recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blue Ray ripper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blue Ray ripper

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blue Ray ripper
    Sendt: 28-Februar-2016 kl. 20:02
Hej.

Jeg er i gang med at kopiere mine blue ray disc over på en hdd. Jeg har brugd dvdfab men mit abonnement på dette er ovre. Jeg kan så købe et nyt for 37 $...
Men er der nogen som kender noget free software som kan bruges til at rippe sine blue ray´s med?

På forhånd tak!
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 20:46
37$ er da ellers ikke dyrt for et glimrende program til at rippe film med Smile  bruger iøvrigt selv dvdfab
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 21:23
makemkv. og er klart den bedste løsning til backup glem alt om ISO'er. -mkv container er den mest alsidige løsning du kan bruge på tværs af alle platforme.
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 21:58
Jeg har også dvdfab til dvd - lifetime abonnement. Det virker fint. Jeg blev bare nysgerrig efter om der fandtes gratis versioner der kan gøre arbejdet ligeså godt.

makemkv:  Er det ikke gratis? Jeg synes der står på hjemmesiden omkring systemkrav at windows 10 ikke er med...? Det har jeg.
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 21:59

Systemkrav

• Windows XP / Vista / Win7 / Win8 eller Intel-baserede Mac OS X 10.6 og derover
  • 512 MB RAM, anbefales 1 GB. MakeMKV vil køre på computere med lav hukommelse beløb, men omstilling hastighed vil være meget langsom.
  • 10 MB plads på harddisken til programfiler.
  • Tilstrækkelig plads på harddisken for konverterede indhold. Typisk dvd-film tager 6 GB på harddisken. Typiske Blu-ray film tager 30 GB.
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2016 kl. 22:03
Umiddelbart er blue ray muligheden også kun gratis i BETA udgaven. Og den er tidsbegrænset, men kan så downloades igen hvor den så nulstilles...

Cons imod makemkv - taget fra hjemmesiden
  • You may get an error message - not important though
  • Blu-Ray support only free during Beta stage. Hurry up!

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4053
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 05:57
jeg kører med makemkv gratis, og har gjort det over et år nu
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 07:23
Jeg har anvendt makemkv igennem en del år nu og har endnu ikke skulle betale.

Pt. bruger jeg det på en Windows 10 PC.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 14:58
Hvorfor ikke betale for noget man synes er godt? Jeg har støttet udviklingen af MakeMKV ved at købe en licens. Programmet er alle pengene værd synes jeg
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 17:12
fordi Makemkv faktisk ER et beta program og har været det lige siden "undfangelsen". Og så længe det er i beta er det et gratis program. Catchen er at licensnøglen udløber efter x antal dage (mener det er 2mnd) og derefter skal man så finde den nye licensnøgle i hans forum.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu