recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Biograf-stole.dk? Erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Biograf-stole.dk? Erfaringer?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kosire Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2013
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Biograf-stole.dk? Erfaringer?
    Sendt: 04-Maj-2014 kl. 15:10
Ville lige høre om der er nogen herinde der har erfaringer med denne side?
http://biograf-stole.dk/

Overvejer lidt at købe denne stol http://biograf-stole.dk/product.asp?product=308 så hvis der er nogen herinde der har købt derinde før eller kan anbefale nogle stole, ville jeg gerne høre mere! Smile
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2014 kl. 09:42
Jeg har siddet i versionen med stof. Jeg synes personligt, at den model jeg prøvede var for hård. Til bio-brug vil jeg gerne flyde mere. Men det er jo en personlig smagssag.
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2014 kl. 11:37
Jeg har et sæt dobbelt recliner af den nævnte type med køleskab i rødt stof og jeg ligger på omkring 4 på tilfredshedsskalaen op til 10 da der er flere ting der er irriterende i hverdagen bl.a.:
At de som Jonas_h nævnte det, er ret hårde at sidde ell. ligge på en hel film igennem. (Løses med et sammen foldet tæppe)
At hvis man er højere end 175 cm. Så stikker fødderne ud over stolekanten når stolen er vippet bagud = kolde fødder !
At der er ca. 20 cm. uden støtte fra sædepuden og hen til fodstøtten når stolen er slået op - trættende i længden
At de har placeret vippekontakten inde i stolen i stedet for på ydersiden - med det resultat at du rammer en af knapperne hver gang du bare rykker lidt på ballen. Det er fandme en rigtig dum ide som jeg dagligt bander over..! Påtænker at flytte betjeningen over på mit pronto rumstyringssystem - det gir så også lidt mere blær at jeg kan lægge en reclinerfunktion ind i min opstart sekvens - og ligeledes sørge for at stolene automatisk kører til oprejse position når filmaftenen er slut.

Redigeret af Just Curious - 05-Maj-2014 kl. 11:57
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Kosire Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2013
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2014 kl. 11:52
Hm.. ja, det lyder jo ikke så godt.. den ser mere behagelig ud end den er Cry
Jeg tror jeg leder videre efter en anden stol, og Just Curious få den flyttet den betjening over på dit rumstyrningsystem! Wink

Mange tak for input begge to!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2014 kl. 12:05
Mange herinde bruger en billig stol fra Jysk. Colorado. Tror den koster 1500 stk. Den sidder man faktisk ret godt i og den fylder ikke alverden så man har plads til flere pladser.

Jeg bruger selv to stk. Älvros fra Ikea (5000kr stk) på min bagerste række som også har hvilefunktion. Det er uden tvivl den bedst flyder/slappe stole jeg har prøvet at sidde i. Der er dog ikke kopholder og jeg synes ikke man sidder fantastisk i den når hvilefunktionen ikke er i brug. 

Jeg har både sofa og stole i min biograf og hvis jeg skulle vælge kun at have én af delene, ville jeg vælge sofaen. Det er noget der er værd at tænke med når du nu planlægger seatings i rummet.
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2014 kl. 12:11
Ja det vil jeg helt sikkert gøre, ved lejlighed. Big smile
prøv at se på den anden model (BS813) som Biograf_stole.dk sælger, noget mere "svulstig" amerikaner model som har en blødere polstring hvor komforten er en hel del bedre dog har den stadig disse irriterende forkert placeret knapper.

evt.  prøv en søgning på den tyske ell. engelske ebay side. der plejer at dukke mange gode produkt forslag op den vej.

kunne du ikke komme med et indlæg herinde når du har besluttet dig for et endeligt produkt - måske de så kunne være genstand for et fælles indkøbs forslag ?Wink

held og lykke med Recliner søgningen.


Redigeret af Just Curious - 05-Maj-2014 kl. 12:38
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2014 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Mange herinde bruger en billig stol fra Jysk. Colorado. Tror den koster 1500 stk. Den sidder man faktisk ret godt i og den fylder ikke alverden så man har plads til flere pladser.

Jeg bruger selv to stk. Älvros fra Ikea (5000kr stk) på min bagerste række som også har hvilefunktion. Det er uden tvivl den bedst flyder/slappe stole jeg har prøvet at sidde i. Der er dog ikke kopholder og jeg synes ikke man sidder fantastisk i den når hvilefunktionen ikke er i brug. 

Begge de stole du nævner er manuelle dvs. du kun har 2 indstillingsmuligheder nemlig, helt udslået eller helt sammenklappet - altså lidt som enten "on ell. off." egentlig ganske rart ! 
Når man ikke er vant til den elektriske pendant der giver dig mulighed for at justere utallige siddepositioner imellem "on ell. off" det er rent personligt en feature som jeg ikke vil undvære mere.

"Bytheway" Jonas ! rigtig lækker hjemmmebio du der har opsat Wink

Holder du nogensinde "åbent hus" arrangement ? for hvis du gør,- så vil jeg gerne skrives øverst på invitationslisten  Thumbs Up


Redigeret af Just Curious - 05-Maj-2014 kl. 12:53
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2014 kl. 12:48
God pointe. Jeg har aldrig haft andet end "on/off" så lige nu ved jeg ikke hvad jeg går glip af :) 

Og tak for bio-ros! Der har ikke været åbent hus endnu, men det kan da godt være det kommer på tale en dag. :)
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2014 kl. 12:58
Ja sig bare til, Jonas_h - 

Redigeret af Just Curious - 05-Maj-2014 kl. 13:10
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Kosire Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2013
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2014 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Mange herinde bruger en billig stol fra Jysk. Colorado. Tror den koster 1500 stk. Den sidder man faktisk ret godt i og den fylder ikke alverden så man har plads til flere pladser.

Jeg bruger selv to stk. Älvros fra Ikea (5000kr stk) på min bagerste række som også har hvilefunktion. Det er uden tvivl den bedst flyder/slappe stole jeg har prøvet at sidde i. Der er dog ikke kopholder og jeg synes ikke man sidder fantastisk i den når hvilefunktionen ikke er i brug. 

Jeg har både sofa og stole i min biograf og hvis jeg skulle vælge kun at have én af delene, ville jeg vælge sofaen. Det er noget der er værd at tænke med når du nu planlægger seatings i rummet.


Eneste Älvros lænestol jeg kan finde på Ikea er denne til 3.599 kr./stk hvor man skal købe en skammel til hvis man vil hvile benene.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40155467/#/10155459

Kan ikke finde Colorado reclineren fra Jysk på deres side, men har fundet denne HOVBORG til samme pris. Er det samme model, bare nyt navn eller? http://jysk.dk/stue/laenestole/laenestol-hovborg-laederlook-sort

Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Ja det vil jeg helt sikkert gøre, ved lejlighed. Big smile
prøv at se på den anden model (BS813) som Biograf_stole.dk sælger, noget mere "svulstig" amerikaner model som har en blødere polstring hvor komforten er en hel del bedre dog har den stadig disse irriterende forkert placeret knapper.

evt.  prøv en søgning på den tyske ell. engelske ebay side. der plejer at dukke mange gode produkt forslag op den vej.

kunne du ikke komme med et indlæg herinde når du har besluttet dig for et endeligt produkt - måske de så kunne være genstand for et fælles indkøbs forslag ?Wink

held og lykke med Recliner søgningen.


BS813 kan kun fås i dobbelt desværre også er den rød hvor jeg vil have den i sort, gerne sort læder Embarrassed Men den ser noget mere behagelig ud, ja. Plus der også er et lille bord, hvilket er yderst nice.

Jo, det vil jeg helt sikkert gøre. Kan ikke love hvornår det bliver, men regner med at købe en lækker lænestol/recliner snartest! Smile
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2014 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Kosire Kosire skrev:

 
Eneste Älvros lænestol jeg kan finde på Ikea er denne til 3.599 kr./stk hvor man skal købe en skammel til hvis man vil hvile benene.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40155467/#/10155459

Kan ikke finde Colorado reclineren fra Jysk på deres side, men har fundet denne HOVBORG til samme pris. Er det samme model, bare nyt navn eller? http://jysk.dk/stue/laenestole/laenestol-hovborg-laederlook-sort

Ja det ser ud til, at man ikke længere kan få dem med recliner-funktion i Ikea. Og er åbenbart heller ikke helt opdateret på Jysk varekatalog for den ser også ud til at have skiftet navn. Men den du linker til er netop den jeg mener.

Se evt. denne side hvis du er frisk på at køb fra Norge: http://fnky-furniture.no/kinomobler
De har også en del produkter. Ved dog ikke om de er gode.
Til top
Kobashi78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kobashi78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2014 kl. 16:37
Har købt en BS813 fra dem for en måned siden i stof. Ganske lækker stol, og super service. Fik den leveret en aften af en af gutterne derfra der hjalp med opbæring på 2 sal. Brugte tid på at sætte den til, og da han alligevel var der tilbød han at montere den lille bord. Fik den også til en god pris, da den var fra deres showroom. Den har dog ikke rigtig god støtte i lænden når recliner er slået ud og en smule irriterende at knappen sidder indvendigt som skrevet før.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu