|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nickyyyy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: København S Status: Offline Point: 354 |
![]() Sendt: 06-Januar-2010 kl. 12:34 |
Hej Recordere
Jeg har det sidste stykke tid haft problem med, at min HP bærbar genstarter efter blå skærm. Jeg nåede heldigvis at tage billedet af skærmen inden genstart. Jeg undrer mig over, at den siger at jeg ikke har installeret noget hardware korrekt, da det eneste jeg har skiftet er min harddisk. Problemet startede for 3 måneder siden. Men da havde jeg kørt med min harddisk i 1 år ca. Efter nogen måneder ville min computer ikke genstarte, da den sagde at der ikke var nogen harddisk. Jeg satte derfor en ny harddisk i og installerede win 7. Efter 2 måneder opstår dette problem så igen. Kan det have noget med bundkortet at gøre. Evt forbindelsen mellem bundkort og harddisk? Mvh Nicky |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
netw5v64.sys er en driver til dit trådløse netkort. da der er problemer med denne kunne du prøve at geninstallere/opgradere driveren BS
|
|
![]() |
|
nickyyyy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: København S Status: Offline Point: 354 |
![]() |
Jeg har nu prøvet at hente 2 drivere fra HP's hjemmeside. Begge gange gå installationen i stå og den kommer ingen vegne??
Undrer mig over at dette problem faktisk først kom, da Win 7 var færdigudviklet. Havde ikke dette problem, da jeg kørte med Win 7 Beta? |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Det kan sagtens være en hardware-fejl. Enten bundkort eller ram, også første gang du fik fejlen med manglende harddisk.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Kan man teste dette? Det ville jo være surt at sende den til rep og få den retur, med en regning for undersøgelse, fordi der ingen fejl er?
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
kør evt mem check fra bios.
Men den er sikkert defekt, HP er jo dem med højst fejlrate. |
|
![]() |
|
![]() |
Mem check er kørt. Både ram og harddisk var ok...
Må sige at min com kører rigtig langsomt. Opstarten er nu 3-4 gange langsommere. Måske man bare sku installere betaen igen, den kørte sku perfekt?! |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
hvilken model er dette i HP serien? der var en hel del i dv6000 serien, som havde defekt bundkort, hvor grafik cpu til sidst fik maskinen til at gå i sort, og for flere startede det med netværks korten som fejlede..
|
|
![]() |
|
![]() |
Dette er fra deres nyeste serie; dv5-1089.
Jeg havde selv en dv9xxx, der brændte sammen pga ovennævnte, men der oplevede jeg ingen problemer inden da. |
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Det er muligt at der er tale om software-problemer. Den langsomme opstart peger også på det. Der kan være tale om konnfliktende programmer, f.eks. 2 uforenelige sikkerhedsprogrammer. Virus/malware-infektion kan også være årsagen til langsomhed og blå skærm. Jeg ville derfor køre en virusscanning. Og jeg ville straks kigge efter hvilke programmer der kører ved opstart af pc'en. Det kan man gøre ved at køre msconfig og gå ind under fanen Start (KUN FOR ØVEDE). Jeg har skrevet en stor vejledning der hedder Midler mod en langsom pc (pdf-fil, se side 49-64). |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har prøvet at køre en virusscanning, der gav 0 infektioner.
Vil prøve at kigge på dit link i morgen, når jeg er vågen, tak :) Edit: det skal lige siges at jeg formatterede min pc for ca 1 måned siden. Også derfor jeg undrer mig over at den er så sløv. Redigeret af nickyyyy - 07-Januar-2010 kl. 00:29 |
|
![]() |
|
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
Alt om Data har her i Januar faktisk en artikel om langsom opstart ens computer, den handler om at optimere ens BIOS og hvordan man gør det.
Ret sjovt at de bringer sådan en artikel den samme måned som du får en langsomt opstartende PC egentlig ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |