget.

Er det standarten eller er det bare en dårlig biograf? (skal siges billedet var skarpt, og virkede ikke som der var problemer med projektoren, og samme issues var på deres "reklame projektor"
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Jeg var i Lido Vejle i dag, for at se en film (jahh Battleships, ved ikke lige hvorfor).. var nok i forvejen lidt malet, da jeg gik ind, da de havde skiftet skala uden at informere os om det, og en god plads blev middelmådig.

Men en ting jeg observerede. er lærred, det er jo garanteret blevet optimeret til 3d, men alle lyse scener, der virker det som om lærred er beskidt, hvilket især ved panoreringer, er ENORMT irriterende.

nu er jeg ikke 3d fan, så alt jeg ser er i 2d. derudover var der zoner af det lærred de havde i skala 2, hvor det så ud som om man havde malet en lille firkant med en anden "maling", hvilket også var tydeligt, dog mest ved mørke scener.

er de nye 3d lærreder malet så dårligt, eller er det LIDO der har sparet på kr.. må indrømme efter at siddet hjemme, og set en eller anden skod film på Viasat HD på en gammel Z3000 og et Hivilux lærred med tabtension, og gået hertil, så synes jeg hjemme oplevelsen var mange gange bedre, nu har jeg så heller ikke hotspots, eller andet.

men har ikke ligefrem en optimeret stue at se film i, men det her var næsten for meget.

Er det standarten eller er det bare en dårlig biograf? (skal siges billedet var skarpt, og virkede ikke som der var problemer med projektoren, og samme issues var på deres "reklame projektor"

Jeg syntes at billedet i sal A - megascope i Horsens , er rigtig godt. Så jeg tror at det er en skodbiograf, du har været i.
Til top
HD-Enjoyer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Juli-2009
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HD-Enjoyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 13:48

Jeg har ikke været i biografen Lido i Vejle, men tror desværre at lærredet du har oplevet der, er den samme som i alle andre biografer med 3D visning, nemlig en sølvskærm som skulle være nødvendig for at få lys nok på 3D visningen.

Ulemperne ved denne type skærm er lige netop som du nævner, ekstrem meget hotspotting samt en del glimmer også kaldet sheen/sparkling.

Jeg ærgrer mig selv meget over fænomenet og holder mig helst til at se film i hjemmebiografen da billede kvaliteten her med godt udstyr er langt bedre end biografernes 2D visning. (Biograferne er nok af den modsatte opfattelse)

Det er dog ærgerligt, samtidig med biograferne har fået digitale projektorer med langt bedre billedkvalitet end 35mm rullerne kunne levere, at en stor del af det vundne sættes over styr på grund af dårlige lærreder, bare for at få lys nok til 3D.

Noget andet er hvis man sidder tæt på lærredet, oplever man stort set kun lys i midten af billedet pga. omtalte hotspotting, så det er lidt pest eller kolera med hensyn til lys udbyttet.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu