|
Blæser på grafikkort stået af |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Chrizzy ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok, tak for det Jørgen. Hvad er det helt præcist du siger jeg skal kigge efter ved ledningerne? Eller skal jeg bare lige prøve at tage et billede af det?
![]() |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Hej. Ja din 700 Watt strømforsyning kan sagtens trække mere end et GTX 660. Der har du mange gode muligheder. Jeg ved ikke hvad du kunne ønske dig, og om du tænker på et brugt som bare skal holde lige så længe som så længe PC'en. Eller om du tænker på et nyt som du også kan bruge sammen med et kommende nyt motherboard, CPU og RAM? Men grafikkort får deres strøm på 2 forskellige måder. Alle grafikkort får de første 75 Watt via PCI stikket. Mange grafikkort kan yderlig få op til 75 watt via et 6 pin power stik. Det giver totalt op til 150 watt. Det er dem du skal kigge efter. Derefter kommer nogle med en 8 pin Power stik eller måske både et 6 pin og et 8 pin Power stik, men der har du skrevet at din strømforsyning ikke har et 8 pin Power stik. Så de er udelukket. I de sidste 5 år har både nVidia og AMD lavet grafikchip i en 28 nm process. Men de er begge lige kommet med en ny generation grafikkort i 14 eller 16 nm FinFET process. Og de nye bruger ca 2-2,4 gang mindre strøm for den samme ydelse. Her er et link til min tråd der lister de nye grafikkort: Og her er et link til nVidia, hvor du ved de enkelte GTX grafikkort kan se deres Strømforbrug samt om de har et 8 pin Power stik. Se under 'Specifikations': Jeg kender ikke en tilsvarende liste from AMD, men de har mange , særlig i den nye generation som kun bruger et 6 pin Power stik. Problemet kan for både nVidia og AMD være at nogle grafikkort leverandører fabriks overclocker deres grafikkort, så at de bruger mere strøm og at de derfor har forsynet deres kort med et 8 pin Power stik. Så det skal du lige checke før at du bestiller. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 09-September-2016 kl. 05:34 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
Ved ikke om du kan tage nærbillede af dem ved ledninger ind og stik?
Det jeg mener at have læst i en tråd på andet forum, var at de kan styres hver for sig efter behov. Og at det kunne være software/styring der drillede. Men er ikke sikker på det var samme model. Mvh. JørgenT |
|
![]() |
|
Chrizzy ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
Tak Carsten. Jeg vil ikke ud og spendere på de helt nye 1080 kort, det er jo vanvittige dyre, men tænker max en 1000 kr. hvis det bliver nødvendt at købe nyt/andet.
Jørgen, jeg er hjemme på søndag igen, så tjekker jeg lige det du snakker om
![]() ![]() |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Hej. Der findes en Desktop GPU Performance Hierarchy Table hvor man kan se hvordan de forskellige grafikkort yder i forhold til hinanden: Normalt siger man at hvis man skal opgradere og se en mærkbar forskel skal man gå mindst 2 trin op. Men i dit tilfælde er det ikke en opgradering men en reparation. Jeg valgte et tilfældigt grafikkort GTX 960. Som er dual bredde. Checkede med specifikationerne at det kun skal bruge et 6 pin power stik: Graphics Card Power (W) 120 W Recommended System Power (W) 400 W 1x 6-pins Og fandt nypriser fra Hvis du syntes at det er for meget kan se se mange brugte på f.eks eBay.de. Her kan du begrænse søgningen til kun dem der leverer til Europa: Andre Europæiske ebays er eBay.co.uk - eBay.fr - eBay.es. GTX 960 var kun et eksempel. Du kan selv prøve med andre. Hvis du finder GeForce for dyr kan du også prøve med AMD. Men ellers findes der måske en her på forum der ønsker at opgradere og har et grafikkort med ET 6 pin power stik til salg. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Hej Carsten,
Tusind tak for din undesøgelse. Jeg tror måske også jeg er mere til at købe nyt end at købe blæser, men jeg må lige undersøge. Synes bare ikke jeg gider vente en måned på blæser ![]() Hvordan kan det være du lige valgte 960? Var det fordi du ville to trin over mit 660? Og mig bekendt findes der ingen 8-serie til desktop? Dvs. hvis du skulle anbefale mig et nyt kort, så er det 960 GTX du anbefaler? Men ja, kan da godt se at GTX 660 koster det samme som GTX 960, så det vil da være dumt at se på andet. Og jeg kan ikke bruge 750/770 pga. strømstikket?
Redigeret af Chrizzy - 12-September-2016 kl. 08:08 |
|
![]() |
|
Jeg er blevet tilbudt et Radeon 6950 på 2GB fra 2013 til 400 kr. inkl. forsendelse.
Kan se det skal bruge 2x 6-pin strøm, men min PSU har kun 1x 6-pin stik, men så siger sælger, at der følger sådan et ekstra strømkabel adapter med, så det andet 6-pin stik kan man tage strøm fra et af PSU'ens alm. strømstik. Vil det virke OK? Og er det en god nok pris? Og skal jeg være opmærksom på det slot i bundkortet? Passer alle kort der i efterhånden, eller hvordan?
Redigeret af Chrizzy - 12-September-2016 kl. 12:06 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
tag et kig her http://www.videocardbenchmark.net/ - så vil du kunne se cirkus i hvilket leje performance vil ligge. Det vil ligge en del under dit 660. Så jeg ville bruge pengene på et 960 (som jeg selv har og er super glad for. Klarer fint diablo3, og ikke mindst project cars i særdeles fin opløsning.
|
|
![]() |
|
Tak Claus!
Jeg har fundet ud af min kammerat havde et Asus GTX 660 Ti på 2GB jeg kunne købe for 400 kr. Tror sgu jeg hopper på det. Virker som en god pris :) Det må jeg også gå ud fra at det passer i mit bundkort når der sidder et GTX 660 i dag. |
|
![]() |
|
Hej. Du skal være opmærksom på at GTX 660 Ti bruger 2 stk 6 pin Power Stik. Thermal and Power Specs: Maximum Graphics Card Power (W) 150 W Minimum System Power Requirement (W) 450 W Two 6-pin Jeg tænke mere på ikke at komme over 1000 DKr. Og i går blev der solgt et brugt MSI GeForce GTX 960 (2048Mb) Graphics Card til £95.00 + £17.14 International Priority Shipping to Denmark. Det er knap 1000 DKr. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Ja det så jeg godt, men har så fundet ud af at jeg rent faktisk har 2 stk. 6-pin i min PSU alligevel *flovt*
Så det er jo intet problem. Jeg er som sagt blevet tilbudt et Asus DirectCU 2 Top GFX 660Ti på 2 GB til 400 kr. og til mit budget kommer jeg nok ikke op på et 4 GB kort alligevel, så er det her en god pris? Og det passer vel også i mit bundkort? |
|
![]() |
|
Hej. Hvis du gerne vil have et 4 GB kort, og det kan jeg godt forstå. Kan du prøve at følge priserne på disse to kort: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 12-September-2016 kl. 20:51 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |