recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blandet hjælp til Windows 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blandet hjælp til Windows 10

 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2017 kl. 13:26
Jeg er ved, at slette min stationære PC, og vil så  gerne have slettet alt mit på den, men kan det gøres uden, at Win 10 forsvinder? Og hvordan gør jeg det bedst?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2017 kl. 13:38
Opskrift på en af måderne (gætter på der findes flere Smile):
Mvh. JørgenT
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2017 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Opskrift på en af måderne (gætter på der findes flere Smile):

Ja - nulstilling af Windows fjerner alt, så der kun er Windows tilbage... Men hvis det er for at kunne komme af med computeren, så er evt. "slettede" billeder, dokumenter, medvidere der jo stadig. Nogle programmer kan RIMELIGT nemt genskabe det meste af disse.


Redigeret af mnielsen - 10-December-2017 kl. 14:03
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2017 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Opskrift på en af måderne (gætter på der findes flere Smile):

Ja - nulstilling af Windows fjerner alt, så der kun er Windows tilbage... Men hvis det er for at kunne komme af med computeren, så er evt. "slettede" billeder, dokumenter, medvidere der jo stadig. Nogle programmer kan RIMELIGT nemt genskabe det meste af disse.
Ja, det er fordi den skal sælges. Hvordan skal jeg så fjerne det? Tror nu ikke, at der er så meget igen på den.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2017 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Opskrift på en af måderne (gætter på der findes flere Smile):

Ja - nulstilling af Windows fjerner alt, så der kun er Windows tilbage... Men hvis det er for at kunne komme af med computeren, så er evt. "slettede" billeder, dokumenter, medvidere der jo stadig. Nogle programmer kan RIMELIGT nemt genskabe det meste af disse.
Ja, det er fordi den skal sælges. Hvordan skal jeg så fjerne det? Tror nu ikke, at der er så meget igen på den.

Recuva er én af mulighederne - du kan hente programmet som Portable version. Så har du det også, hvis uheldet en dag er ude - enten for dig, eller nogen, du kender...

Slet først alt dit habengut og tøm papirkurven...

Du skal så sætte Recuva til at scanne efter slettede filer - brug Deep scanning - tager lang tid...

Når programmet har fundet en masse ting, så kan du få det til at vise kun billeder, og så markere alle dem, og højreklikke på dem og sætte det til at overskrive det hele et antal gange, så de ikke kan gendannes.

Gør det samme for andre filer, det måtte finde...
Hent den portable version her: https://www.piriform.com/recuva/features/portable-version Udpak den til en USB-pind og kør det.

"Skærmskuddet" i linket herunder viser, hvordan du overskriver fundne filer:

https://imgur.com/a/E3d3w Dette eksempel er fra en scanning af et SD-kort, som var i et kamera, jeg købte i en genbrugsbiks...

Så blev linket da klikbart, recordere................

Der findes sikkert flere og bedre muligheder - så bare op på tasterne!!!


Redigeret af mnielsen - 10-December-2017 kl. 15:00
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2017 kl. 15:02
Mvh. JørgenT
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2017 kl. 16:03
Nu har jeg jo sat gang i nulstilling. Hvad skal jeg bruge så?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2017 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Nu har jeg jo sat gang i nulstilling. Hvad skal jeg bruge så?
ville aldrig selv sælge en computer uden en ny harddisk. Da det kun tager mig en time at finde stort set alt på en hurtigt formateret harddisk som fx en nulstilling.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2017 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Nu har jeg jo sat gang i nulstilling. Hvad skal jeg bruge så?

Du skulle nok have ventet, til der kom flere forslag til sletning af "slettede" filer! Men så må du hente Recuva Portable, som jeg skrev om tidligere, og køre en fuld scanning med det, og så overskrive filerne med det bagefter...
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2017 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Nu har jeg jo sat gang i nulstilling. Hvad skal jeg bruge så?
ville aldrig selv sælge en computer uden en ny harddisk. Da det kun tager mig en time at finde stort set alt på en hurtigt formateret harddisk som fx en nulstilling.
Jeg tror ikke, at der sker noget på denne PC. Jeg har ikke brugt den, til noget, som ikke tåler dagens lys. Og heller ikke netbank med mere.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2017 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Nu har jeg jo sat gang i nulstilling. Hvad skal jeg bruge så?

Du skulle nok have ventet, til der kom flere forslag til sletning af "slettede" filer! Men så må du hente Recuva Portable, som jeg skrev om tidligere, og køre en fuld scanning med det, og så overskrive filerne med det bagefter...
Jeg troede jo, at det hele forsvandt. Så der var vel ingen grund til, at vente.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2017 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Nu har jeg jo sat gang i nulstilling. Hvad skal jeg bruge så?

Du skulle nok have ventet, til der kom flere forslag til sletning af "slettede" filer! Men så må du hente Recuva Portable, som jeg skrev om tidligere, og køre en fuld scanning med det, og så overskrive filerne med det bagefter...
Jeg troede jo, at det hele forsvandt. Så der var vel ingen grund til, at vente.

Det er jo det, du ikke skal regne med - så kør lige en tur med Recuva, og overskriv, som tidligere beskrevet, hvis computeren nu er nulstillet og opdateret.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu