|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Evilhomer ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 28-Januar-2009 kl. 22:28 |
Hej Jeg har måske et dumt spørgsmål, men er nødt til at stille det uanset...
Hvis jeg nu gerne vil købe følgende blu ray afspiller: sony bdp 550 Og sætte den til min Denon forstærker som er denne her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=818&zoneid=1
Vil jeg så kunne gøre det med et coaxial kabel? Og vil jeg få DTS lyd eller hvordan på blu ray film?
Meget gerne en god forklaring på de forskellige ting og sager, da jeg intet begreb har om de lydformater der er på en blu ray film...
På forhånd tak for jeres venlighed :) |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Du vil kunne få de "gamle" lydformater med en Coax/Toslink forbindelse, men HD lyd kræver HDMI eller 5.1 Analog. Da Reciveren kan dekode/modtage HD lyd er det jo klart at foretrække HDMI. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Du skal ikke bruge et coax kabel, men 3 *2 phone kabel og sætte din denon 10 db på på på din 5.1 indgang. Din denon har analog 5.1 indgang og din sony har 5.1 udgang. Din sony skal sættes til at decode.
hvis du ikke gør det, ja så får du ingen HD lyd og der er meget stor forskel. Med et coax kabel er lyden lidt bedre end dvd, og slet ikke på højde med HD. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Har selv haft en denon 2105 og nu en onkyo 806.
der er ikke en større forskel på analog og hdmi, når du høre HD LYD. Det eneste man spare er plads til 6 phone kabler. Lyden er rigtig fin på en denon 2105 og det vil være pip og skifte den ud med en som har HDMI. Jeg har kun skiftet min på grund af den er noget kraftigere og bedre til stereo. |
|
![]() |
|
Evilhomer ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Tak for svarene. Det vil sige at jeg sagtens kan høre de nye formater via 5.1 analog. Men hvordan så med alm. DVD og DTS f.eks.? Skal det også køre via de stik? Eller skal det skiftes så det kører via coax når jeg skal se det? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Afspiller eller Reciver skal naturligvis kunne afkode lydformatet, men kan de køre HD lyd kan de også det. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |