recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blueray Spørgsmål og andet...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlueray Spørgsmål og andet...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Frhavn, Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: Blueray Spørgsmål og andet...
    Sendt: 28-December-2009 kl. 17:03
Hej Forum.

Er ikke den store nørd, så behøver lidt hjælp. Jeg fik en Blueray afspiller i julegave. Har i forvejen en digitalboks fra Bredbånd Nord, så der er boret kabel gennem væggen fra kontoret ind i stuen. Nu er mit spørgsmål så kan man dele det RJ-45 stik jeg har dertil op i 2 på en eller anden måde, så digital boksen kan få adgang til den store verden, men så Blueray afspilleren også kan kobles på??? Kan man gøre det smart eller skal jeg trække en helt ny ledning fra min router og derind. Det vil jeg helst undgå, da jeg så skal til at lave hele min installation om, men det kan jo blive nødvendigt.

Dernæst kan I så måske anbefale en god god Blueray brænder??? Og er det nemt at tage backup af sine blueray skiver??? Ligeså nemt som backup af dvd skiver eller??? Og hvilke Blueray skiver køber i til at brænde på???

Det var vist det. Hilsen en newbie indenfor Blueray genren...
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 17:18
Hej

Du kan dele forbindelsen i op til 4 med denne switch:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=54323

Jeg har lige købt én, og den bruger kun ca. 7 watt når den er i brug, og går selv på standby når de tilsluttede apparater slukkes.

Venlig hilsen
KB
Til top
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 17:47
Tak for hurtig svar...

Der findes ikke noget mindre??? Jeg er så dum at jeg troede bare et lille stik måske kunne gøre det. Er ikke sikker på kæresten synes om ideen med endnu en boks der sår og fylder under fladskærmen Big smile
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 17:56
Smid den ind under TV-bordet, eller et andet sted.
Der er jo ingen der siger den skal stå og pynte, bare kablerne fra de 2 kasser kan nå hen til den er det jo nok.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Oliseh Oliseh skrev:

Tak for hurtig svar...

Der findes ikke noget mindre??? Jeg er så dum at jeg troede bare et lille stik måske kunne gøre det. Er ikke sikker på kæresten synes om ideen med endnu en boks der sår og fylder under fladskærmen Big smile

En netledning kan ikke sammenlignes med en strømledning, som man uden videre kan dele i to.
Der er netværkstrafik i kablet, og hvis det bliver delt med en hub i stedet for en switch, kolliderer trafikken, og HELE netværket bliver langsommere - også de pc'er du evt. har i den anden ende.

(En hub kan sammenlignes med et lille stik)

Og boksen kan ligge eller stå på højkant, hvor du nu kan få plads til den. Bare sørg for at dioderne på fronten ikke kan ses.

Redigeret af Brixen - 28-December-2009 kl. 19:21
Venlig hilsen
KB
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 19:15

. Nu er mit spørgsmål så kan man dele det RJ-45 stik jeg har dertil op i 2 på en eller anden måde, så digital boksen kan få adgang til den store verden, men så Blueray afspilleren også kan kobles på??? Kan man gøre det smart eller skal jeg trække en helt ny ledning fra min router og derind. Det vil jeg helst undgå, da jeg så skal til at lave hele min installation om, men det kan jo blive nødvendigt.
Man kan splitte kablet op idet der man kun behøver 4 af de 8 ledere til en forbindelse.
farvekoderne kan findes på nettet.
Det kan dog give problemer med støj hvis det opsplittede del er mere end 1-2 centimeter. Jeg har derfor vægstik med 2 hun sat op i stuen ved anlægget.

I dit tilfælde ville en løsning med 2 adaptore være nemmere og billigere.
RJ-45 adapter, RJ-45 hun til RJ-45 hun.
Anvendes til udvidelse fra 1 udtag til 2 udtag
Derudover 2 korte rj45 kabler

Redigeret af hpdahl - 28-December-2009 kl. 19:15
MVH
HPDahl
Til top
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 20:59
Takker for alle svarerne...

Til HP Dahl:
Det vil sige din løsning koster ikke signal??? Signalet bliver ikke ringere??? Jeg har også et vægstik som TDC lavede engang, og det kunne jeg heldigvis genbruge til Bredbånd Nord. Somo sagt har jeg ikke så meget forstand på det, men det vægstik kunne måske også udvides med 2 stk måske??? Ellers lyder din løsning nemmest og billigst, og er ikke meget for en ekstra boks. Så er det bare den der hun hun adapter i røven af det stik jeg har, og så den udvidelse på og WUPTI (som pede ville sige det) Big smile så er der plads til både digital boksen og Blueray afspilleren???

Mvh
Ole

Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 21:26

Til HP Dahl:
Det vil sige din løsning koster ikke signal??? Signalet bliver ikke ringere??? Jeg har også et vægstik som TDC lavede engang, og det kunne jeg heldigvis genbruge til Bredbånd Nord. Somo sagt har jeg ikke så meget forstand på det, men det vægstik kunne måske også udvides med 2 stk måske??? Ellers lyder din løsning nemmest og billigst, og er ikke meget for en ekstra boks. Så er det bare den der hun hun adapter i røven af det stik jeg har, og så den udvidelse på og WUPTI (som pede ville sige det) Big smile så er der plads til både digital boksen og Blueray afspilleren???
Jeg har i mit scenarie et vægmodul med 2 hunstik i værelset hvor switchen står og ligeså et i stuen-
Signalet går gennem et kabel ,i væggen hen over loftet og ned i stúen. Kablet er splittet både i værelset og stuen med 4 ledere til hver hun.
I værelset er der kablet med 2 kabler til switch. I stuen kabel til youseeboks og popcornhour.
Når jeg skal hente materialer til blueray er jeg nødt til at flytte et netstik til bluerayafspilleren, da jeg jo i sagens natur kun har 2 forbindelser. (løsningen med 1 til 2 vil med garanti ikke du hos mig, idet jeg vil vædde på, at det lille modul i virkeligheden splitter kablets 8 ledere ud i 2x4Wink)
Jeg har ingen problemer med signal. Hverken når jeg ser yuotube eller streamer film fra min server til min popcornhour eller henter ekstramateriale til mine blueray.
Vi har også brugt metoden uden problemer på skolen hvor jeg arbejder, for at spare kabling ud til klasselokalerne inden vi gik over til trådløs.
Løsningen med de 2 stik har jeg ikke afprøvet, det var bare for nysgerrighedens skyld jeg søgte på nettet da du spurgte efter løsning.Smile
Umiddelbart ville jeg give det et "try" til den pris. Det er billigere end vægstik. Derudover, kræver det specialudstyr, at montere rj45 og fejlfinde kabler og stik.
MVH
HPDahl
Til top
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 22:43
Super....