recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blandet  Apple hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blandet Apple hjælp

 Besvar Besvar Side  123 33>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blandet Apple hjælp
    Sendt: 03-Marts-2011 kl. 09:19
Hej.
Nu kommer der jo forhåbentligt snart en iphone 5, og så må jeg da have sådan en.Smile

Det er så meningen, at konen skal overtage min gamle iphone 4. Og nu kunne jeg godt tænke mig at vide om jeg kan ændre mail/logind på den gamle. Jeg vil jo gerne beholde den mail jeg har på nu, og vi skulle gerne have hver vores konto. Jeg er ikke så interesseret i hendes musik og omvendt. Kan jeg skifte min mail, som er tilhørende min telefon nu?


Redigeret af Flemming Larsen - 09-Februar-2014 kl. 12:03
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 09:34
Så er der lige i itunes en gendan knap. Gendanner den til fabriksindstilling, eller gendanner den , til sidste nye synkronisering?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 09:47
Som jeg skrev. Hjælp til forskellige ting.Big smile
Er der nogle apps man bare skal have på sin iphone? Og hvad kan/gør de?
Jeg håber i bærer over med mig, men jeg er altså jomfru her.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 09:53
Mht. maps, der lægger billedet sig heller ikke ned på min iPhone 4.
 
Mht. Gendan, der spørger den dig om du vil gendanne til fabriksindstillinger eller en backup, hvor du kan vælge mellem de gemte backups (husk at tage backuppen inden du gør det.. og sikrer dig at du har tilvalgt de ting du vil have med over (på de forskellige faneblade)
Mvh

René
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nekolas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 11:15
Angående apps kommer det jo lidt an på dit behov.. kiggede lige lidt på hvad jeg har som jeg anbefaler:

iBooks / Kindle - hvis du vil læse bøger
Facebook - hvis du bruger det
Mobilbank - Danske banks egen app, hvis du har konto der ^^
Dropbox - Hav filer i "skyen" som deles imellem alle dine dropbox clienter (iphone, pc, etc.)
Evernote - Til at lave notater (via tekst, billede taget med kamera, lydfil optaget via mikrofon, etc.) og dele dem i "skyen" ligesom dropbox.
JumiMouse+ - giver dig remote access til computere som er tændte og online. App'en kan også bruges som trådløs tastatur eller mus til computer
Skype - chat/videochat
TV2TVTid - programoversigt til danske tv kanaler (med alarm funktion)
VLC - Overfør og afspil stort set alle video filer du har (ved ikke om den er på appstore eller kun er på cydia (jailbroken app store))
ComicGlass -  perfekt til tegneserier/manga. Kan vidst også bruges til bøger, hvis du fx har nogen som ikke er købt igennem iBooks/Kindle
Ebay / Amazon / edbpriser - siger sig selv :D
iMovie - forholdsvis simpelt videoredigerings app fra apple selv
Skyfire - browser som har "private browsing" funktion og mulighed for at vise flash content (virker ikke altid)
SoundHound - Kan "lytte" til musik og genkende numre for derefter at vise information og lyrics til denne. (Af egen erfaring virker det bedst med amerikanske kunstere mht. lyrics, den kunne godt genkende japansk musik men skulle søge in-app via google for at finde lyrics)
Geocaching - skattejagts "fænomen" hvor du finder ting gemt rundt om i verden (også danmark) og finder det via GPS. Denne app giver dig mulighed for dette via din iphone
Værktøjer til at lære sprog - findes der en masse af på appstore. Jeg har selv nogle stykker til Japansk.

Så der også forskellige nyhedsapps (Jeg bruger selv "engadget") eller radio apps - Fx er der en "DR P3" app, eller til mit behov har jeg "anime radio" til japansk musik'

Der findes også en bunkevis af spil, igen smag og behag. Der er fx Angry Birds, Pocket Legends, Bomberman, Dungeon Hunter 2, Infinity Blade, mm.


Hvis du ender med at jailbreak din iphone 4, så der også nogle brugbare ting at hente der (jailbreak = du "hacker" din iphone til at kunne installere software som apple ikke har support for. læs mere ved evt. at søge på redmondpie), fx:

Lockinfo - customize din lockscreen. Jeg har vejret, mine kalender events for en uge frem, nye mails, notifications (facebook updates) og RSS feed. 
Forskellige themes - ændre på udseende i mere end en forstand (ikke kun wallpaper men også knapper, lock slider, etc)
BiteSMS - nye sms'er dukker op på skærmen og kan svares på med det samme, uden at man behøver at lukke ned/minimize for den app man har gang i. Genvej til at skrive nye smser via volume knapperne
Five Icon Dock - 5 ikoner i din dock istedet for 4
iFile - file manager og viewer
OpenSSH - "secure remote access between machines", send filer imellem din computer og iphone via WIFI
SBSettings - få et "kontrolpanel" fremvist ved at slide over statusbaren i toppen, giver fx mulighed for at tænd/slukke for 3g, data, bluetooth, wifi samt at respring, genstarte eller slukke mobilen, etc.
Springflash - brug kamera flash som lommelygte og sæt en genvej til den. Jeg holder fx power knappen nede et par sekunder imens telefonen er låst for at den aktiveres.
3G unrestrictor - apps der kun virker ved brug af wifi vil nu kunne virke ved brug af 3g da telefonen snydes til at tro at din 3g forbindelse er en wifi forbindelse. Hver sikker på du har et data abonnement der kan tåle det :P
Massere af emulators 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Mht. maps, der lægger billedet sig heller ikke ned på min iPhone 4.
 
Mht. Gendan, der spørger den dig om du vil gendanne til fabriksindstillinger eller en backup, hvor du kan vælge mellem de gemte backups (husk at tage backuppen inden du gør det.. og sikrer dig at du har tilvalgt de ting du vil have med over (på de forskellige faneblade)
Ok. Det får jeg så brug for, når jeg får den tilbage. Der var søreme ingen lyd i højtaleren ved øret. Så en dag havde jeg den, og så på værksted. Jeg havde heldigvis taget en backup.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

Angående apps kommer det jo lidt an på dit behov.. kiggede lige lidt på hvad jeg har som jeg anbefaler:
 

 

Hvis du ender med at jailbreak din iphone 4, så der også nogle brugbare ting at hente der (jailbreak = du "hacker" din iphone til at kunne installere software som apple ikke har support for. læs mere ved evt. at søge på redmondpie), fx:

Der er da en del jeg kan se på. Tak for det.
Jeg tror ikke jeg skal lave noget jailbreak. Med mit held, så brænder telefonen nok helt af.Ouch
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 16:32
Nu er der jo kommet ny software til iphone 4 med bla. IOS 4.3 wifi hotspot. Så ville jeg lige spørge, om der er nogen med et tdc abonnement, som har afprøvet dette? Der er flere ifølge tdc´s forum som ikke kan bruge det.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 17:10
Bruger hapiimobil som er på TDC's net. Og der virker det fint
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 17:14
Så vil jeg da håbe, at det er det samme hos tdc.
Jeg håber, på at få min mobil tilbage i morgen eller tirsdag. Nu kunne det være sjovt at prøve den lidt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 18:30
Ifølge tråd på mobildebat. Virker det med TDC

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=192659
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 18:32
Bruger det allerede en del. Så min iPad kan bruges ude i byen ( har en uden 3g )
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 33>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu