|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | ||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
Der er fordelen i at det så er hver sit udgangstrin der tækker, men eftersom de deler strømforsyning/lyttebank mv. så kunne jeg ikke være mere enig med dig. Men det lyder jo fint når man skal bruge det i markedsføringsmaterialet.
Men det kan også være "rigtig" bi amp, dvs hver sin forstærker, og ikke bare hver sit udgangstrin. Det åbner så igen mulighed for horisontal biamp (dvs. en forstærker til bas, og en til melelmtone/diskant) samt vertikal bi amp, hvor man har en forsærker per højttaler der så trækker det hele på en gang, hertil bruges ofte monoblokke, eller forstækrere der er brokoblet til at køre i mono
Jeg er lidt ked af at forplumre det hele, for Allan's indlæg er ganske pædagogisk ![]() |
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
|
Tak for jeres rigtig gode forklarende indlæg.
Jeg kan forstå at jeg ikke nødvendigvis (sikkert ikke) får ret meget ud af at køre med Bi-amping fra en enkelt forstærker som Onkyo'en, jeg forstår udmærket at det er samme strømforsyning osv. der skal trækkes på - spørgsmålet er så om jeg taber noget ved at gøre det? Kablerne er købt, så det er næsten dumt ikke at bruge dem, og så længe jeg ikke ødelægger noget, eller forringer noget, kan jeg vel godt fortsætte mit "projekt"? Det er ikke for at være stædig
![]() |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2412 |
![]() |
|
I et setup med fx. subwoofer og separate mellemtone/diskant højttalere kan det bruges til at trække et sæt kabler til sub'en og et andet sæt til mellemtone/diskanterne. At bruge det til at trække dobbelt så mange kabler til samme højttaler vil jeg kalde en gimmick, det eneste du reelt vinder er få et større samlet kabeltværsnit, om det så har nogen form for betydning for lyden vil jeg overlade til dem der tror på kabelguderne.. ![]() |
||
![]() |
||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() |
|
Der var for et godt stykke tid siden en gut der spurgte om det samme på hifi4all.
Så lidt supplerende info HER
|
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Skal et delfilter ikke værre konstrueret til bi-wiring eller bi-amping, for ellers ville fidusen jo være gået tabt, eller er alle delfilter konstrueret til bi-wiring eller bi-amping
![]() |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Hvis der er terminaler til bi-wiring, må det betyde, at de enkelte dele af delefilteret er korrekt adskilt inden i højttaleren. Ellers ville det ikke give teknisk mening at sætte disse terminaler på.
(Men det kunne måske give markedsføringsmæssig mening på mindre seriøse højttalere, så man skal selvfølgelig ikke tage det for givet på enhver højttaler.) |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Ved at mange High-End højtale kun har en enkle højtale terminal, og det er der måske en god grund til, da man let kan få den tanke at på billige højtale at man har sat flere terminal på for på den måde at se dyre ud, end de faktisk er. Så den er nok desværre nok rigtig at dette bruges i markedsføringsmæssig på mindre seriøse højttalere, derfor er der ingen granti at bare fordi at man kan gøre dette, at man faktisk få noget ud af det på lyd siden. Man kan jo sagtes har bi-wire terminal på en højtale, men delfilter har det ikke. Redigeret af Startrek - 20-Juni-2010 kl. 13:42 |
||
![]() |
||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() |
|
Men for nu at blive ved noget aktuelt. Hvilke kabler har du købt Zulfo ?
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
|
Disse - men jeg overvejer at droppe hele Bi-amp/wiring ting, og så i stedet købe disse http://www.danstv.dk/shop/supra-hoejttaler-kabel-3327p.html Jeg ved at jeg kan få meget dyrere kabler...
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det ser jo fint ud.
Du kan evt. se Hamses bio, han har valgt ikke at biwire.
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Du kan jo prøve at lave det med og uden bi-amp, så kan du jo lytte til om du kan høre forskel. Med hensyn til om man får noget ud af at bruge bi-amp fra samme forstærker, så er jeg som sædvanlig uenig med Kim Olsen. Med mindre strømforsyningsdelen herunder kapaciteten i "reservestrømmen" er underdimensioneret, så vil man selvfølgelig få glæde af at få et sæt ekstra udgange koblet på. |
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
Hej Hans
problemet er bare at strømforsyningen netop er underdimensioneret i langt de fleste surroundforstækere, hvorfor at bi amp sjældent løser det reelle problem, nemlig at forstækeren er for svag fra starten af.
|
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |