recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bliver jeg glad for dette setup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBliver jeg glad for dette setup?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Emne: Bliver jeg glad for dette setup?
    Sendt: 08-Maj-2007 kl. 17:52
Hej.

Jeg ved ikke så meget om hifi, men har læst en del herinde og har efterhånden lært lidt. Min plan er at købe dette setup, men jeg vil gerne lige høre jeres mening først.

Det er primært til tv / dvd brug, men anlægget skal også bruges til musik.

TV: Panasonic 50" px70. (fælleskøb)

dvd: Panasonic EH67 (fælleskøb)

surround: yamaha receiver, monitor audio radius center, front og baghøjtalere, audio pro sub. (TC)

Selector: Sagem 60 eller den nye HD selector. (har TDC kabel)

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 17:55
Det ser rigtig godt ud. Har selv Monitor Audio Radius højttalere og de spiller udemærket til prisen. TC er desværre den danske importør af Monitor Audio, så der er ingen vej uden om, men hvad angår de andre ting, så ville jeg nok købe dem et andet sted, da TC efterhånden er mest kendt for dårlig service.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Det ser rigtig godt ud. Har selv Monitor Audio Radius højttalere og de spiller udemærket til prisen. TC er desværre den danske importør af Monitor Audio, så der er ingen vej uden om, men hvad angår de andre ting, så ville jeg nok købe dem et andet sted, da TC efterhånden er mest kendt for dårlig service.

Tak for svaret. Jeg er rigtig glad for du synes det ser godt ud, jeg har også brugt mange timer på at læse om forskellige produkter.

Ja der er nok ingen vej uden om TC, men der er sikkert ikke så mange problemer med højtalere, som der er med TV.

De andre ting bliver købt igennem fælleskøbet.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 18:10

Glæder mig til at hører mere, når du har købt det.

Vil gerne vide, om du faktisk kan købe en egentlig Radius centerhøjttalere, for TC har den ikke på deres prislister, men den findes i Monitor Audios kataloger. Så det vil jeg meget vide om det er noget TC har på lager eller om det er noget der skal bestilles hjem fra England...

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 18:17

Hvis du gerne vil have en lidt større subwoofer, kan jeg iøvrigt anbefale Monitor Audio Silver RSW12. Jeg har den i sort højglans samme med mine Radius R225 (antager at det også er disse du vil have, evt. R250, korrekt?).

Du kan evt. se min hjemmebio, ved at følge linket i min signatur

Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 20:00
Jeg tager ned i TC og lytter til det igen, så kan jeg lige få de præcise navne på de forskellige højtalere, men jeg tror det var monitor audio radius hele vejen rundt.

Jeg prøver også lige at høre med din sub, for at tjekke forskellen.

Din hjemmebio ser godt nok fed ud!!
Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 20:01
Men jeg kan faktisk ikke huske om det er radius 225 eller 180 jeg så på. Jeg kan bare huske jeg synes de spillede godt og havde et fedt design. De var ikke særligt store, men heller ikke helt små
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 20:20

Du har været i TC Århus, korrekt? Så er det henholdvis Radius 180 (front)og 90 (bag) du har hørt (hvis det er deres faste setup du har hørt).

Du kan de alle Monitor Audios produkter på http://www.monitoraudio.co.uk/

Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 20:24
Nej det var godt nok i København.

Jeg tror det var deres faste setup, det stod i hvert fald klar da jeg kom ind i butikken, så han satte det bare i gang.

Hvad mener du om dette setup? Det kostede 10.000 kr og det var incl. yamaha reciever og audio pro sub, så synes man får meget får penge.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 20:36

Du får helt sikkert meget for pengene, men hvis det ikke opfylder dine behov, så skal det jo ikke være det.

Monitor Audios højttalere er helt sikkert af en god kvalitet, men så længe det skal være Radius serien, så skal der være subwoofer til de dybe toner.

Jeg regner med at købe R90 eller R180 til baghøjttalere, men er glad for, at jeg har valgt en større højttaler til front (og kommende center).

Du skal endvidere være opmærksom på, at frekvensangivelsen i specifikationerne ikke er korrekt (hvilket er helt normalt). R225 kan ifølge specifikationerne gå ned til 55Hz, men ifølge mine målninger, kan de kun nå ned omkring 80Hz (så min sub håndtere 21Hz til 80Hz). Så dette er ikke et problem, når man har en subwoofer, men man skal ikke regne med, at de små højttalere kan spille så dybt som de angiver.

Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 20:46
Ok der er audio pro subwoofer med i tilbudet, den som er sat ned fra 5000 kr til 1999kr.

Jeg synes det spillede rigtigt godt, men jeg vil da helt sikkert lige prøve at høre det med 225'ere som front og 180 som bag.

Jeg er ikke så meget inde i det med frekvens, men mon ikke den subwoofer der er med løser problemer? Ellers må jeg prøve med en magen til din.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 20:52

Oprindeligt skrevet af Kane Kane skrev:

Jeg er ikke så meget inde i det med frekvens, men mon ikke den subwoofer der er med løser problemer? Ellers må jeg prøve med en magen til din.

Den subwoofer der følger med, kan helt sikkert klare opgaven. Den kan måske ikke spille lige så dybt og præcist som RSW12, men det er uden tvivl en udemærket subwoofer (de er i hvert fald glade for den hos TC).

Hvis du køber pakkeløsningen, så kan du nok ikke få dem ned i pris, men hvis du selv sammensætter dit setup, så er de ofte til at forhandle med.

Jeg betalte i hvert fald ikke fuld pris for min subwoofer

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu