recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bliver Panasonic sagsøgt? 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBliver Panasonic sagsøgt? 

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Det var jo også almen viden at plasma i tidligere tid mistede lysstyrken over tid. men det brugte man jo for år tilbage, ENORME summer på at forklare at disse issues var løst.

Dét må du gerne dokumentere, på en eller anden måde. Det har evig og altid været en kendsgerning, at plasma tv (ligesom CRT tv) mistede lysstyrke over tid. Jeg kan ikke huske et eneste forsøg fra  producenter på at påstå, at dette 'problem' skulle være løst. Det er uundgåeligt jævnfør teknologien. Det sker helt naturligt.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 13:19
@JA

Værre synes jeg det er med Panasonics markedsføring i 2010, hvor man lover perfekt billede under alle forhold - den holder jo ikke.

Perfekt billede = subjektiv vurdering. Hold da markedsføring ude af dette. Der er vist andre producenter der markedsfører deres produkter på et forkert grundlag. Pana er ikke en af dem.

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

@JA

Værre synes jeg det er med Panasonics markedsføring i 2010, hvor man lover perfekt billede under alle forhold - den holder jo ikke.

Perfekt billede = subjektiv vurdering. Hold da markedsføring ude af dette. Der er vist andre producenter der markedsfører deres produkter på et forkert grundlag. Pana er ikke en af dem.

Helt enig.

Hvis alle producenterne blev holdt til sådanne ting, de lovede i deres markedsføring, ville de alle ende på bålet. Det perfekte billede eksisterer jo ikke i praksis på dagens skærme, men man er vel idiot, hvis man som producent ikke markedsførte sine produkter som sådan. Det bliver alligevel gradbøjet i det uendelige af eksperter og entusiaster efterfølgende.

Og jo...Pana gør det også.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 14:13

@JA

@strange

Det er fakta at der er kraftige reflektioner i også 2010 modellen, selvom Pansonic nu lover perfekt billedekvalitet under alle forhold.

Det er fakta at sortniveauet ikke er bedre end 2009.

Det er fakta sort fader over tid ( som skrevet i denne tråd )

Makedsføring = det man lover --> man risikere nogen stævner

Redigeret af JA - 08-Marts-2010 kl. 14:16
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 14:26
Men hvis man meget gerne vil ha en plasma, er de nye pana nok det bedste bud ...
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@JA

@strange

Det er fakta at der er kraftige reflektioner i også 2010 modellen, selvom Pansonic nu lover perfekt billedekvalitet under alle forhold.

Det er fakta sort fader over tid ( som skrevet i denne tråd )

Makedsføring = det man lover --> man risikere nogen stævner

Nu bliver jeg nysgerrig. Fortæl mig lige hvordan du vil få den påstand til at holde vand i en retsag.

"Men Hr. Dommer!!! De lovede uendelig sort og mit viser kun 3/4 uendelig" ...nej vel?

Når der ikke er præcist definerede standarder, der skal følges for at kunne markedsføre "perfekt billedkvalitet under alle forhold" (og det vil være umuligt at lave), er det helt perspektivløst at starte sådan en diskussion. Det vil altid være en subjektiv vurdering og nægter simpelthen at tro, at det nogensinde vil kunne holde vand rent juridisk.

Redigeret af Shiva - 08-Marts-2010 kl. 14:26

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 14:47
Nu bliver jeg nysgerrig. Fortæl mig lige hvordan du vil få den påstand til at holde vand i en retsag.

Haha - selv det nogen kunne finde på at stævne Panasonic fordi de ikke lige holder hvad de lover er LOL    ........... diverse fora og nørder er rigtig kammet over her ......  bad luck ( alle fabrikanter har deres sære årgange ) , eller lad vær med at køb hvis man mener det er så slemt.

Man mindes denne video http://www.youtube.com/watch?v=xE3Mp89xHOg  

Redigeret af JA - 08-Marts-2010 kl. 14:54
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 22:43

Haha - selv det nogen kunne finde på at stævne Panasonic fordi de ikke lige holder hvad de lover er LOL    ........... diverse fora og nørder er rigtig kammet over her ......  bad luck ( alle fabrikanter har deres sære årgange ) , eller lad vær med at køb hvis man mener det er så slemt.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du prøver at sige ovenfor, men som vanligt svarer du ikke på spørgsmålet. Så en gang til, mener du seriøst der er substans til en retsag her?
Vil man så også kunne sagsøge Samsung for at bilde forbrugeren ind de har opfundet en ny teknologi? Her tænker jeg på deres såkaldte 'LED TV'.

Ja, marketing afdelinger vil altid være lovligt kreative, men netop på dette punkt mener jeg faktisk ikke der er noget at komme efter.
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 22:51
@ Kratz
Forstår ikke hvorfor du stiller dette spørgsmål til mig - det er ikke mig der har sagsøgt Panasonic, vil du gerne vide mere, spørg de der sagsøgte ....
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 07:44

Nej, ikke generelt. Kun for G20 og de modeller der ligger under. V20 og VT20 skulle have et meget dybere sortniveau end sidste års modeller. Om det passer, kan du jo selv SE når vi får dem i butikerne.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu