recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bitstreame via PS3?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBitstreame via PS3?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
loveduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: Bitstreame via PS3?
    Sendt: 18-August-2009 kl. 22:43

Hej alle sammen :)

Jeg har lige et spørgsmål PS3 og lyd. Jeg har flere steder læst at den ikke kan bitstreame lyden, men hvad er dette præcis og hvad betyder det? Hvordan fungere det så med lyd i en PS3? :-/ Er der et sted hvor jeg kan læse om dette eller er der en venlig person som kan forklare dette?

På forhånd tak

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 22:52
At bitstreame lyden vil sige at man overfører det "rå" digitale signal der ligger på discen videre til en ekstern processor, oftest en surround receiver. Det vil sige at dekodningen af f.eks. Dolby TrueHD eller DTS HD Master Audio sker i receiveren og ikke i afspilleren.

Dette kan ikke lade sig gøre på en PS3 - den dekoder lyden internt og sender den dekodede lyd via HDMI som LPCM hvilket er det format lyden også ville blive dekodet til hvis det var receiveren der skulle gøre det.

Der er mange diskussioner om hvad der er bedst - i teorien burde det ikke gøre nogen forskel om det er afspilleren eller receiveren der dekoder lyden, men nogen mener at der er stor forskel, som regel til recieverens fordel.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 23:15
Netop PS3 har fået ry for "dårlig" lyd i forhold til dedikerede BD-afspillere.

Men som jeg læser nyheden om PS3 slim kan den bitstreame ?
Til top
loveduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 23:23
Tusind tak for hjælpen RogueAgent :-) Som Hans J siger, så er det spændende om PS3 Slim kan bitstreame lyden, for hvis den kan det, så skal jeg have den som min afspiller :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu