|
Blu Ray drev til Macbook |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jørgensen1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Juli-2012 kl. 17:40 |
Hej alle,
Jeg vil igang med at kopiere alle mine BD film over på Synology NAS. Hvilket eksternt drev vil i anbefale til min Macbook 2011? Design er ligegylding for den er udelukkende til ovenstående formål. Budget: Gerne under 1000,- Bud?
|
|
![]() |
|
Ibsen2 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2011 Sted: Gredstedbro Status: Offline Point: 325 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg følger lige med i tråden.
Hvilket program bruger du i øvrigt til at rippe blu ray filmene med. Er det 1:1 kopier?
|
|
![]() |
|
Jørgensen1 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 24 |
Jeg er helt ny i det her - har købt Pavtubes Imedia Converter, som jeg vil rippe mine BD film med.
Med hensyn til format er jeg meget i tvivl, er egentligt ikke glad for at miste billedkvaliteten, omvendt tænker jeg at en 1:1 fylder utrolig meget. |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Skal du bruge menuer, ekstramateriale mm. når du har rippet filmen?
Hvis ikke, og du derfor bare skal bruge selve filmen, så er .mkv containeren nok det mest populære. Jeg bruger selv programmet MakeMKV til at rippe både DVD'er og Blu-ray film. Man kan vælge ekstra lydspor og undertekstspor som så senere kan vælges seperat i afspillersoftwaren. Det fylder stadig en del, men du mister så heller ikke noget billedekvalitet. Der bliver dog skåret noget fra i form af menuer, ekstramateriale og diverse lydspor. Om det virker til Mac med rip af Blu-ray, ved jeg ikke, men Blu-ray ripping fungerer fint på windows, dog med den hage at den funktion er shareware i 30 dage.
|
|
![]() |
|
Jeg er kun interesseret i main movie, danske undertekster samt selvfølgelig et ordentligt lydspor. Hvis jeg vælger MKV, hvad vil en typisk BD skive så fylde?
Jeg mangler nu stadig et bud på et Eksternt Blu Ray drev? |
|
![]() |
|
zeryus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: StorKBH Status: Offline Point: 555 |
En typisk main movie med et HD lydspor + et par undertekster fylder ca. 30/35Gb i gennemsnit. (Nogle fylder kun 20 eller 25Gb, andre kan fylde 40/45Gb)
Redigeret af zeryus - 20-Juli-2012 kl. 10:56 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |