|
Biorum |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Benjiiee ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2014 Status: Offline Point: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-September-2015 kl. 20:02 |
skal snart til at bygge bio skal bare have den rigtige størrelse og hvad er lige den bedste størrelse til et atmos setup nå man selv kan bestemme😀 tænker lidt selv på 3-4m i bredden og 6 i længden? Men er der nogle helt specielle mål som man bør følge. Skal selv bygge det hele op. Skal nok lave en bio tråd inden jeg begynder så i kan følge med.
|
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger tit http://www.minhembio.com/ til at få inspiration
|
|
![]() |
|
Benjiiee ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2014 Status: Offline Point: 36 |
Tak martin 😊 mangler ikke rigtig ideer det nu mere om der er nogen specielle krav til hvor stort rummet bør være. Skal jo bygge det storset fra bunden så man kan lige så godt få den rigtige størrelse, har 50kvm at gøre med men synes lige det stort nok. Har en bio på 4x9 nu er det er for stort så hyggen i selve rummet forsvinder lidt. Så tænker at 4x6 vil være perfekt til en bio med atmos og en kunstig væg i fronten.
|
|
![]() |
|
Mål på bio bliver ca 6x4x2.40 til atmos klipsch setup. Nogen anbefalinger omkring materiale valg på vægge. 2 - 3 gips plader eller et lag 20 mm mdf og 2 lag 13 mm gips ? Ikke hvad der er biligst men bedst i forhold til akustik. Det bliver beton gulv med tæppe. Men tænker måske det ville være godt med træ gulv under tæppet.
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
Helt sikkert noget træ på gulvet - evt bare et billigt spångulv, og så gulvtæppe.
Fedt at høre at du går Klipsch-vejen. Google det med væggene, der er flere gode løsninger, så du skal bare vælge en. Jeg har hørt, at vægge af både et lag gips og et lag MDF, skulle være det bedste. |
|
![]() |
|
Jeg har haft klipsch længe og synes de har en fed lyd. Jeg vil dog gå Thx vejen som dig selv ved bare ikke om det bliver hele vejen rundt endnu. Gør det jo nok med tiden 😉Tænker specielt på subberne 😀 har svs nu men kunne godt bruge 2 med større liter og effekt. Forresten en super flot bio du har, jeg har tænkt mig at låne lidt muligvis fra dit rum. Det var også selv det jeg mente at have læst et sted men var usikker angående om hvad der skulle være yderst gips eller mdf. Tænker også lidt på molton filt. Dog har jeg allerede bass traps og hjemmelavede akustik paneler til vægge og loft så ved ikke om molton ville være overkill 😊
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
Molton får du ikke meget effekt ud af, andet end visuelt, slet ikke hvis du har tænkt dig at bruge traps. Så vidt jeg husker, skal man ha' MDF-plader yderst. I mit rum, bruger jeg dog kun gips. De er så tilgengæld monteret med noget gummi i mellem plader og konstruktion, for at dæmpe lydvandring.
Du stjæler bare ideer, som du lyster ;-) Glæder mig til at følge dit projekt. |
|
![]() |
|
Hvor mange lag gibs gonzo? Det gummi kunne jeg godt tænke mig at høre mere om hvor kan man få det materiale vil gerne se det er det gummi plader?
|
|
![]() |
|
Prøver at opload tegning over bygningen men den siger hele tiden billedet er for stort.
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Brug evt. nedenstående, så du kommer under den størrelse billeder, recordere tillader. Det er vist 200 Kb, der er maksimum.
http://www.picresize.com/ Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Fedt billed 😞
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |