recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blæser på grafikkort stået af
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blæser på grafikkort stået af

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blæser på grafikkort stået af
    Sendt: 07-September-2016 kl. 22:27
Jeg sad og spillede på min stationære PC fra 2012, og pludselig blev den ved med at fryse i grafikken og gå i sort. Det undrede mig helt vildt, men jeg finder så ud af at den ene blæser på grafikkortet ikke kører mere. Det er et GeForce GTX 660 fra MSi på 2GB.

Der er vel ikke noget at gøre end at købe en nyt?

Nu er hele PC'en fra 2012, så det er vel overkill at købe et bedre kort til den maskine end det GTX 660?

Jeg tænker ikke, at jeg vil smide mere end 1.000 kr. for et nyt.

Redigeret af Chrizzy - 07-September-2016 kl. 22:30
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 23:04
Update: Jeg har fundet ud af, at det hjælper bare at placere en normal blæser under kortet, så kører det fint. Det fik mig til at tænke på, om man evt. kan købe en ny blæser til grafikkortet?

MSi Twin Frozr III hedder det. GTX 660

Kan det her måske bruges? Vil det hjælpe noget at købe dem, eller er det noget i kortet der styrer om de kører eller ej? Tænker umiddelbart kun det er en blæser med en pin-connector det der? http://www.ebay.co.uk/itm/75mm-MSI-Twin-Frozr-III-Video-Card-Dual-Fan-Replacement-52mm-4Pin-PLD08010S12HH-/171262164098?hash=item27e0053c82:g:UgcAAOSwWTRW2FYw

Redigeret af Chrizzy - 07-September-2016 kl. 23:33
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 23:55
Jeg ville maile MSI og spørge dem
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 23:57
Tanken har strejfet mig, men vidste ikke om de ville yde support på så gammelt et kort. Men et forsøg værd.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4718
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 01:31
Hej.

Jeg tror at det der en forkert FAN du linker til.
Jeg ville vælge en hvor GTX 660 indgår i oveskriften som disse to:

MSI Twin Frozr fan  GTX 660:

Hilsen Carsten.

Til top
kiv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-September-2011
Sted: Esbjerg
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 07:04
Jeg har et GTX 770 du kan købe for 500, fejler intet har bare opgraderet til et 1070.
Bor i Esbjerg

Redigeret af kiv - 08-September-2016 kl. 07:04
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg tror at det der en forkert FAN du linker til.
Jeg ville vælge en hvor GTX 660 indgår i oveskriften som disse to:

MSI Twin Frozr fan  GTX 660:

Hilsen Carsten.

Hej Carsten,

Det kan godt være du har ret, men jeg læste bare at det passede til min model GFX kort, og at målene passede på det de skriver, men kan godt være at det er klogest at prøve med hvor 660 indgår.

Men jeg ved jo ikke om det er selve blæseren der er i stykker, eller om det er det er selve kortet der "fortæller" at blæserne skal gøre der er i stykker.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Men jeg ved jo ikke om det er selve blæseren der er i stykker, eller om det er det er selve kortet der "fortæller" at blæserne skal gøre der er i stykker.
Lidt Google søgning:

Jeg ville afmontere stik og prøve at forsyne direkte fra f.eks 5V forsyning for at tjekke blæsere.
Har du mulighed for det?

Mvh. JørgenT
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 08:26
Puha Jørgen... Jeg kan lige finde ud af at sætte et GFX kort eller en harddisk i, eller montere en kabinet blæser på bundkortet, men at afmontere nogle blæsere og prøve dem ved 5V det har jeg aldrig prøvet før

Men som sagt er det "kun" blæserne der forvolder problemer med at computeren fryser, da det fungerer fint når jeg placerer en blæser under grafikkortet som så blæser op på det i den halvdel af kortet hvor den defekte blæser sidder.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 09:03

Hej Carsten,

Det kan godt være du har ret, men jeg læste bare at det passede til min model GFX kort, og at målene passede på det de skriver, men kan godt være at det er klogest at prøve med hvor 660 indgår.

Hej.

Har du et link hvor du læser, at det passede til din model GFX kort?

Og som jeg ser billederne på mine ebay links så har de to blæsere et og kun et fælles stik.
Det tror jeg betyder, at hvis den ene blæser kører, så er styre elektronikken på grafikkortet i orden.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 08-September-2016 kl. 09:04
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej Carsten,

Hej.

Har du et link hvor du læser, at det passede til din model GFX kort?

Og som jeg ser billederne på mine ebay links så har de to blæsere et og kun et fælles stik.
Det tror jeg betyder, at hvis den ene blæser kører, så er styre elektronikken på grafikkortet i orden.

Hilsen Carsten.

Hej Carsten,

Der står bare i beskrivelsen til annoncen, som jeg linkede til følgende:

This fan only fit for MSI Twin Frozr III series video card.

Og målene som sælgeren beskriver det, passer med dem jeg har på mit, så gik bare ud fra det ville passe, men det kan godt være du har ret, for jeg er ikke så meget inde i det.

Kan dog se dem du linker til koster 180 kr. fra USA. Så skal jeg toldes og betale moms og skat, ikke?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 09:21

Kan dog se dem du linker til koster 180 kr. fra USA. Så skal jeg toldes og betale moms og skat, ikke?

Jo. Men eBay i USA var bare det første link. Hvis du ønsker denne løsning kan vi måske finde et link fra Europa.

Hilsen Carsten.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu