|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
the-ripper ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 29 |
![]() Sendt: 30-Marts-2008 kl. 15:41 |
|
Heysa.
Måske et dumt spørgsmål, men er sgu ikke helt inde i sagerne, endnu. Jeg overvejer at skulle have mig en blue-ray afspiller, og mit spørgsmål er, om jeg på mit kun 40" lcd tv (sony) som ikke er full hd, hvor meget bedre billedkvalitet jeg vil få på blue-ray i forhold til min nuværende dvd-optager som kan opscalere til 1080i og 1080p?? |
||
![]() |
||
Graugaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|
For at sige det kort.. (og dette skal ikke tages bogstaveligt men i forhold til billede kvalitet, farver og skarphed) upscalet DVD: som at have et par briller på med fedt stænk. BluRay: som lige at have pudset brillerne, alt ER bare bedre at se på. pr. hvis du ikke bruger briller eller bruger kontaktlinser så tilgiver jeg hvis dette ikke giver mening. Redigeret af Graugaard - 30-Marts-2008 kl. 15:54 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Du vil jo naturligvis få en langt bedre kvalitet på en BD end du vil fra en DVD. Der er ingen ide i, at lade din afspiller Upscale en DVD, det gør TVet efter al sansynlighed langt bedre, TVet vil alligevel automatisk Upscale alt du sender til det, også fra Tuneren. Så hvis du har sat afspilleren til 1080, så vil det jo efterfølgende blive Downscalet til opløsningen på TVet. Det er jo ikke 1080. En SD DVD har jo kun en opløsning på 576x720, TVet har 1366x768. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
|
Radiomanden: Har lige et spørgsmål. Det Toshiba tv jeg har, der understøtter HDMI indgangen 1080p selv om panelet er et 720p. Ifølge produktbeskrivelserne skulle det være smart fordi den så får signalet fuldt ind og så skal nedskalere... (så ifølge dem skulle der ved normal dvd blive en bedre kvalitet end bare at sende det 720p ind) Hvordan kan det hænge sammen? Det kan self også bare være salgsgas fra Toshiba's side, at de har sat 1080p HDMI kombatibel ind. Tv'et er et C3000P. Sakset fra Toshiba: 1080p HDMI EingangDie beiden HDMI-Anschlüsse der X- und C-Serie sind 1.080p kompatibel. Damit können die Fernseher ein 1.080p Bildsignal, wie es beispielsweise von HD DVD-Playern ausgegeben wird, empfangen. Die FULL HD-Fernseher der X-Serie sind damit in der Lage, die volle Bildschärfe des HD Signals wiederzugeben, da keine Vollbildwandlung, die zu Bewegungsunschärfen führt, erforderlich ist. |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Der er ingen fidus i, at Scalere 2 gange, så brug du roligt et 720p signal fra afspilleren, det gør jeg selv. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
|
Der er ingen paneler der reelt er 720p! På 37"-modellerne er det 1024*720, så der skal faktisk skaleres to gange hvis man sender 720p ind i skærmen. Det bedste er bare at bruge 576p.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Jeg vil sige det sådan, at alle burde kunne se forskel på et 40" tv, men jeg oplever ind imellem at folk har fået så lave kvalitetskrav ved at have set så meget skrammel rundt omkring (såvel hardware som software-mæssigt), at de betragter billedet som "perfekt" så snart det er støjfrit, skarpt og fri for direkte synlige artifacts. Derfor betragter nogle umiddelbart forskellen mellem DVD og HD som relativt lille - det er dog som regel kun i starten. Når de så har haft HD et par uger, begynder de at lægge mærke til hvor meget mere detaljering der er i HD, og hvor meget mere de får ud af at se filmene i HD - og så begynder man at bemærke hvad man gik glip af ved DVD versionerne. Når det er sagt, så er der absolut forskel på hvor stor forskellen opleves, alt efter størrelsen og kvaliteten af éns udstyr. |
||
![]() |
||
Baseman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
|
Jeg står selv i ca. samme situation som The Ripper (overvejer Blue-Ray, men har pt. 'kun' mulighed for 720P), så jeg vil lige høre, om der er mulighed for en uddybning: Vil jeg med 720P sagtens kunne gå over til Blue-Ray, og føle at jeg får noget extra for pengene (end min nuværende dvd-afspiller med Faroudia-skalering), eller kommer udbyttet først rigtig den dag jeg kan se 1080P?
![]() |
||
Baseman in color
|
||
![]() |
||
the-ripper ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 29 |
![]() |
|
Mener at jeg engang i en eller anden radio/tv butik har set et fjernsynet, hvor der har kørt noget reklame for Blue-ray, hvor de spillede noget film og billedet var delt op i to, en halvdel med kvaliteten fra dvd og den anden med kvaliteten fra blue-ray. Er der nogle der ved, hvor det er muligt at se dette henne mere?
Er bare fordi at kæresten ikke tror at hun kan se forskel på det, hvis vi bare får en ps3 og ser blue-ray, så formålet med det ville være, at vise hende hvor stor forskelen er. Desværre kan man jo nok ikke vise hende forskellen i lyden mellem dvd og blue-ray (som jeg kan forstå, også er væstentlig bedre) |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=811102 Det er DVD til venstre og HD til højre. Der er tydelig forskel. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Tror du mener omvendt Ved godt at overdrivelse fremmer forståelsen. Men det er altså groft overdrevet dårligt SD billede. Har nemlig King Kong på alm DVD og det ser "næsten" lige så godt ud som det til venstre. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Ved ikke hvor du finder den, men hvis det er den hvor der er klip fra "A Knight's Tale", så er den ikke retvisende for forskellen, DVD er ikke så ringe som det fremstår på den demo. Men producenterne har skabt sig selv et problem: I de pumpede standard-indstillinger som tv'ene typisk står med i butikkerne, kombineret med at mange butikker viser "HD" ved at fyre det igennem et antennesignal der splittes ud, så er det "HD" du ser i butikkerne ofte ret langt fra at være HD, og så er det svært at se forskel hvis du viser forskellene reelt. Viser man en reel forskel på DVD og HD (Blu-Ray) på en skærm der rent faktisk er god nok til at vise forskellen, er der ingen tvivl om at forskellen er penge værd, men dén demo du tænker på viser et dårligt HD-billede mod et rigtigt dårligt DVD-billede... Det siger ikke noget om hvor fedt blu-ray egentlig er.
Hvis du står i en butik med en ordentlig surround-opstilling, så kan hun sagtens høre forskel. Jeg har hos en kunde netop hørt en sekvens fra en Bruce Springsteen koncert på blu-ray (der er nok ikke så mange at tage af), hvor vi lyttede til PCM lydsporet mod DD lydsporet (der skal lige tages højde for at lydtrykket er forskelligt på de to spor, ellers kan der skiftes on-the-fly). Forskellen er _dramatisk_ på den skive. Nat og dag. Hvis man ikke kan høre forskel på dén skive, så er man bogstaveligt talt døv. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |