recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bipolære (dipole) baghøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbipolære (dipole) baghøjttalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Emne: bipolære (dipole) baghøjttalere
    Sendt: 26-Maj-2006 kl. 10:23

Hey.

Jeg har et par Paradigm baghøjttalere fra Hifiklubben, der spiller begge veje. Nu har jeg det problem, at konen ikke vil have dem hængende på sidevæggene, da det ifølge hende vil ødelægge vores stue. Kvinder! tsk tsk tsk.

Nu kommer så spørgsmålet om jeg kan hænge de bipolære højttalere op på bagvæggen i stedet (stadig med lidt plads ind til sidevæggen) og så få et nogenlunde resultat. Deres fordel er jo netop, at de spiller begge veje og giver et diffust lydbillede, så hvor stærk en forringelse er det, at de sidder på bagvæggen og ikke sidevæggen?

Alternativet er, at hænge et par billigere satelit-baghøjttalere op på bagvæggen, som kun spiller én vej, så spørgsmålet hvad fordele og ulemper er ved de to setups

 

 

 

Til top
Digi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2006 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af kasperkopping kasperkopping skrev:

Hey.

Jeg har et par Paradigm baghøjttalere fra Hifiklubben, der spiller begge veje. Nu har jeg det problem, at konen ikke vil have dem hængende på sidevæggene, da det ifølge hende vil ødelægge vores stue. Kvinder! tsk tsk tsk.

Nu kommer så spørgsmålet om jeg kan hænge de bipolære højttalere op på bagvæggen i stedet (stadig med lidt plads ind til sidevæggen) og så få et nogenlunde resultat. Deres fordel er jo netop, at de spiller begge veje og giver et diffust lydbillede, så hvor stærk en forringelse er det, at de sidder på bagvæggen og ikke sidevæggen?

Alternativet er, at hænge et par billigere satelit-baghøjttalere op på bagvæggen, som kun spiller én vej, så spørgsmålet hvad fordele og ulemper er ved de to setups

 

har selv et sådant par, spiller fint, ved ikke helt mht din opsætning, men prøv dig frem hvis du har muligheden for at stille dem på noget, der hvor du vil hænge dem, inden du hamre hul i vægen  hænger du dem ikke mere end 50cm fra sidevægen laver du et difust lydbillede, op mod vægen, hvilket jeg tror blir acceptabelt, + du jo kan skrue lidt extra op for de bagerste ht, så de høres bedre   kvinder  tsk tsk tsk

:o) K
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2006 kl. 12:47

Hej,

Som supplement til Digis svar kan du læse om mine erfaringer med et par bipoler på bagvæggen på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12249& PN=1&TPN=1

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu