|
Blæser på grafikkort stået af |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||
Chrizzy
Pause fra forummet Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-September-2016 kl. 22:27 |
|
Jeg sad og spillede på min stationære PC fra 2012, og pludselig blev den ved med at fryse i grafikken og gå i sort. Det undrede mig helt vildt, men jeg finder så ud af at den ene blæser på grafikkortet ikke kører mere. Det er et GeForce GTX 660 fra MSi på 2GB.
Der er vel ikke noget at gøre end at købe en nyt? Nu er hele PC'en fra 2012, så det er vel overkill at købe et bedre kort til den maskine end det GTX 660? Jeg tænker ikke, at jeg vil smide mere end 1.000 kr. for et nyt.
Redigeret af Chrizzy - 07-September-2016 kl. 22:30 |
||
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Update: Jeg har fundet ud af, at det hjælper bare at placere en normal blæser under kortet, så kører det fint. Det fik mig til at tænke på, om man evt. kan købe en ny blæser til grafikkortet?
MSi Twin Frozr III hedder det. GTX 660 Kan det her måske bruges? Vil det hjælpe noget at købe dem, eller er det noget i kortet der styrer om de kører eller ej? Tænker umiddelbart kun det er en blæser med en pin-connector det der? http://www.ebay.co.uk/itm/75mm-MSI-Twin-Frozr-III-Video-Card-Dual-Fan-Replacement-52mm-4Pin-PLD08010S12HH-/171262164098?hash=item27e0053c82:g:UgcAAOSwWTRW2FYw
Redigeret af Chrizzy - 07-September-2016 kl. 23:33 |
||
-Henrik-
Super bruger Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ville maile MSI og spørge dem
|
||
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tanken har strejfet mig, men vidste ikke om de ville yde support på så gammelt et kort. Men et forsøg værd.
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Jeg tror at det der en forkert FAN du linker til. Jeg ville vælge en hvor GTX 660 indgår i oveskriften som disse to: MSI Twin Frozr fan GTX 660: Hilsen Carsten. |
||
kiv
Ny bruger Oprettet: 26-September-2011 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har et GTX 770 du kan købe for 500, fejler intet har bare opgraderet til et 1070.
Bor i Esbjerg Redigeret af kiv - 08-September-2016 kl. 07:04 |
||
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Carsten, Det kan godt være du har ret, men jeg læste bare at det passede til min model GFX kort, og at målene passede på det de skriver, men kan godt være at det er klogest at prøve med hvor 660 indgår. Men jeg ved jo ikke om det er selve blæseren der er i stykker, eller om det er det er selve kortet der "fortæller" at blæserne skal gøre der er i stykker.
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ville afmontere stik og prøve at forsyne direkte fra f.eks 5V forsyning for at tjekke blæsere. Har du mulighed for det? Mvh. JørgenT
|
||
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Puha Jørgen... Jeg kan lige finde ud af at sætte et GFX kort eller en harddisk i, eller montere en kabinet blæser på bundkortet, men at afmontere nogle blæsere og prøve dem ved 5V det har jeg aldrig prøvet før
Men som sagt er det "kun" blæserne der forvolder problemer med at computeren fryser, da det fungerer fint når jeg placerer en blæser under grafikkortet som så blæser op på det i den halvdel af kortet hvor den defekte blæser sidder.
|
||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Har du et link hvor du læser, at det passede til din model GFX kort? Og som jeg ser billederne på mine ebay links så har de to blæsere et og kun et fælles stik. Det tror jeg betyder, at hvis den ene blæser kører, så er styre elektronikken på grafikkortet i orden. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 08-September-2016 kl. 09:04 |
||
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Carsten, Der står bare i beskrivelsen til annoncen, som jeg linkede til følgende: Og målene som sælgeren beskriver det, passer med dem jeg har på mit, så gik bare ud fra det ville passe, men det kan godt være du har ret, for jeg er ikke så meget inde i det. Kan dog se dem du linker til koster 180 kr. fra USA. Så skal jeg toldes og betale moms og skat, ikke?
|
||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo. Men eBay i USA var bare det første link. Hvis du ønsker denne løsning kan vi måske finde et link fra Europa. Hilsen Carsten.
|
||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |