recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu ray afspiller på pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu ray afspiller på pc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
esbenuth Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Blu ray afspiller på pc
    Sendt: 27-Juni-2009 kl. 07:29
Jeg har i et stykke tid nu gået og kigget efter en blu ray afspiller, og blev egentlig lidt forelsket i den nye fra Panasonic, men så kom jeg til at tænke på blu ray i pcen. Altså ligesom man har dvd brænder osv.

Har kigget lidt på denne model her

er der evt. nogen som har lidt forstand på om det er helt hen i vejret at købe sådan noget fremfor en blu ray afspiller og slutte den lige til tvet ?

Da jeg bruger min pc til mediecenter og alt det i forvejen betyder alle de funktioner med youtube og sådan noget sådan set ikke rigtig noget.

Redigeret af esbenuth - 27-Juni-2009 kl. 07:30
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 08:31
Ved ikke om det endnu er muligt at få lydkort med HD lydformaterne? Drevet kan i hvert fald ikke dekode dem. Har ikke selv erfaring med det, men ville mene det er den største ulempe ved HTPC med blu-ray.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 11:57
Mit bundkort har afkodning af HD lyd og analoge udgange, hvor godt det så er, ved jeg ikke. Min nabo har et bundkort magen til og han har haft problemer med HD lyden over HDMI, så hvordan og hvor godt det fungerer, aner jeg ikke.

Men jeg har indtil sidste uge haft Blu-ray i min HTPC og det kunne bruges, men jeg blev rystende imponeret da jeg fik min BD35'er, det lå milevidt fra det jeg har i min HTPC, samtidig har jeg altid bøvlet med fjernbetjeningen til HTPC'en og PowerDVD, som gerne ville komme med beskeder og andet sjovt, som poppede op og blokkerede billedet.
Jeg kunne sikkert have forbedret det med et bedre lydkort og et bedre grafikkort, men jeg havde ingen planer om at ofre et beløb (4000 - 6000,- kr.) hvor jeg i stedet kunne købe 3 stand alone afspillere.

HTPC folket vil sikkert være uenig med mig, men en stand alone maskine er både billigere og nemmere.
Til top
Meethoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2007
Sted: Brøndby
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 21:37

Det findes intet bundkort med onboard lydkort som decode de nye HD lydformater, der skal du have det et separat lydkort, og mig bekendt er det kun Asus som har et på market til salg i øjeblikket.

Auzentech er på vej med et som også kan decode de nye HD formater, men det har de været længe.

Min kammarat har lige købt lydkortet fra Asus og han kan bekræfte at de nye HD formater virker.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=366686

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu