Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Benny From
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 858
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 07:35 |
Hvad angår virus, kan det anbefales at downloade Malwarebytes, her
et fantastisk program.
Seagate har lavet tjeck program der hedder Seatools for windows, som tjekker harddiske for fejl, også andre mærker end Seagate tjekkes
|
 |
nickyyyy
Super bruger
Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: København S
Point: 354
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 14:48 |
Nu har jeg prøvet begge ovennævnte programmer og min pc passede begge uden fejl eller virus....
Jeg har tænkt på om der kan være noget vrøvl med win 7. Som jeg har skrevet tidligere, så har jeg haft win 7 beta kørende i 7 mdr uden der var noget overhovede. Så fik jeg den fulde version og siden da har det ikke kørt helt optimalt????
|
 |
Benny From
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 858
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 17:38 |
Hvis du vil have vished for at det er Win 7, så prøv da at installere eks xp, vista eller et andet styresystem - jeg tror dog på at det er en harware fejl
|
 |
len61
Guld medlem
Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 17:53 |
Det lyder som enten hardware ,eller sofware/driver konflikt , da det ser som et netvæks kald ,den fejler på ,kan du afmontere ,det kort som software peger på, Evt.afinstallere driver i fejlsikret tilstand.
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's
|
 |
nickyyyy
Super bruger
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 18:10 |
len61 skrev:
Det lyder som enten hardware ,eller sofware/driver konflikt , da det ser som et netvæks kald ,den fejler på ,kan du afmontere ,det kort som software peger på, Evt.afinstallere driver i fejlsikret tilstand. |
Jeg kan godt prøve at afinstallere driveren, problemet er bare at blå skærm kommer periodisk. Så nogengange går der 2 uger mellem. Det er nu 2 dage siden den sidst gjorde det. Men som jeg skrev tidligere, så har jeg prøvet at geninstallere netkort drivere fra HP 2 gange og hver gang gå installationen bare i stå. Ps. kan ikke afinstallere hardware, da det er en bærbar.
|
 |
Vilhelm
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 20:45 |
Er der kørt det værktøj der kaldes Kontrol af diskfejl (chkdsk.exe) for at rette fejl i filsystemet,
finde dårlige sektorer på disken og forebygger skader på filer?
Man højreklikker på det drev man vil checke, fx C:, vælger Egenskaber, og under fanen Funktioner klikker man på knappen Undersøg nu. Sæt flueben i boksen "Ret fejl i filsystemet automatisk", og hvis der som her er mistanke om hardwarefejl sætter man også flueben i boksen "Søg efter/genopret beskadigede sektorer". (Sættes det sidste flueben tager kørslen ret lang tid). Klik så på knappen Start, og hvis Windows ikke umiddelbart kan køre kontrollen, giver man Windows lov til "Planlæg kontrol af kørsel". Det betyder at kontrollen vil køre ved en genstart.
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
 |
nickyyyy
Super bruger
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 19:22 |
Ja jeg har kørt checkdisk og det gjorde ingen forskel.
Jeg kan tilføje noget nyt til denne sag. Nå jeg overfører filer til computeren, hvor jeg bruger hele båndbredden, så genstarter computeren også med blå skærm. Jeg var igang med at hente et par podcasts og helt umotiveret genstarter den. Efter den havde genstartet 5 gange ifm download af podcasts skulle jeg overføre den ene på messenger til min kammerat. Den kører i fuld hastighed og jeg kunne ikke få overført denne fil, da jeg fik blå skærm hver gang!
|
 |